Gå til innhold

XP Vil ikke kjøre på mer en 100 FSB!!

Gjest Sletet+657327

Anbefalte innlegg

Gjest Sletet+657327

Da jeg mottok min XP1700+, som jeg kjører på ABIT KG7 LITE, så jeg overasket at multiplieren var opphevet. CPU kjørte flott på 1700+, til en dag jeg nølende stilte CPU lik 1800+

Da Pcen bootet og skulle gå inn i windows xp, fikk jeg bluescreen som viste morsomme feilmeldinger, som faktisk forandret seg fra gang til gang. Nå får jeg CPU bare til å fungere på FSB 100 (som blir imponerende 1100 Mhz)

har jeg ødelagt CPUen min? Hva er problemet, og hva kan gjøres med det?

På Forhånd Takk!

[email protected]

[ Denne Melding var redigert av: Shade på 2002-11-05 04:56 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta og slett (reset) minne i bios du. Dette gjøres med en jumper som skal angivelig ligge nær batteriet på hovedkortet ditt. Mellom Pci-spor og batteri tar jeg ikke feil. Hehe. Men les mer om dette i manualen din.

Så stiller du inn multiplier og fsb som på en uklokket xp1700. Altså 11*133. Dette blir vel tilnærmet 1466 Mhz, som er standard hastighet på en xp1700.

Lenke til kommentar
Gjest Sletet+657327

Den 2002-11-05 07:22, skrev SinIC:

Ta og slett (reset) minne i bios du. Dette gjøres med en jumper som skal angivelig ligge nær batteriet på hovedkortet ditt. Mellom Pci-spor og batteri tar jeg ikke feil. Hehe. Men les mer om dette i manualen din.

ja, det var faktisk det første jeg gjorde, uten resultat.

Flashe BIOS fønka heller ikke :sad:

Lenke til kommentar

Og du er sikker på at multiplier og fsb står som vanlig?

Det kan være noe av hardwaren din da som ikke takler 133 Mhz Bus speed.

Du kan prøve, bare sånn tatt ut av lufta, og sette multiplier på 13 og fsb til 113.

Ellers hadde det vært greit å vite hva resten av maskinen din bestod av.

Lenke til kommentar
Gjest Sletet+657327

Quote:

Den 2002-11-05 16:35, skrev SinIC:

Du kan prøve, bare sånn tatt ut av lufta, og sette multiplier på 13 og fsb til 113.

Ellers hadde det vært greit å vite hva resten av maskinen din bestod av.

Satt multiplier til 13 og fsb til 113, og det funka bra, fant ut da at multiplier ikke er låst opp, hastigheten forandra seg ikke fra fsb 11 til f.eks 13. trodde det når bios tilatter å forandre multip.

Men da jeg prøvde å øke fsb til mer enn 120, kjørte maskinen fint i 20 30 minutter til jeg fikk bluescreen og maskinen restarta, dette skjedde flere ganger. så maskinen kan bare kjøre fint på fsb 120 og mindre, og som nevnt tidligere, hvis cpu kjøres på riktig fsb(xp 1700), 133x11, så får jeg bluescreen ved oppstart av windows.

Maskinvare:

Abit KG-7 Lite, AMD761, ATA/100, ATX 266MHz FSB

Abit AGP Siluro Geforce2 MX-400 64MB

Western Digital 40G, WD400

SB Live! 5,1

NEC CD-brenner IDE (NR7900A)

DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2.5

[ Denne Melding var redigert av: Shade på 2002-11-09 17:14 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...