Stone_Sour Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg testet skjermkortet i 3Dmark 06 med stock-klokkehastigheter, og fikk 4754 poeng. Antar det er CPU-en min (P4 3GHz som ikke klarer å holde titt, så blir vel X2 etter jul tenker jeg). Skal sjekke overklokk senere. Etter noen dager med testing av dette kortet må jeg si meg kjempefornøyd! Verdt hver eneste krone! Lenke til kommentar
oOF Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Var det ikke nettopp et tilbud på 7900gto? Til 2000 hos pcutstyr?Mener det, hadde tenkt å bestille nå på Søndag, men nå koster det visst 2600! 7121674[/snapback] Sett i går i prisguide det billigste GTO skjermkort kostet 2400kr. 7122184[/snapback] Du kan få kjøpe mitt kort til 2500 Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Jeg testet skjermkortet i 3Dmark 06 med stock-klokkehastigheter, og fikk 4754 poeng. Antar det er CPU-en min (P4 3GHz som ikke klarer å holde titt, så blir vel X2 etter jul tenker jeg). Skal sjekke overklokk senere. Etter noen dager med testing av dette kortet må jeg si meg kjempefornøyd! Verdt hver eneste krone! 7122740[/snapback] Kjører du prosessoren også på standard clock? Det er en enkeltkjerne? Kjørte du 3dmark påstandard settings? Jeg får nemlig bare 4196 poeng med min Pentium 4 [email protected] Endret 22. oktober 2006 av _sindre_ Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg testet skjermkortet i 3Dmark 06 med stock-klokkehastigheter, og fikk 4754 poeng. Antar det er CPU-en min (P4 3GHz som ikke klarer å holde titt, så blir vel X2 etter jul tenker jeg). Skal sjekke overklokk senere. Etter noen dager med testing av dette kortet må jeg si meg kjempefornøyd! Verdt hver eneste krone! 7122740[/snapback] Kjører du prosessoren også på standard clock? Det er en enkeltkjerne? Kjørte du 3dmark påstandard settings? Hva fikk du på cpu-testen? Jeg fikk 1034 der... Jeg får nemlig bare 4196 poeng med min Pentium 4 [email protected] 7122972[/snapback] Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Så nå som GTO-en koster 2600 og 7900GT 2650, anbefaler dere fortsatt GTO? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Så nå som GTO-en koster 2600 og 7900GT 2650, anbefaler dere fortsatt GTO? 7124054[/snapback] Vel, ifølge denne testen http://www.hardware.no/tester/skjermkort/g...7950_gt/32542/3 på hardware.no så klokker dette XFX 7950GT til 640/1600. 7900GTO kjører standard core på 650 og kan nok klokkes over 700MHz. Minnet derimot kjører 'bare' 1320MHz, men skulle vel lett klokke til 1600MHz ++. Så jeg vil si at 7900GTO enda er det beste kjøpet. Når man tar i betraktning at det er samme kjøler som på 7900GTX. Men forskjellene er ikke så store mellom 7950GT og 7900GTO. Så man gjør ikke noen tabbe uansett hva man velger av disse to. Men som sagt, jeg ville personlig valgt 7900GTO. Lenke til kommentar
scorcho Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) har 2 spørsmål- 1. i går var jeg litt sløv når jeg klokket og satte plutselig core clocken i rivatuner på 780 og trykket test. Da frøs dataen i 20 sekunder før jeg fikk beskjed om at jeg burde klokke ned fordi dette ikke funker. Dette gjorde jeg selvsagt siden ikke dette var meningen Kortet kan vel ikke bli ødelagt av dette? 2. Prøver å klokke over 800Mhz på memory clock med rivatuner 2 ,men får nå beskjed om at noe med startup innstillingene mine har blitt endret ?? jeg har jo på "apply overclocking at windows startup" men når jeg startet windows på nytt så har memory klokken restetet seg til default memory clock på 600 og noe. ?? Så lenge jeg ikke klokker over 800Mhz så skjer det ingen forandringer dvs. det blir værende på 800 Mhz. Noen som har noe ide om hva jeg kan gjøre? Endret 22. oktober 2006 av scorcho Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Vet dere om noe bra program som kan vise speninger på 12V og 5V, temperaturer på CPU, GPU osv nøyaktig? Everes Home viser ikke riktig i det hele tatt, men ifølge den er min nye GPU holder seg 8-9 grader kjøligere enn den gamle. Lurer på om det er riktig. Lenke til kommentar
Stone_Sour Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg testet skjermkortet i 3Dmark 06 med stock-klokkehastigheter, og fikk 4754 poeng. Antar det er CPU-en min (P4 3GHz som ikke klarer å holde titt, så blir vel X2 etter jul tenker jeg). Skal sjekke overklokk senere. Etter noen dager med testing av dette kortet må jeg si meg kjempefornøyd! Verdt hver eneste krone! 7122740[/snapback] Kjører du prosessoren også på standard clock? Det er en enkeltkjerne? Kjørte du 3dmark påstandard settings? Jeg får nemlig bare 4196 poeng med min Pentium 4 [email protected] 7122972[/snapback] Ja, CPU er standard, det samme er settings i 3dmark. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Ja, CPU er standard, det samme er settings i 3dmark. 