Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden

Din_Laban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjører dety meste jeg bruker i en blanding av 1600x1200@75Hz og 2048x1536@60Hz og jeg merker forskjell i SLI spesielt i Oblivion ...

Grunnen til at jeg ikke for klokket kortene mine nå er fordi jeg har for svak PSU har jeg funnet ut, har nå en Aspire 520W med 34A tilsammen

Tips til bra billig som er enkelt å få tak i brukt ?

Kan nemlig få tak i en Enermax Galaxy 850W til 1750,- men da må jeg vente til etter jul :thumbdown:

Til Genexxa så må du klokke begge samtidig ellers er det trøbbel i tårnet !

Stopper det ene kortet på eks 800 og det andre er villig så må man stoppe på 800 på begge to fordi de må kjøre samme frekvens og ja man klokker begge samtidig ...

7216725[/snapback]

Jeg tror og mener du klarer deg godt med Mist 600watter. De er godt spesifisert og holder volten stabil. Mange PSU'er har et lite volt drop når de presses hardt, og ikke alle klarer å være 70% effektive eller bedre.

Lenke til kommentar
Jeg kjører dety meste jeg bruker i en blanding av 1600x1200@75Hz og 2048x1536@60Hz og jeg merker forskjell i SLI spesielt i Oblivion ...

Grunnen til at jeg ikke for klokket kortene mine nå er fordi jeg har for svak PSU har jeg funnet ut, har nå en Aspire 520W med 34A tilsammen

Tips til bra billig som er enkelt å få tak i brukt ?

Kan nemlig få tak i en Enermax Galaxy 850W til 1750,- men da må jeg vente til etter jul :thumbdown:

Til Genexxa så må du klokke begge samtidig ellers er det trøbbel i tårnet !

Stopper det ene kortet på eks 800 og det andre er villig så må man stoppe på 800 på begge to fordi de må kjøre samme frekvens og ja man klokker begge samtidig ...

7216725[/snapback]

Jeg tror og mener du klarer deg godt med Mist 600watter. De er godt spesifisert og holder volten stabil. Mange PSU'er har et lite volt drop når de presses hardt, og ikke alle klarer å være 70% effektive eller bedre.

7220909[/snapback]

Sliter folk virkelig med PSU problemer? Jeg har en MIST500W selv, som jeg kjører 7900GTO, E6400 @ 2,7ghz en HDD og DVD-rom. Funker som bare det.

Kan i allefall ikke se at jeg har noen problemer. Men stopper denne PSU'en meg fra å kjøre evnt SLI eller crossfire?

Lenke til kommentar
Virker som om du har svak PSU sånn som meg (kjører SLI) da den bare plutslig restarter når noe grafikk messig krevende starter ?

7218888[/snapback]

Jeg har en Hiper 730 skal ikke være noe problem med den.. jeg har også en Hiper 580 som jeg kjører diskene mine på. har 11stk.. Tror problemet ligger i OC ram. har satt ned til 166 mhz nå.. ser positivt ut til nå...

Men blir å skifte ut nå til FX-62, kansje en X6800 og nytt HK, kanskje et par gb med noen skikkelig ram.. tenkte å bestille nå i dag. PM meg de som har anbefalinger for am2\775 HK til disse cpuen og noen fine brikker..

Edit: Leif

Endret av Ken@th
Lenke til kommentar

Okay, jeg har ikke lest gjennom innleggene her.

Så mulig mitt spørsmål allerede er besvart.

Jeg har også bestilt dette kortet, kun ett.

Og, jeg har Asus A8N SLI Deluxe hk, der Chipsett kjøles av "den høye blå Zalman ribba", vet ikke hva den heter. Og jeg er temmelig sikker på at kjøleribba på 7900GTO kommer i konflikt med den.

Noen som har erfaringer om hva jeg evt. kan gjøre?

Og en ting til. Jeg har en 350 W PSU fra Aopen.

Ja, det er lite idag. Har noen her erfaringer med å kjøre 7900GTO på en slik PSU?

Takker for svar :)

-LG_91

Lenke til kommentar

takker for svar spez.

Lurer på en ting til.

Kan jeg plassere kortet i den nederste slotten?

Nortbrige er plassert mellom slottene på A8N SLI Deluxe.

Og jeg har Zalman sin passive ribbe.

Kjøleløsningen på GTO kommer nokk i konflikt med Zalman dersom GTO skal plasseres i øverste slot.

-LG_91

Endret av LG_91
Lenke til kommentar

Det gjør det og både jeg og oysfaerg har de, men jeg opplever at de er ganske så ustabile.

Funker fint utenom at det er en litt kronglette oppstart også for jeg ca. 10K 3Dmark06 når driverne er nyinstallerte og ved neste boot så for jeg ca. 8500 så den synes jeg er litt rar !

Har et AW9D-MAX

Lenke til kommentar
Det gjør det og både jeg og oysfaerg har de, men jeg opplever at de er ganske så ustabile.

Funker fint utenom at det er en litt kronglette oppstart også for jeg ca. 10K 3Dmark06 når driverne er nyinstallerte og ved neste boot så for jeg ca. 8500 så den synes jeg er litt rar !

Har et AW9D-MAX

7230549[/snapback]

Du må starte 3dmark testen og så stoppe den hver gang du skal kjøre igjennom.

Følg med på fps når du starter teste, så stopper du den og starter igjen. Det bør gi deg et bra boost...

Lenke til kommentar
Jo, de er det, basert på 86-serien. Det finnes noen basert på 9X.XX-serien og, men de har ikke "offentlig" sett dagens lys enda.

7230616[/snapback]

Vet du hvor man for tak i dem ?

Skal prøve det med 3Dmark ....

7230986[/snapback]

Ja, jeg vet hvor, men jeg må mase høl i huet på noen for å få de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...