Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden

Din_Laban

Anbefalte innlegg

Vel jeg har en lite brukt VF900-cu som du kan får for halvparten og det er med led lys ;)

De til swiftech er litt bedre, men jeg hadde nok ikke byttet ut dem mot de som følger med, med mindre du skla prøve å toppe minne med volt mod og det hele ...

Hadde jo valgt dem om de hadde vært gratis da ;)

7152447[/snapback]

Tja, det er meget fristende tilbud du gir meg. Hvordan står det til med kjølebrikkene? De har jo lim under seg som fester seg til minnebrikkene på skjermkortet.. Hvordan får jeg da festet de?

Vifta vil jeg forsåvidt ha, om den er like hel da..? Hvorfor selger du den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du må bruke termisk lim..

7153068[/snapback]

Om jeg vil ha de av etter en tid for å kjøre stock kjøler, så må jeg blande det ut med noe andre greier.. Termisk lim sitter permanent.. Det vil jeg ikke. Kjører på den teipen som sitter der fra før av. Det har jeg gjort tidligere, på mitt 7800GT og det funka som bare rakkern..

Lenke til kommentar

Kan folk poste opp litt temperaturer på 7900GTO'ene sine?

Jeg oppnår max 50*c temperatur hos stock clocks med "Reak tune HDR IBL 1280x1024 16x Multisample" etter 15 minutter. Idle bryr jeg meg langt lite opp atm siden jeg nettopp pakka inn kortet.

Edit: Klarte å øke temperaturen med 1*c grader når jeg satte ram til å kjøre 790Mhz.

Dog får ikke Rivatuner til å plassere rammen på høyere enn 796x2 (1592 Mhz) :dontgetit: System failed test på 800, forstår ikke det helt når jeg kjører 796 helt uten feil. :(

Edit: Kjører dere 7900GTO eller 7900GTX bios? (er jo forskjellig timings på rammen, kan være det jeg må gjøre for å notche den over 796.. men, da blir spørsmålet om jeg får økt ytelse av det igjen hehe ^^)

Men nå må jeg i gang med core clocking også.

Endret av warneck
Lenke til kommentar

Tilbake til orginal bios,hadde ikke så god score i banchmarkene etter jeg flasha til gtx bios. Ser ikke no grunn til å kjøre med gtx bios ettersom kortet klokker godt med orginal bios max 717/1660. Første MSI kortet jeg har som klokker godt. Skal putte i DD vannblokka og prøve den i helga. Et screenshot på @GTX speed med orginal bios.

post-42959-1161864754_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Muligens enda mer interessant, hva får du på 3dmark05 og 06?

Kortet mitt virker til å clocke helt elendig med stock voltage osv, får til 710/787 nå før det klikker. Jeg har testet diverse innstillinger i et par timer og klart å presse kortet maks uten glitches. (Dårlig OC kan være grunnet lav W-output på PSU, har bestilt ny 600W)

Jeg er åpen for alle løsninger, evt om du har god peiling kan du gjerne slenge inn en PM med MSN mail-adressen din eller IRC-nick på EFNET(andre IRCnet?)

EDIT: Måtte endre på det jeg skrev, tror få forstod det.

EDIT2: Løste problemet selv ;)

Endret av warneck
Lenke til kommentar
Tempene må GTOene mine er som følge:

Den første jeg kjøpte idler på 48 (Synes det er høyt)

Den andre jeg kjøpte på tilbud idler på 42 (kanskje det er bedre kjølepasta som var brukt her?)

Har ikke registrert Load tempen nøyaktig, men det er et sted under 70grader like etter 3Dmark06.

7154932[/snapback]

Jeg har IDLE temp på mitt kort, som er klokka slik signaturen min tilsier, en temp på 44-45 grader. Avhenger veldig av hvor varmt det er i rommet. Når jeg loader kortet med et spill, så havner jeg godt over 50 grader. Rekker vel å se at det er på 55 grader. Nå har jeg også en Shuttle, hvor det ikke akkurat er maks airflow, for å si det sånn. Men kortet går så det suser etter!

Lenke til kommentar

Her er 3dMark 06, 3dmark05 fila mi er korrupt,må slette og legge inn på nytt. Har ikke tid før i kveld. Men som du ser av Everest er det @GTX settings. post-42959-1161875735_thumb.jpg

EDIT: Jeg ser at cpu scoren min er lav i forhold til en C2D. Støtter 3d06 dualcorecpu? Mener,utnytter programmet dobbeltkjerne? Isåfall har jeg liggenes og slenge en X2 4600EE,den klokker dårlig,ved 2,9ghz er det stopp på den ene kjerna. 2,8ghz går fint ved 1,35vcore. Synd,hadde forhåpninger til den.

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
EDIT: Jeg ser at cpu scoren min er lav i forhold til en C2D. Støtter 3d06 dualcorecpu? Mener,utnytter programmet dobbeltkjerne? Isåfall har jeg liggenes og slenge en X2 4600EE,den klokker dårlig,ved 2,9ghz er det stopp på den ene kjerna. 2,8ghz går fint ved 1,35vcore. Synd,hadde forhåpninger til den.

7156703[/snapback]

3dmark06 utnytter dualcore veldig bra. Du bør slenge i den 4600en og du kan kjøre mye høyere volt enn 1,35 på den chippen med ok kjøling.

Dessuten utnytter driverene til både ATI og Nvidia dualcore litt. Så på samme hastighet er dualcore en fordel i 05 og.

Lenke til kommentar

3dmark06 utnytter dualcore veldig bra. Du bør slenge i den 4600en og du kan kjøre mye høyere volt enn 1,35 på den chippen med ok kjøling.

Har nok prøvd å fore med opp til 1,7vcore på X2 4600,men som jeg sa så STOPPER det på 2,9ghz uansett hva jeg gjør,har vannkjøla TDX-Swiftech 650-ProCore m/2x12cm Pabst. Er kjerne #1 som gir seg ved 2,9ghz. Den er også ca +4`c varmere enn kjerne #0,Sjekka med core temp. Men er stabil +4`c idle og load (SP 2004 og superpi). Uansett så skal jeg sette den i og se hvor mye forskjell det er ved singlecore (am2 3800@2,8ghz) og dualcore (am2 x2 4600@2,8ghz).

Har også en sempron 2800@2,8ghz liggenes men det er socket 754,trenger bare et 754 HK med pci express så hadde vært en fin roundup... :tease:

Lenke til kommentar

Nå begynner det å bli gøy :D

Har dette er meg stramma timings, og delta på 20...

Er litt iritert på cpu testene for tiden var sikker på at eg hadde ein 7750-60 run' så kødda cpu testene seg og cpu scoren ble bare 3080 eller noko noe som resulterte i ein heller skuffende 7720 :( Her er beste so langt 7735 3dmarks

post-55003-1161903966_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Nå begynner det å bli gøy  :D

Er litt iritert på cpu testene for tiden var sikker på at eg hadde ein 7750-60 run' så kødda cpu testene seg og cpu scoren ble bare 3080 eller noko noe som resulterte i ein heller skuffende 7720 :( Her er beste so langt 7735 3dmarks

7160279[/snapback]

fortsatt stock kjøling og ingen "hardmoods"? kaster meg på "fighten" på mandag så viser vi oysfaerg hvordan det skal gjørers... :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå begynner det å bli gøy  :D

7160279[/snapback]

fortsatt stock kjøling og ingen "hardmoods"? kaster meg på "fighten" på mandag så viser vi oysfaerg hvordan det skal gjørers... :thumbup:

7160454[/snapback]

oysfaerg den pysa har reist til Tønsberg, men kortet hans ligger hos meg :D

Så jeg skal kaste det inn i maskinen ikveld og teste litt tenker jeg. Så håper jeg det klokker bedre enn det GTX kortet jeg har nå.

jon-t veldig pent, men regner med du klarer mer. Få ordnet den CPU scoren din så blir det bra ;)

Lenke til kommentar

kjøpte meg et xfx 7800gtx 512 =) fikk det for 1500,- så måtte bare

3dmark 06 alt default: 5714

E6600

Abit aw9d max

men har ennå ikke formatert pcen og oppdatert drivere.. moro at alt funker rett opp når jeg byttet fra asus p5w til abit aw9d max =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...