7124259[/snapback] Fatter ikke hvorfor du får så mye høyere poengsum en meg, når min prossessor kjører nesten 500Mhz raskere enn din Hva består resten av systemet ditt av? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei! Hvor mye bråker sjermkortet? det står sikker her, men orker ikke å lese igjenom alt! Og en liten ting til? får man den søte lille nøkkelring-bamsen med på kjøpet? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Og en liten ting til? får man den søte lille nøkkelring-bamsen med på kjøpet? 7124451[/snapback] Nope det var det bare han fyr'n som hadde med på bildet han tok i Japan eler noe sånt. Kanskje hcis du sender ham en mail om å få en Hvor mye bråker sjermkortet? det står sikker her, men orker ikke å lese igjenom alt! Ser du under der det står kjøleløsningen eller noe sånt i post 1 eller 2 så er jeg temlig sikker på at det står der ... Nope det bråker ikke noe særlig. Har ike hentet det ennå på posten, men ifølge Bjornh tiligere i tråden så bråker det svært lite ... Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Du sier du er god til å tweake, men veit ikkje ka lod er ?? 7120540[/snapback] For å si det enkelt. Nei jeg har ikke lekt med LOD (Level Of Detail) instillingene i Rivatuner, slik at de scorene jeg har er uten å tweake disse instillingene. Jeg ser på det som litt juks. Husker jeg ikke helt på tryne nå, øker man LOD Bias adjustment, så øker man også scoren i 3D Mark. Øker eller senker man LOD Bias gjør man texturene mer eller mindre uskarpt eller tydelig,som igjen kan føre til at man får artefacter hvis er for hardhendt på disse innstillingene. Så....vet ikke helt jeg Endret 22. oktober 2006 av bjornh Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Ser du på LOD som juks? Tror du noen av de som har WR i 3DM kjører uten tweaka LOD? Neppe! Som sagt - få deg en C2D-rigg, så skal jeg vise deg hva tweaking er. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Ser du på LOD som juks? Tror du noen av de som har WR i 3DM kjører uten tweaka LOD? Neppe! Som sagt - få deg en C2D-rigg, så skal jeg vise deg hva tweaking er. 7124615[/snapback] Jeg er fullt klar over det der du nevner. Men jeg ser på det som litt mindre interessant i forhold til min egen rigg. Og jeg har sikkert enormt mye å lære om Core2Duo fra deg. Så til den tid kommer så får du sikkert en PM. Hvis vi ikke er over på quadro til da. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Vet dere om noe bra program som kan vise speninger på 12V og 5V, temperaturer på CPU, GPU osv nøyaktig? Everes Home viser ikke riktig i det hele tatt, men ifølge den er min nye GPU holder seg 8-9 grader kjøligere enn den gamle. Lurer på om det er riktig. 7124183[/snapback] Jeg bruker dette programmet her som ble linket til i den store DFI Nf4 tråden her. Men viser bare prosessor info og temp på CPU... Jeg ble litt grønn først i trynet da det viste seg at det er forholdsvis ulik temp på kjernene på CPU, og at DFi kortet måler nærmere 10 grader lavere.... Lenke til kommentar
tiigem Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 er bare å lese rundt og leke seg selv det =) lærer bedre av å prøve litt selv =) Lenke til kommentar
oOF Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei! Hvor mye bråker sjermkortet? det står sikker her, men orker ikke å lese igjenom alt! Og en liten ting til? får man den søte lille nøkkelring-bamsen med på kjøpet? 7124451[/snapback] Kjøleren lager veldig lite lyd, psun min bråker mer når det blir varmt i kabinettet. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Fikk kortet mitt i posten for en uke siden. Har nå lekt meg med shuttelen min for å se hva jeg kan få ut av systemet. Skjermkortet var jeg spesielt intr i da dette er så fantastisk hypa her på forumet Og jeg må si jeg ble skikkelig imponert. Klarer i første runde 5600 i 3Dmark06. Da med standard innstillinger og null OC. Så klokka jeg skjermkortet, eller, rivatuner gjorde dette for meg i Nvidia panalet i windows. Enkelt å greit. Det kjører nå på 693/1520. Testet igjen med 3Dmark06 og fikk da 6053. Behagelig økning det, uten å gjøre noe i grunn Siden Intel C2D lett lar seg klokke, kjørte jeg opp litt forsiktig og havnet på 2,41GHZ med 4-4-4-12 @1,9V (E6400 @ 2,13 stock). Dette må jeg si var litt økning, men ikke i nærheten av hva enkelte andre her på forumet har klart, så ikke kom med masse spydige bemerkninger ang dette, takk Testet igjen med 3Dmark06, og fikk da 6261 poeng. Slettes ikke værst. Vet jeg kan dra langt mer ut av CPU enn det jeg har gjort, men det tør jeg ikke å prøve på før jeg har fått igang skikkelig kjøling på denne Shuttelen min. Takk igjen til trådstarter som ga meg tipset og overbeviste meg om det riktige valget av skjermkort. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Hva tror dere om denne: PS Bilde er en link Endret 22. oktober 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå