Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp deling av internettilkobling

Anbefalte innlegg

jeg er ikke akkurat noen data fantast da ;-)

problemet er som følger. jeg er i brasil, har ingen mulighet til å få kjøpt switch, og har en laptop koblet til en nettverkskabel. Begge maskinene har trådløst kort, og jeg vil ha begge på nett...

kan noen være så snill å hjelpe meg med en detaljert beskrivelse av hvordan en gjør dette. Begge maskinene har windows xp.

håper på raskt svar.

mvh Tarjei Skarlund ( uten lyst til å låne vekk nettverkskabelen :-) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har ikke router... du skjønner at jeg har nettverkskabel som går inn i maskina mi og jeg tenkte at jeg skulle dele den koblinga med en annen maskin. da har jeg hørt at det er mulig å dele internett tilkobling ved å være påkoblet på LAN og koble den andre maskina via trådløst, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. og jeg er ingen datanerd så jeg trenger hjelp til en detaljert beskrivelse :-)

Lenke til kommentar
jeg har ikke router... du skjønner at jeg har nettverkskabel som går inn i maskina mi og jeg tenkte at jeg skulle dele den koblinga med en annen maskin. da har jeg hørt at det er mulig å dele internett tilkobling ved å være påkoblet på LAN og koble den andre maskina via trådløst, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. og jeg er ingen datanerd så jeg trenger hjelp til  en detaljert beskrivelse :-)

7053556[/snapback]

Ja det er mulig, du oppretter noe som heter bridge:

Gå på kontrollpanel

Velg network connections eller nettvekrstillkoblinger

velg ny tilkboling, derfa skal det være brigde eller bru :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...