Vod kaNockers Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg har kanskje funnet hva som er problemmet, se på screenshot. Se på de verdiene til 12V, 5V og 3,3V. I mean, come on? Det her er jo Hiper Type-R 580W PSU og den er så svak til dette her? Leste så mange bra tester om denne PSU i SLI. Tror dere at det her er problemmet til at jeg får så dårlig score? PCen hang seg opp to ganger under 3Dmark og en gang fikk jeg svart skjerm. Vurderer nå å prøve med to PSUer (har en NorthQ400W), hver kjermkort med sin egen PSU. Men er det noen som vet hvordan jeg kan få igang den andre PSUen uten å koble den til et hovedkort og sånt? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Får vel inn å ta høgeste singelkort score i tråden eg då Dette er med stock volt og stock kjøler Har ein del å gå på minnet trur eg får se om eg får tatt noko fleire run's i kveld med litt høgare minneklokk... 7119239[/snapback] Fan....trenger en FX her.... Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg har kanskje funnet hva som er problemmet, se på screenshot. Se på de verdiene til 12V, 5V og 3,3V. I mean, come on? Det her er jo Hiper Type-R 580W PSU og den er så svak til dette her? Leste så mange bra tester om denne PSU i SLI. Tror dere at det her er problemmet til at jeg får så dårlig score? PCen hang seg opp to ganger under 3Dmark og en gang fikk jeg svart skjerm. Vurderer nå å prøve med to PSUer (har en NorthQ400W), hver kjermkort med sin egen PSU. Men er det noen som vet hvordan jeg kan få igang den andre PSUen uten å koble den til et hovedkort og sånt? 7120183[/snapback] Ja, at Hiper'n undervolter litt er kjent, men så mye som den gjorde der? Lurer på om den er helt som den skal være? ser ikke helt bra ut. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Får vel inn å ta høgeste singelkort score i tråden eg då Dette er med stock volt og stock kjøler Har ein del å gå på minnet trur eg får se om eg får tatt noko fleire run's i kveld med litt høgare minneklokk... 7119239[/snapback] Fan....trenger en FX her.... 7120292[/snapback] Du skrøyt jo så fælt av hvor god du var å tweake? Trenger ikke FX da... Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Får vel inn å ta høgeste singelkort score i tråden eg då Dette er med stock volt og stock kjøler Har ein del å gå på minnet trur eg får se om eg får tatt noko fleire run's i kveld med litt høgare minneklokk... 7119239[/snapback] Fan....trenger en FX her.... 7120292[/snapback] Du skrøyt jo så fælt av hvor god du var å tweake? Trenger ikke FX da... 7120384[/snapback] Alt av Hardware har jo sine begrensninger. Da jeg tok 6764 poeng her i 3D Mark06 tok registeret mitt kvelden, så da var det reinstallering fredagen. -og uten screenshot, ingen bevis, som kjent. Og jeg ER god til å tweake, og misliker sterkt når hardwaren ikke lar seg tyne ytterligere... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 En FX er ikke noe særlig å skryte av, iallefall ikke FX-62, jeg hadde en og den ble fort solgt. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Kjørte du lod på 6764 scoren din ? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg har kanskje funnet hva som er problemmet, se på screenshot. Se på de verdiene til 12V, 5V og 3,3V. I mean, come on? Det her er jo Hiper Type-R 580W PSU og den er så svak til dette her? Leste så mange bra tester om denne PSU i SLI. Tror dere at det her er problemmet til at jeg får så dårlig score? PCen hang seg opp to ganger under 3Dmark og en gang fikk jeg svart skjerm. Vurderer nå å prøve med to PSUer (har en NorthQ400W), hver kjermkort med sin egen PSU. Men er det noen som vet hvordan jeg kan få igang den andre PSUen uten å koble den til et hovedkort og sånt? 7120183[/snapback] Er du sikker på at de verdiene du får på volt er korrekte? -hvilket program bruker du? -jeg ligger mellom 0,02V under på +3.3V, 0,08V på +5V og 0.22V på +12V i følge systool her... Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Kjørte du lod på 6764 scoren din ? 7120482[/snapback] Siden systemet er krajset, og heller ikke validert, så har jeg desverre ingen bevis for den.. men-men. Jeg kommer nok tilbake... