Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden

Din_Laban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fått litt tid til å tweake no og har fått stramma timings skikkelig, dette er fortsatt på stock kjøling og volt...

Core 2 Duo @ 3.6

7900GTO @ 735Mhz core og 1660Mhz minne effektivt

3Dmark 06=7391

post-55003-1161553748_thumb.jpg

Føler fortsatt at eg har litt å gå på og har VELDIG lyst å treffe 7500 :love:

Lenke til kommentar
Fått litt tid til å tweake no og har fått stramma timings skikkelig, dette er fortsatt på stock kjøling og volt...

Core 2 Duo @ 3.6

3Dmark 06=7391

7129659[/snapback]

Bra score det der. Må si jeg stadig fristes til å gå over til Core2 Duo når jeg ser hvor bra de klokker.

Hva slag HK bruker du forresten?

Lenke til kommentar

Core 2 Duo @ 3.6

3Dmark 06=7391

7129659[/snapback]

Bra score det der. Må si jeg stadig fristes til å gå over til Core2 Duo når jeg ser hvor bra de klokker.

Hva slag HK bruker du forresten?

7129700[/snapback]

Takk :) , hovedkort er MSI 975X Platinum Power Up... Hovedkortet er heilt klart ein begrensende faktor for både cpu og minne spessielt så tenker det blir nytt hk i nærmeste framtid.

@ The Ghost cpu kjøler er TT Big Typoon med ein bitteliten mod...

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

når vi er litt OT: Den der har jeg ikke sett før. 2 grader ja...det er faktisk litt det også. Den skal jeg ta for meg til uka.

Jeg har ei sidevifte (92mm) som blåser inn på vifta der. 1400 rpm. Det hjelper kanskje litt.

Jeg har snakket noen ganger med han "OCZ-svensken" (som jobbet i Netshop før) som jeg alltid glemmer navnet på (jeg har hatt 3 sett VX RAM, 3200VX og 2 sett 4000VX) -han nevnte noe jeg aldri gjorde: å sette en 80mm vifte som er med på å suge luften gjennom kjølefinnene og PÅ selve blokka på CPU.

Effekten av dette er ukjent, men han mente det var litt å hente på det (noe han selv hadde gjort, etter det jeg forstod).

Lenke til kommentar

Marcus hette han! Takk for det :thumbup: -hver gang jeg har svidd av et eller annet fra OCZ så har jeg alltid blitt videreformidlet til Marcus, og til mobilen hans. Og av en eller annen grunn pleide de å si at han jobbet der før... (?) jaja.

Mja, redd for at det er dårlig med "BTX muligheter" her i kabinettet mitt. Men det har du nok helt rett i er den beste løsningen. :yes:

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Det funker jo å gjøre det andre veien også, men da må du til med litt übermodding, slik at drev/disker o.l. ikke ligger i veien, på den måten slipper du også varme fra grafikkort o.l., som som kjent er _veldig_ varme (7950GX2 nærmer seg veldig ofte tresifra antall grader C ved full load, noe som selvsagt må ut ett sted, og siden varmluft stiger - oh well).

Det er mange ting en kan gjøre for å få ned temperaturen på div. komponenter, den mest nærliggende er jo selvsagt å bytte vifter, kjølere o.l., men etter det er det mye småtriks for å senke temp. ytterligere noen grader.

Har du tatt av kjøleren på ditt GTO-kort og bytta pasta bjornh?

Lenke til kommentar

Nei, jeg hadde tenkt å gjøre det. Men det "forb..." kabinettet fra Tt har quicklocks og jeg måtte skru løs den pluss røske ut HD-racket. Egentlig ikke så vanskelig, og HD-racket er uttakbart...

Men jeg skal nedom Datakjeden i morgen og kjøpe en ny Artic Silver, brukte opp siste rest da jeg satte opp en PC onsdag til en kamerat.

Lenke til kommentar

Hvis vann er den foretrukne kjølinga, så har evga sluppet en 7950GX2 vannblokk, noe liknende som de Corsair vannblokkene som skal dukke opp nå snart.

Må vel egentlig være den beste løsninga, men jeg er også litt redd vann (etter at jeg deltok som passiv "hjelpemontør" i monteringen av sett der koblingene sprang lekk da systemet ble testet på et socket A system).

På det gamle POV 7800GTX 256mb jeg hadde brukte jeg Artic Silencer X1, og den var veeeeeldig kjekk siden den kjølte så mye bedre enn originalvifta, var nærmest lydløs når du kjørte den på full hastighet via Rivatuner. Ser at ATI har tatt i bruk den på noen av sine X1950 Pro. Men den passer jo ikke på 7950GX2 da...

Egentlig overraskende at det er såpass få forsøk å komme med kjøleløsninger til 7950GX2.

Lenke til kommentar

bjornh: Helt enig, altfor få har kommet med en bedre løsning til 7950GX2.

Dette kortet er forøvrig helt bak mål etter mine meninger og jeg registrerer at nVIDIA har dette kortet også som Quadro, men da faktisk med kortene stående rygg mot rygg, noe som tillater en mye mer effektiv kjøler.

Vann er jeg motstander av etter at jeg har hatt 3 døde pumper og 1 sprukket CPU-blokk... Enten luft eller ekstremkjøling her i gården.

Viftedesignet på 7900GTX/GTO er dårlig i mine øyne og kunne med fordel vært mer effektiv, noe a la ATi sine løsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...