Gå til innhold

Sol og kajakk på Vansjø

DrThomas

Anbefalte innlegg

Jeg prøver meg igjen :)

Dette er et bilde fra en kajakk-tur jeg og noen kompiser hadde på Vansjø nær Moss nå i høst. Tok masse bilder, men de fleste var ikke noe merkverdig. Dette derimot, synes jeg at faktisk var litt bra, så tenkte å se hva dere synes og hvordan jeg kunne forbedret det i fotobehandlingsprogram. Har ganske lite peiling på etterbehandling av bilder, så tar imot alle tips.

Bildet er tatt med et Fuji F11 og er ubehandlet (bare resizet litt).

post-104590-1160604985_thumb.jpg

Edit: la inn en forminsket versjon av bildet, var litt vel svært :p

Endret av DrThomas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunstnerisk frihet er selvsagt lov. :) Men i dette tilfellet spør trådstarter hva som kan gjøres bedre i et redigeringsprogram, og da svarer jeg at der kan han lett rette opp horisonten.

En skeiv horisont kan være stilig det, dersom det blir gjort for å få en slags effekt. Men skulle man fått en effekt av dette her, tror jeg man burde ha overdrevet enda mer. Om horisonten er gjort skeiv med hensikt, har jeg ingen anelse om...

Lenke til kommentar

Jeg valgte å ha den såpass skjev fordi det liksom gav bildet litt mer fart, et helt vannrett bilde ville jo bare vært fullstendig standard... Men mulig jeg er på viddene her. Jeg synes ihvertfall bildet ble mer dynamisk av at det var skjevt, men er alle uenige? Hmm, kan jo prøve å rette den opp og legge det ut til sammenligning kanskje

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Synes dere bildet er noe bedre slik da?

Syns utsnittet i det første bildet var finere jeg.

Det siste ble litt for mye kjedelig vann til høyre og ødela vektbalansen litt. Ellers syns jeg det er solspeilingen som gjør bildet fint, men på det siste bildet har du kuttet bort det fineste. Kajakken vil jeg si her bare er der for å skape litt liv, den er for langt unna til å være hovedmotiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...