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Kjørte du lod på 6764 scoren din ? 7120482[/snapback] Siden systemet er krajset, og heller ikke validert, så har jeg desverre ingen bevis for den.. men-men. Jeg kommer nok tilbake... 7120501[/snapback] Men det var ikke det han spurte om? Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg har kanskje funnet hva som er problemmet, se på screenshot. Se på de verdiene til 12V, 5V og 3,3V. I mean, come on? Det her er jo Hiper Type-R 580W PSU og den er så svak til dette her? Leste så mange bra tester om denne PSU i SLI. Tror dere at det her er problemmet til at jeg får så dårlig score? PCen hang seg opp to ganger under 3Dmark og en gang fikk jeg svart skjerm. Vurderer nå å prøve med to PSUer (har en NorthQ400W), hver kjermkort med sin egen PSU. Men er det noen som vet hvordan jeg kan få igang den andre PSUen uten å koble den til et hovedkort og sånt? 7120183[/snapback] Er du sikker på at de verdiene du får på volt er korrekte? -hvilket program bruker du? -jeg ligger mellom 0,02V under på +3.3V, 0,08V på +5V og 0.22V på +12V i følge systool her... 7120497[/snapback] Jeg bruker Everest Home ed. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Du sier du er god til å tweake, men veit ikkje ka lod er ?? Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg vet heller ikke. Enlighten me :!: Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg var på Futuremark sine sider, og så på scorene med lignende systemer der. Folk med 2xklokket GTX og en FX62 på 3,1GHz får 10K i 3D06, så scoren min er normal. Jeg trodde jeg skulle få 11K+, men det er vel ikke mulig uten en klokket X6800 og voltmod. Målte verdiene til PSUen med voltmeter, de er som de skal, og ikke så lave som Everet Home viser, så det er ikke noe problem der heller. Everest viser samme verdier selv med et kort. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Men er det noen som vet hvordan jeg kan få igang den andre PSUen uten å koble den til et hovedkort og sånt? Ahh det vet jeg Kortslutt den grønne og en svart kabel da grønn er PS_ON og svart er jord ... Se i manuelet til den på 400W først for å være sikker ... Skal etterhvert ha meg en Hiper Type-R 730W den holder vel den Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Men er det noen som vet hvordan jeg kan få igang den andre PSUen uten å koble den til et hovedkort og sånt? Ahh det vet jeg Kortslutt den grønne og en svart kabel da grønn er PS_ON og svart er jord ... Se i manuelet til den på 400W først for å være sikker ... Skal etterhvert ha meg en Hiper Type-R 730W den holder vel den 7121352[/snapback] Takk for tipser, men fant det ganske fort på google, og det er riktig det du sier. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Var det ikke nettopp et tilbud på 7900gto? Til 2000 hos pcutstyr? Mener det, hadde tenkt å bestille nå på Søndag, men nå koster det visst 2600! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Bestilte 2stk jeg til 2095,- stykk Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg vet heller ikke. Enlighten me :!: 7120827[/snapback] Ok lod står for level of details, lod tweak er å senke detail nivået for å tjene eit par ekstra fps i benchmark's... Eg skal ikkje gå dypere inn i kordan du gjer det enn å si at man endrer ein verdi som heiter "LOD bias range" under "power user" i rivatuner og endrer ein verdi under "direct3d tweaks" i rivetuner som heiter "minimap LOD bias adjustment" Akkuratt kva verdier dere skal endre dei til kan eg ikkje si grunnet her må du prøve deg fram å se kva som passer best for ditt kort, ein verdi kan gi bedre scores hos nokon og dåligere hos andre... Men eg kan gi dere nokon verdier å gå ut fra... Sett lod bios range til foreksempel 15 og prøv deg fram til den minimap lod bias verdien som fungerer best for deg... Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Var det ikke nettopp et tilbud på 7900gto? Til 2000 hos pcutstyr?Mener det, hadde tenkt å bestille nå på Søndag, men nå koster det visst 2600! 7121674[/snapback] Sett i går i prisguide det billigste GTO skjermkort kostet 2400kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå