Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden

Din_Laban

Anbefalte innlegg

Nå begynner det å bli gøy  :D

Har dette er meg stramma timings, og delta på 20...

Er litt iritert på cpu testene for tiden var sikker på at eg hadde ein 7750-60 run' så kødda cpu testene seg og cpu scoren ble bare 3080 eller noko noe som resulterte i ein heller skuffende 7720 :( Her er beste so langt 7735 3dmarks

7160279[/snapback]

fortsatt stock kjøling og ingen "hardmoods"? kaster meg på "fighten" på mandag så viser vi oysfaerg hvordan det skal gjørers... :thumbup:

7160454[/snapback]

hehe det er pencilmod på minne så det er ikkje 100% orginalt, ca 2v på minnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert blitt spurt om før... men likevel

Hvor mange watt bør man ha på strømforsyningen til 7900gto kortet sitt?

Og hvor mang watt må man ha når man har overklokket det?

holder det med 350 i noen av tilfellene?

7162393[/snapback]

Om du leser i guiden så står det 400W, tror dette stemmer helt fint.

Er selvfølgelig litt avhengig av hvor mye W og A resten av systemet ditt trekker.

Prøvde å kjøre med en 340W, først kjørte jeg det stock og alt virka fint, klarte å klokke den til 700//1560.. Men problemet var bare at etter kort tid under load underklokka den seg selv pga lav strømtilførsel.

Deretter prøvde jeg å trekke ut 1 HDD + 1 DVD DL RW.. Nå klarte kortet 710//1580 clock stabilt uten å underklokke seg, ved visse unntak når det presset på som mest var den underernært.

Så vil nok anbefale deg mer enn 350W PSU. Bruker en 600W selv. Det sikrer også bedre stabilitet på systemet om du bruker mindre enn den er anbefalt for, både på A og W. Det øker også dine muligheter innen overklokking. :):w00t:

Lenke til kommentar
Jo trur det... Klokker dei like langt med 2.15v ? Mine klarer ikkje å takle så mykje meir enn 2v begynner å få masse svarte prikker overalt på skjermen :p

7162636[/snapback]

Jeg kunne klokke dem til nesten 950, men jeg fikk mye dårligere score. Jeg hadde dårlig tid da, så jeg fikk ikke testet om det er bedre med lavere spenning, skal teste når jeg har tid igjen.

Lenke til kommentar
Og en DVD brenner.

Jeg tror jeg skal kjoepe 4600+ isteden for 5000+, litt penge mangel.

Er det stor forskjell paa de to? Er 4600+ bra til gaming?

7164197[/snapback]

Det er bare snakk om 200Mhz så det spiler nok ikke så stor rolle og det burdte du klare selv med stock kjøler og valueram ;)

Ville dog ha foretrekt en E6600 :love:

Lenke til kommentar
Ok da har jeg testet med oysfaerg sitt kort. Og her er beste hittil.

post-65749-1161979023_thumb.png

Har enda mer å gå på, skal flashe bios hvis jeg får tid og voltmodde litt så får vi se hvor det stopper :p

7165408[/snapback]

Pent! Ser du sliter litt med sm 3.0, kva clock's er det på ?

Ser ut som eg må dra fram 3dmark litt meir i kveld :p

Lenke til kommentar
Ok da har jeg testet med oysfaerg sitt kort. Og her er beste hittil.

Har enda mer å gå på, skal flashe bios hvis jeg får tid og voltmodde litt så får vi se hvor det stopper :p

7165408[/snapback]

Pent! Ser du sliter litt med sm 3.0, kva clock's er det på ?

Ser ut som eg må dra fram 3dmark litt meir i kveld :p

7165445[/snapback]

Ja var rart det der med S.M 3.0 men jeg kjører lod på 3,9 da, så det gjør nok endel.

Klokk på kortet var faktisk 752/880 tror jeg

Lenke til kommentar
Pene clock's var det også, ser ut til at GTO kortene har nokon skikkelige gullchipper :)

7165518[/snapback]

ja det er jaffal sikkert.

Jeg fikk desverre ikke tid til å kjøpe tørris idag, hvis jeg hadde det skulle det kortet her virkelig fått tynt seg gitt.

Men moddes skal det uansett :D

Lenke til kommentar

Det kommer nok til å klare de nye spillene i minimum 1års tid, men ikke regn med det beste av kvalitet i spillene.

Har du rådt kjøper du enten dem i SLI eller 8800GTX som er her straks. Jeg hade valgt 8800GTX da

Er nesten så jeg for lyst til å sende tilbake mine 2stk 7900GTO

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg et 7900GTO skal holde en liten stund ang å makse alle innstillinger.

Du må selvfølgelig overklokke den litt ;) Selvom du bare går til 700//1600, er det bra nok i.f. meg.

Jeg har til gjengjeld, (merk; med SC CPU, dog er 3700+ med KACAE 0602 2.2 @ 3.1Ghz rock solid atm) å ikke klare spill med maks innstillinger + 8xsAA/16xAF.

Jeg har både prøvd Oblivion og Gothic3, som er begge heavy spill for CPU, GPU og Ram. :)

Det blir sikkert verre med DirectX10-spill :)

EDIT: 8800GTX kortet trekker godt med watt, hvor nVidia anbefaler minimum en 850W PSU for SLI. :) Og da snakker vi kvalitetsPSU som kan levere konstant flow av 850W :D (For single-card blir det sagt rundt 450W, ikke at jeg forstår det når det blir anbefalt 400W for 7900GTO, hehe). Med 2x PCI-E plugs required ;) eller 4x 4pins.

Endret av warneck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...