Gå til innhold

Gothic 3 - Førsteintrykk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Førsteinntrykket er relativt dårlig.

Loadtiden i begynnelsen er altfor lang (godt over 1 min).

Grafikken, med alt av øyegodis på, er fantastisk grell. (Dro ned shaderversjon og litt lys-fjant, så ble det raskt mye mer behagelig.)

Teksturer fra vann (i tønner) og ild legger seg over figuren. Ikke spesielt imponerende.

Selvom jeg har god FPS virker det være litt latenstid fra tasteinput til figuren flytter seg.

Musepekeren har en lei tendens til å flytte seg rundt på skjermen når jeg roter rundt i Inventory.

Lurer på hvor de fant skuespilleren som har lagt stemmer på hovedfiguren. Lite overbevisende det jeg har hørt så langt.

Har holdt på i litt over en time uten å ha startet noen quests enda så førsteinntrykket står forhåpentligvis for fall.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kommet lengre enn å ha rensket Cape Dun for Orcs.

Har tatt alle quests og creeps jeg kommer over. Har nylig flytta meg til neste by. Er litt redd for at historien skal repetere seg litt.

Har ikke opplevd så mange buggs heldigvis, bortsett fra at spillet kræsjer en sjelden gang når jeg skal save og det står noe om lite minne elller.no (bruker alle 2GB står det i oppgavebehandlingen).

Btw. Wild Boars er imba! Noe av det jævligste jeg har funnet i skogen til nå :p

Jeg har en Core 2 Duo E6600 (3.3GHz) ATI 1900XT og 2 Gig minne og ligger på 35-70 FPS (dropper en sjelden gang under) med max grafikk. Med fakkel dropper fps med 2-4 fps.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Som dere ser i bildet under så holder jeg på renske hulen under Cape Dun, det hadde vært umulig uten bue siden den karen på bildet tar meg på et par slag.

Har ryddet allt der nede bortsett fra 2 drager som jeg ikke har prøvd meg på.

Da jeg var på vei til neste by fra Cape Dun kom jeg over den shadowbeast(?) hulen og rensket den på samme måten. Mye snax der inne. :love:

Jeg tror du gjør mer skade om du skyter motstanderen i hodet. :hmm:

post-11110-1160731509_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er noen orker rundt et bål.. ikke så langt fra landsbyen som vi starter utifra .. de er 4 stykk .. Jeg får ikke knerta dem.. jeg kakker de ned.. også resier de seg opp igjen.. Men, da har fargen på "navnet" demmers forandret seg fra hvitt, til orange...

why? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gothic II er det beste spillet jeg har prøvd, og det gruser lett Morrowind. Det er derfor ingen grunn til at Gothic III ikke skal gruse Oblivion. :)

7060953[/snapback]

No meiner eg at Gothic II òg "grusar" Oblivion, so det som blir spennande å sjå, er om Gothic III kan måle seg med Gothic II. So langt ser det lovande ut. :)

Kay

Lenke til kommentar

Oi oi oi instalasjons musikken får hårene til å reise seg på armen :D og det alleredet ved instalasjon hehe

edit

får ikke spillt :( står at jeg ikke har dvdn i spilleren, men det har jeg jo selvsagt. Sikkert et problem mev Vista rc2 som jeg kjører.

Nope kan bekrefte at cd vertifisering ikke funker På vista RC2, så jeg får f... en ikke spillt, for en jæ... nedtur. En j.... cd sjekk unna for å spille det jeg har gledet meg til i 5 mnd.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Det er noen orker rundt et bål.. ikke så langt fra landsbyen som vi starter utifra .. de er 4 stykk .. Jeg får ikke knerta dem.. jeg kakker de ned.. også resier de seg opp igjen.. Men, da har fargen på "navnet" demmers forandret seg fra hvitt, til orange...

why? :dontgetit:

7061049[/snapback]

du må vel "finish him" når dem er i bakken..

Ehm hvilken vansklighetsgrad spiller folk på, easy er jo seff uaktuellt, men flere sier det går som en drøm på medium og.. ?

Spiller dere medium eller hard?

Lenke til kommentar

Spiller på medium, har en følelse at medium altid er den vanskelighetskraden som utviklerne i utgangspunktet mener spillet skal spilles på, eller som spillet er optimalisert for å nytes på eller noe i den duren. Men uansett så synes jeg G3 er vanskelig\utfordrende nok på medium :)

Så sant jeg heller ikke vet hva som forandres på hard gidder jeg ikke prøve, hadde det blitt vanskligere og mere og gjøre pr quest så er det kjempe posetift, men om det eneste som forandres er hvor mye fiendene tåler er det uaktuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...