Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden

Din_Laban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vet ikke helt jeg men x1900xt 512mb koster ca. det :)

7168696[/snapback]

Nå er jo dette en temmelig god tråd som indikerer hva som er dagens beste kjøp på markedet. Uten tvil 7900GTO, som er et GTX etter tre minutters innstillinger. Til gjengjeld koster dagens GTX litt over 4000,-, så det er ingen grunn til å tvile.

Og til dere som bare MÅ ha 8800GTX, sikkert fett det også, men det koster å være nerd i denne bransjen :p

Jeg ville heller ha ventet med å kjøpe det nyeste av det nyeste og heller tatt 7900GTO nå og til sommeren, høsten igjen, satsa på et DX10 kort, som da er litt mer innkjørt i DX10. Ting trenger å modnes uansett :)

EDIT:

Kan legge til at med hardwaren jeg har i signaturen min, så oppnår jeg 6470 i 3Dmark06. Så vidt jeg skjønner, er det temmelig respektabelt, med mindre du voldmodder og klokker med tørris som enkelte kozer seg med...

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Har voltmoddet oysfaerg sitt kort nå og det gjorde susen gitt!

Kjører 785/920 på kortet nå, men det er mer å gå på :D

Kjører 1,55v på GPU og 1,9v på minne som er moderat voltøkning.

Bilder av modden, floppykontakten er avlesing av volt på gpu og minne.

post-65749-1162248243_thumb.jpg

post-65749-1162045191_thumb.jpg

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

aspstein: Hva slags ledninger er det du bruker? Ser nesten ut som splitta IDE-kabel :p . Jeg slet med å finne noen gode ledninger da jeg holdt på å voltmodde 7800gtx 512mb-kortet mitt...

EDIT: Jeg fant også ut at en molex-kontakt passet perfekt til avlesning av volt, der hvor du bruker en slik floppy-kontakt

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Fikk mitt MSI 7900GTO 512 kjøpt på timesalget Netshop.. allerede idag.. :w00t:

Det er ikke lenge til "siggen" blir oppdatert.. :cool:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
aspstein: Hva slags ledninger er det du bruker? Ser nesten ut som splitta IDE-kabel :p . Jeg slet med å finne noen gode ledninger da jeg holdt på å voltmodde 7800gtx 512mb-kortet mitt...

EDIT: Jeg fant også ut at en molex-kontakt passet perfekt til avlesning av volt, der hvor du bruker en slik floppy-kontakt

7169588[/snapback]

Det er en splittet ide kontakt ;)

Jeg syns det ble veldig ryddig og pent :p

Lenke til kommentar
Har voltmoddet oysfaerg sitt kort nå og det gjorde susen gitt!

Kjører 785/920 på kortet nå, men det er mer å gå på :D

Kjører 1,55v på GPU og 1,9v på minne som er moderat voltøkning.

Bilder av modden, floppykontakten er avlesing av volt på gpu og minne.

post-65749-1162045191_thumb.jpg

7169379[/snapback]

Pent :yes:

785 er jo heilt SYKT ! Er det med 50 delta ??

Klarte å ta 7759 scoren din i dag :p

post-55003-1162054548_thumb.jpg

Men det blir ikkje mye i forhold til scores du tar etter du har vmodda det og slikt då :(

Lenke til kommentar

Jeg får til 700//1600 uten voltmodd nå.

Kortet har 40*c i idletemp og kommer opp på maks 60*c etter mange 3dmark06 på rad.

Noen som har tips til hvordan jeg kan dra det enda videre? :/

Jeg får ikke kortet dratt over, selv om jeg har 0 artifacts, muligens det har noe med forceware 92.91 å gjøre. Hvilken bruker du prostoman?

Men nå vil jeg gjerne voltmodde, men lurer på om noen kunne veiledet meg litt mer detaljert? Ønsker også å vite om det er verdt det, tenker altså å kjøre en standar voltmod helt til kortet byttes ut eller evt dør :)

Lenke til kommentar
Sikkert blitt spurt om før... men likevel

Hvor mange watt bør man ha på strømforsyningen til 7900gto kortet sitt?

Og hvor mang watt må man ha når man har overklokket det?

holder det med 350 i noen av tilfellene?

7162393[/snapback]

Om du leser i guiden så står det 400W, tror dette stemmer helt fint.

Er selvfølgelig litt avhengig av hvor mye W og A resten av systemet ditt trekker.

Prøvde å kjøre med en 340W, først kjørte jeg det stock og alt virka fint, klarte å klokke den til 700//1560.. Men problemet var bare at etter kort tid under load underklokka den seg selv pga lav strømtilførsel.

Deretter prøvde jeg å trekke ut 1 HDD + 1 DVD DL RW.. Nå klarte kortet 710//1580 clock stabilt uten å underklokke seg, ved visse unntak når det presset på som mest var den underernært.

Så vil nok anbefale deg mer enn 350W PSU. Bruker en 600W selv. Det sikrer også bedre stabilitet på systemet om du bruker mindre enn den er anbefalt for, både på A og W. Det øker også dine muligheter innen overklokking. :):w00t:

7162799[/snapback]

Anbefaler over 500w, min Hiper 480w blei ustabil med core 2 e6600@3200(400fsb) 5 disker og et 7900gt på 670/1700 og vannkjøling og noen vifter. Måtte rippe ut 550w antec truepowern fra serveren.

Lenke til kommentar
Jeg får til 700//1600 uten voltmodd nå.

Kortet har 40*c i idletemp og kommer opp på maks 60*c etter mange 3dmark06 på rad.

Noen som har tips til hvordan jeg kan dra det enda videre? :/

Jeg får ikke kortet dratt over, selv om jeg har 0 artifacts, muligens det har noe med forceware 92.91 å gjøre. Hvilken bruker du prostoman?

Men nå vil jeg gjerne voltmodde, men lurer på om noen kunne veiledet meg litt mer detaljert? Ønsker også å vite om det er verdt det, tenker altså å kjøre en standar voltmod helt til kortet byttes ut eller evt dør :)

7171063[/snapback]

Jeg bruker drivere 91.47. Det er verdt å voltmodde kortet så lenge du tenker på å ta igjen jon-t, oysfaerg, Ghost og de andre i 3Dmark, men for hverdagsbrukk synes jeg du kan kjøre overklokket men på stock volt, fordi GTO kortene har nokk ytelse. Her er linken til pencil mod til minnet, som jeg synes er veldig enkel. Kan prøve den og se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Vurderer sterk nå å sende de tilbake å kjøpe et 8800GTX så slepper jeg også å kjøpe vann blokker da det er default på 8800GTX ;)

8800GTX har DX10 og SM 4 ikke sant ?

7172844[/snapback]

Kommer alltid noe bedre i dataverdenen. 7900gto er så billige at du uansett ikke taper mye på å selge de etter 8800gtx kommer. Hvor mye kan et kort til 2100kr falle i pris på kort tid. Kjenner jeg markedet rett så kommer gto til å ligge ganske stabilt i pris selv med 8800gtx på markedet da disse vil bli dyre når de kommer. Helt til det kommer midrange modeller fra 8800 serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...