Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden

Din_Laban

Anbefalte innlegg

genexxa:

Jeg har f.eks en E6600 som klokker fra 2.4GHz til 5000+MHz, E6300 og E6400 som gjør 4GHz. E6700 som gjør 5GHz og en X6800 som gjør 5,2-5,3 , så å si at Intel Core2Duo er dårlige klokkere er vel strengt tatt ikke sant.

7112247[/snapback]

Hvilken kjøling bruker du for å få klokket dem så mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken kjøling bruker du for å få klokket dem så mye?

7113432[/snapback]

Det er ikke for denne tråden men tipper NL2 og fase.

Det med timmigs sier jo ikk eså mye på bios og det er jo lekkert å kunne si at man har 7900GTX i makina eller dem i SLI ;)

Kan jo også bevise at man har "7900GTX" og det er vel ikke mer enn ca. 50 poeng å hente tipper jeg så det har ikke så mye å si !

Lenke til kommentar
GTO bios har strammere timings, og du får derfor bedre ytelse med en GTO bios enn med en GTX bios.

7113428[/snapback]

Ok, men hvorfor bringe det på bane da. Det må da være noe, et eller annet, ved å endre til GTX bios ? Er det kun så man for egen del ser at det står GTX der, eller hur ? Enkelte skriver jo at de har kommet over 1600 på minnet. Jeg har jo ikke muligheten til å komme høyere enn 800(1600 effektivt) med min originale bios. Derfor jeg spør. :dontgetit:

Lenke til kommentar

De som flasher til GTX bios gjør det for å ha en GTX kort til lavere pris (sikkert noen), og for å kunne kjøre sin ekte GTX kort i SLi med GTO kort. Tror du skal kunne klokke minet litt lengre med GTX bios, høres riktig i teorien, men når jeg flashet min GTO kort til GTX kunne jeg ikke klokke like langt uten å få artifacts. Kanskje bjornh kan si noe om det, fordi jeg tror han fikk bedre resultater enn meg ved å flashe til GTX bios.

Lenke til kommentar
Jeg har hvertfall prøvd 720/800 og uten artifacts her. Ettersom jeg ikke får gått beyond 800 med min nåværende bios på minnet, så hadde det jo vært kjekt å finne ut hvor langt det gikk. Skal sjekke hvor langt jeg kan gå på core først vel og merke.

7113927[/snapback]

Hvilket program bruker du til å overklokke?

Jeg bruker rivatuner og får kjøre 710\850 (1700). Har dårlig hovedkort og cpu, så jeg kan klokke høyere p.g.a det blir ikke så mye belastning på skjermkortet.

På Rivatuner har jeg muligheten til å kjøre minnet oppi 990, så jeg har ikke den begrensningen.

Lenke til kommentar
Jeg har hvertfall prøvd 720/800 og uten artifacts her. Ettersom jeg ikke får gått beyond 800 med min nåværende bios på minnet, så hadde det jo vært kjekt å finne ut hvor langt det gikk. Skal sjekke hvor langt jeg kan gå på core først vel og merke.

7113927[/snapback]

Nice, 720 på core, jeg måtte voltmodde for å komme så høyt.

Lenke til kommentar

7113927[/snapback]

Nice, 720 på core, jeg måtte voltmodde for å komme så høyt.

7114127[/snapback]

:w00t:

hehe, ikke vet jeg. Jeg bruker NVTweak hvertfall :)

Lenke til kommentar
Nice det jon-t :D Høyere enn de fleste GTX-korta mine gjør :p

Minne da?

7114788[/snapback]

Har ikkje fått testa det skikkelig endå, men minnet ser litt crapy ut. Går ikkje så mykje over 1600 :thumbdown: Skal se om det hjelper på minneclock's med ein GTX bios med litt slappere timings.

Lenke til kommentar
Flere prater om å flashe BIOS over til GTX fordi da har de ett GTX kort.

Jeg bærer GTO navnet med stolthet, jeg betalte lite for råere ytelse  :cool:

EDIT: Tingen for dere som kanskje har litt svak strømforsyning?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325874

7115524[/snapback]

Da ville jeg heller kjøpt Thermaltake sin til en mye billigere penge, riktignok 50W mindre (250W), men hverken GTO eller GTX bruker så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...