Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden

Din_Laban

Anbefalte innlegg

Nja, Den Corsair Nautilus'en er ekstern, så den havner på utsiden av Shuttelen.

Men Artic Silver. Den er i alle fall ikke dårligere etter det jeg kan se her. GPUen er omtrent på samme temp her, eller 1 grad kaldere. Men siden jeg fikk bedre score på alle 3D Mark06 testene jeg har kjørt i ettermiddag enn jeg gjorde før, så er jeg av den oppfatning at minnet kjøles litt bedre.

7135685[/snapback]

Det høres jo unektelig fristende ut å ta ut kortet for en runde med Artic Silver.. Problemet med en vannkjøling er at jeg har behov for en viss gjennomstrømning av luft i kabinettet, og det hjelper jo CPU / ICE kjøleren til med. Temmelig spesiel ordning.. Dessuten, så er det ikke standard størrelse mellom skruehullene til en CPU kjøler for Shuttle, men derimot lengre enn f.eks stock. Jeg har prøvd å se om det finnes andre løsninger jeg kan bruke, så om jeg skal ha vannkjøling, er jeg avhengig av at jeg får skrudd fast alt sammen.. hehe...

Men har du link til Corsair kjølinga?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare den CPU scoren her, siden den plutselig er ca. 750 poeng over det som jeg vanligvis får. Og jeg har IKKE gjort noe spesifikt annet enn den modden jon-t linket til, og byttet til en litt hurtigere Akasa vifte.

Jeg har kjørt 3D Mark06 6 ganger i dag og hatt 6580 poeng +/- men nå altså det dere ser her...

post-73461-1161630891_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Som jeg sier: vanligvis får jeg 1950 poeng +/- 5-7 poeng, og det gjelder alle de 5 gangene jeg kjørte 3D Mark før klokka 6 i dag. Og nå ser det nesten ut som X2 3800 E4 har gått amokk og blitt en E4Ultra...

-restarter jeg her er jeg garantert sikker på at ting er nokså noramalt igjen. Men jeg synes ærlig talt dette var littegranne morsomt.

Enten så har et eller annet gått litt amokk her, eller så er det rett og slett en feil i scoren.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Har ein liten godbit til dere her endelig brutt 7500 og det med god margin også :)

Dette er forsatt med stock kjøling og vcore, men har pencil modda minnet til 2.02v...

Dette er med core på 750 :dribble: og minnet på 900Mhz altså 1800Mhz effektivt :love:

Cpu er på 3.6 som vanlig... Føler meg fortsatt ikkje ferdig med kortet, det er mye potensiale her :)

3dMark 06: 7607

post-55003-1161636116_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare den CPU scoren her, siden den plutselig er ca. 750 poeng over det som jeg vanligvis får. Og jeg har IKKE gjort noe spesifikt annet enn den modden jon-t linket til, og byttet til en litt hurtigere Akasa vifte.

Jeg har kjørt 3D Mark06 6 ganger i dag og hatt 6580 poeng +/- men nå altså det dere ser her...

7135885[/snapback]

Jeg må nesten få kaste meg på tråden med fantastiske resultater. Kom hjem fra jobb i stad og dro kortet rett opp til 700/1600 mhz. Det gjorde underverker. Har kjørt testen nå tre ganger.

Første gang: Slo vifta på skjermkortet ned til 20%, det gav meg 5300 ca.

Andre gang: Skjermkort og system vifter på full guffe: 6470

Tredje gang: Skjermkort på 49% og system normalt: 6467.

Det er jo intet mer enn fantastisk spør du meg. Fikk til sammenligning med OC på 693/1520 6053. Nå har jeg klokka ned CPU fordi jeg prøver litt nedkjøling av maskina, men kan ikke si annet enn at 400 poeng opp i 3Dmark06 må være bra. :D

Lenke til kommentar
Dette er helt utrolig.

7136248[/snapback]

Det eneste du slår meg på er CPU score. Og jeg har en Intel C2D E6400 @ stock. Så der har du dine 400 poeng mer enn meg. Merkelig at du får så bra resultater, men knall er det jo.. Hehe...

Ble dritfornøyd selv. :thumbup:

Hvordan får jeg forresten lagt ut bilder av dette her? Har aldri gjort det før... :hmm:

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Har ein liten godbit til dere her endelig brutt 7500 og det med god margin også :)

Dette er forsatt med stock kjøling og vcore, men har pencil modda minnet til 2.02v...

Dette er med core på 750 :dribble: og minnet på 900Mhz altså 1800Mhz effektivt :love:

Cpu er på 3.6 som vanlig... Føler meg fortsatt ikkje ferdig med kortet, det er mye potensiale her :)

3dMark 06: 7607

post-55003-1161636116_thumb.jpg

7136750[/snapback]

Nice!

Hvor mye måtte du 'tegne'? Hvor på kortet måler du volten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...