skarlun Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 jeg er ikke akkurat noen data fantast da ;-) problemet er som følger. jeg er i brasil, har ingen mulighet til å få kjøpt switch, og har en laptop koblet til en nettverkskabel. Begge maskinene har trådløst kort, og jeg vil ha begge på nett... kan noen være så snill å hjelpe meg med en detaljert beskrivelse av hvordan en gjør dette. Begge maskinene har windows xp. håper på raskt svar. mvh Tarjei Skarlund ( uten lyst til å låne vekk nettverkskabelen :-) ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 xp pro - nettverk - egenskaper - deling. Lenke til kommentar
skarlun Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Har egentlig kommet så langt, men jeg klarer ikke å få tilkobling til internet... jeg trenger egentlig en veldig detaljert beskrivelse... beklager t Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=en Lenke til kommentar
sqitfire Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=en 7052350[/snapback] har du router eller modem? Lenke til kommentar
skarlun Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 jeg har ikke router... du skjønner at jeg har nettverkskabel som går inn i maskina mi og jeg tenkte at jeg skulle dele den koblinga med en annen maskin. da har jeg hørt at det er mulig å dele internett tilkobling ved å være påkoblet på LAN og koble den andre maskina via trådløst, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. og jeg er ingen datanerd så jeg trenger hjelp til en detaljert beskrivelse :-) Lenke til kommentar
sqitfire Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 jeg har ikke router... du skjønner at jeg har nettverkskabel som går inn i maskina mi og jeg tenkte at jeg skulle dele den koblinga med en annen maskin. da har jeg hørt at det er mulig å dele internett tilkobling ved å være påkoblet på LAN og koble den andre maskina via trådløst, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. og jeg er ingen datanerd så jeg trenger hjelp til en detaljert beskrivelse :-) 7053556[/snapback] Ja det er mulig, du oppretter noe som heter bridge: Gå på kontrollpanel Velg network connections eller nettvekrstillkoblinger velg ny tilkboling, derfa skal det være brigde eller bru Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå