Gå til innhold

Massiv støtte for ps3 i USA

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Må bare meddele at uansett om dette er et seriøst firma eller ikke så vil det med en internettbasert undersøkelse være så mange faktorer som spiller inn at undersøkelsen blir ugyldig, uansett om dem ringer rundt etterpå.

Et utvalg basert på internettundersøkelser innebærer sjelden, om aldri, et tilfeldig utvalg. Det blir som å ringe rundt midt på dagen mens folk er på jobb, for å spørre om f.eks. hvilket parti man vil stemme ved neste stortingsvalg, og etterpå basere en rapport om den undersøkelsen på de tallene man har fått ut av ringerunden.... Det man da har er et utvalg som ikke stemmer over ens med befolkningen. Man har bare tall fra f.eks. studenter, pensjonister, hjemmeværende, arbeidsløse e.l. Kanskje vil denne undersøkelsen ut i fra dette tilfeldige utvalget vise at 50% vil stemme frp ved neste valg....

Blir jo ganske sært å anta ut i fra et utvalg av 2000 personer at 8,9mill vil kjøpe seg ps3 eller 5,7 mill vil kjøpe seg Wii... Metodeprofessoren min hadde nok kastet seg villt over denne undersøkelsen for å kritisere den...

7052800[/snapback]

Du har noen gode punkter her. Men du bør vite at du ikke bør kritisere undersøkelser på vegne av det du har lest i en artikkel som omtaler unersøkelsen. Les metodedelen av undersøkelsen før du sier noe. For eksempel så tror jeg et seriøst firma tar hensyn til oppringingstid i telefonundersøkelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det spiller andre faktorer inn også.. Undersøkelsen er utført på internett, ergo alle de spurte, har tilgang til internett. Da luker man plutselig bort en hel del folk. Vi mangler folkene som ikke har internett, samt de som ikke gidder å henge på internett. De har sannsynligvis litt mindre interesser for konsoller? jaja ikkke vet jeg, skal bli spennende å se hva som virkelig skjer :)

Lenke til kommentar
Men det spiller andre faktorer inn også.. Undersøkelsen er utført på internett, ergo alle de spurte, har tilgang til internett. Da luker man plutselig bort en hel del folk. Vi mangler folkene som ikke har internett, samt de som ikke gidder å henge på internett. De har sannsynligvis litt mindre interesser for konsoller? jaja ikkke vet jeg, skal bli spennende å se hva som virkelig skjer :)

7053356[/snapback]

Ja, akkurat. Utvalget blir ganske selektivt når det er snakk om å bli utsatt for undersøkelser på internett.

Til innlegg over der igjen: Jeg er klar over at jeg ikke kan kritisere en undersøkelse ut i fra noe som er sagt i en artikkel som omtaler den. Men, når man gjør en undersøkelse på de premisser som de selv har satt seg med tanke på å ha valgt internettspørreundersøkelser så stiller de seg selv åpne for ganske mye kritikk. Dessuten så finnes det ikke den undersøkelse i verden som ikke kan kritieres på en eller annen måte. Jeg trenger heller ikke å lese metodedelen av denne undersøkelsen for å kunne kritisere det faktum at dem har brukt internett og telefon som en del av fremgangsmåten. Det har forøvrig ingen betydning om firmaet har tatt hensyn til oppringningstid... da det ikke er alle som gidder å svare på spørreundersøkelse over tlf.

Lenke til kommentar

Jeg meldte meg ut i det øyeblikket jeg leste konklusjonen om at over 8 millioner amerikanere er villige til å betale $500 for en PS3.

Ikke bare er det tallet latterlig, men det betyr også at PS3 til en høy pris skal være mer attraktivt enn noe annet produkt noensinne har vært i USA.

Det er en regel om at massemarkedet i USA aldri betaler over $300 og som regel skal prisen under $200.

Derfor er hele denne undersøkelsen bare vås fra ende til annen.

Lenke til kommentar
Jeg meldte meg ut i det øyeblikket jeg leste konklusjonen om at over 8 millioner amerikanere er villige til å betale $500 for en PS3.

Ikke bare er det tallet latterlig, men det betyr også at PS3 til en høy pris skal være mer attraktivt enn noe annet produkt noensinne har vært i USA.

Det er en regel om at massemarkedet i USA aldri betaler over $300 og som regel skal prisen under $200.

Derfor er hele denne undersøkelsen bare vås fra ende til annen.

7054682[/snapback]

PS3 har ikke høy pris. Det er faktisk PS3 som gir mest for pengene objektivt sett.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
PS3 har ikke høy pris. Det er faktisk PS3 som gir mest for pengene.

7054710[/snapback]

Selvsagt har den en høy pris selv om den gir mest for pengene. Blir som å bundle en GameBoy sammen med en ny bil og påstå at det er billig om en selger det for 100.000 - ja det er billig om en bare vil ha bilen, men for de som ønsker seg en GameBoy, og dette er eneste måten å skaffe seg den på, blir dyrt.

Lenke til kommentar
PS3 har ikke høy pris. Det er faktisk PS3 som gir mest for pengene.

7054710[/snapback]

Selvsagt har den en høy pris selv om den gir mest for pengene. Blir som å bundle en GameBoy sammen med en ny bil og påstå at det er billig om en selger det for 100.000 - ja det er billig om en bare vil ha bilen, men for de som ønsker seg en GameBoy, og dette er eneste måten å skaffe seg den på, blir dyrt.

7054757[/snapback]

Hvis bilen f.eks. er en helt ny Porsche, er det ikke noe å lure på en gang. Det er dyrere ift. hva man får når man kjøper Wii. Jeg har ikke set noe som tyder på at den er kraftigere enn GC, og når den kun har nye kontroller å by på, er den ikke verdt 2500 kr.

Vil man ikke ha det PS3 har å by på, kan man alltid kjøpe PS2. :)

Edit: Står valget mellom en ny Dodge Viper til 300.000, og en Toyota Yaris til 150.000, er valget også enkelt.

Edit 2: PS3 har også bevegelsessensorer.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Edit: Står valget mellom en ny Dodge Viper til 300.000, og en Toyota Yaris til 150.000, er valget også enkelt.

Edit 2: PS3 har også bevegelsessensorer.

Ja, hadde glatt gått for Yaris'en da gitt. Men hva med de som ikke vil ha en bil? Hvis det hadde fulgt med et atomkraftverk, og prisen var 27 millioner kroner, så hadde det også vært billig - for de som vil ha et atomkraftverk. For alle andre hadde det kanskje vært litt dyrt.

Edit: Hadde Dodge Viper'n hatt bevegelsessensorer hadde jeg kanskje gått for den i stedet ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...