SE Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hei. Planlegger kjøp av ny bærbar PC. Prisen skal være lavest mulig og jeg skal spille WoW (World of Warcraft) på den. Da vil jeg gjerne at det går noen lunde glatt i både raid og vanlig solo spilling. Lurer på hva slags skjermkort jeg må gå for og om f.eks jeg kan klare meg med Intel GM950 128MB. Har titta på bærbare i 6000 klassen, men ser at dette kanskje ikke lar seg realisere. 1024MB er kanskje lurt. Er det noen som har gode tips til modeller og eventuell har førstehånds erfaring med WoW på bærbare? Er ikke krav til at det går glatt på full grafikk, men gjerne veldig spillbart med hvertfall laveste grafikk instillinger. Ellers vil den bli brukt til vanlig internett, film og musikk og diverse andre "standard" oppgaver. Det er BARE wow jeg kommer til å spille så andre spill kan man da se helt bort ifra. Noen tips? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18809&cid=5415 denne greier wow på laveste oppløsning greit. X200-skjermkort. http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18838&cid=5417 Denne greier og WOW på laveste oppløsning, om du ikke raider mye så går det greit. GMA950-skjermkort. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=70547 men da bør du kjøpe http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=69344 og sette i. Denne har best grafikk-kort av de 3, men skjermen er av 4:3 og har lavere oppløsning enn de 2 andre. X1150-skjermkort. Om du av og til spiller på batteri så er nummer 2 og 3 de beste valgene. Alle 3 er gode maskiner som du sikkert blir fornøyd med til "standard" oppgaver Lenke til kommentar
SE Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 tusen takk for bra svar. Hjelper meg mye. Skal neppe bruke mye batteri så det er faktisk irrelevant i forhold til mitt kjøp. Det blir i tilfelle om ca. 1 års tid og da er neppe batterikapasiteten topp uansett. Sånn som jeg forstår så er grafikkkort og 1GB ram det mest essensielle for mitt bruk. Prosessor står vel sånn noen lunde i stil med resten av systemet i de fleste maskiner uansett? Men er det jeg spør etter umulig å oppnå til denne lave prisen? Altså "raide i wow" med laptop til ca. 6-7k kr? =) Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 tusen takk for bra svar. Hjelper meg mye. Skal neppe bruke mye batteri så det er faktisk irrelevant i forhold til mitt kjøp. Det blir i tilfelle om ca. 1 års tid og da er neppe batterikapasiteten topp uansett. Sånn som jeg forstår så er grafikkkort og 1GB ram det mest essensielle for mitt bruk. Prosessor står vel sånn noen lunde i stil med resten av systemet i de fleste maskiner uansett? Men er det jeg spør etter umulig å oppnå til denne lave prisen? Altså "raide i wow" med laptop til ca. 6-7k kr? =) 7053192[/snapback] Det går å raide ja, men da bør du ha minst X200 da f.eks BWL, MC krever vanvittig mye mer enn åpne områder etc i WOW. Du må vell også belage deg på å kjøre all grafikk på absolutt minimum. Hadde jo vært best om du kunne legge i litt mer så du fikk en dedikert løsning som fl.eks X1300/7300go, skal se om jeg finner noen til såvidt over 7000,- Lenke til kommentar
SE Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) fant ASUS 15.4"GL Tur-MT32 1024 100GB Gef7300-256 DVDRW WLAN1.3CAM Bag Mouse XPHome (A6KM-Q070H/NOR) til 7 565,- Men kunne gjerne tenkt meg noe enda billigere og vet ikke helt om den er noe "bra", men spesifikasjonene ser lovende ut i forhold til skjermkort. Det er iallefall noe å vurdere. Endret 12. oktober 2006 av SE Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 fant ASUS 15.4"GL Tur-MT32 1024 100GB Gef7300-256 DVDRW WLAN1.3CAM Bag Mouse XPHome (A6KM-Q070H/NOR) til 7 565,- Men kunne gjerne tenkt meg noe enda billigere og vet ikke helt om den er noe "bra", men spesifikasjonene ser lovende ut i forhold til skjermkort. Det er iallefall noe å vurdere. 7053835[/snapback] Tror det skal godt gjøres å få noe billigere med dedikert grafikk-kort. Det 7300go-kortet i den er jo endel bedre enn de integrerte løsningene jeg nevnte, og med det kan du nok kjøre med over minimum grafikk i raid Kjekt at det følger med mus/bæreveske da så du slipper å tenke på det. Lenke til kommentar
SE Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 fant ASUS 15.4"GL Tur-MT32 1024 100GB Gef7300-256 DVDRW WLAN1.3CAM Bag Mouse XPHome (A6KM-Q070H/NOR) til 7 565,- Men kunne gjerne tenkt meg noe enda billigere og vet ikke helt om den er noe "bra", men spesifikasjonene ser lovende ut i forhold til skjermkort. Det er iallefall noe å vurdere. 7053835[/snapback] Tror det skal godt gjøres å få noe billigere med dedikert grafikk-kort. Det 7300go-kortet i den er jo endel bedre enn de integrerte løsningene jeg nevnte, og med det kan du nok kjøre med over minimum grafikk i raid Kjekt at det følger med mus/bæreveske da så du slipper å tenke på det. 7054083[/snapback] Det skal jeg gjøre så skal jeg titte litt mer og kanskje jeg bestiller denne. takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Det skal jeg gjøre så skal jeg titte litt mer og kanskje jeg bestiller denne. takk for hjelpen. 7054117[/snapback] Bare hyggelig, kan være lurt å se om du finner noen tester av den. Har ikke prøvd den selv, men vil anta at det er en helt grei maskin, har ihvertfall jevnt over gode erfaringer med asus fra tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå