Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første bil: Chevrolet Corvette ca 1970. Burde jeg?


DE1

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke at du tørr å ofre så mye penger på en bil i så ung alder. Hadde mye heller brukt dem på en god utdannelse som jeg garantert ville tjent på. Bilen kunne venta for min del, men nok om det. ;)

7575239[/snapback]

:yes:

 

Over 100.000kr for en førstebil syns nå jeg er ganske drøyt.. Jeg ville nok heller venta til jeg hadde etablert meg med en god utdannelse og en finfin lønn. :) Helt fersk sjåfør på veien uten kunnskaper og erfaringer med alle statistikker mot seg, så veit jeg ikke helt om jeg hadde tørt å brukt så mye på en bil.

 

Men du får gjøre som du vil.. :cool: Blir nok heller en Galant 93-96 på meg om et års tid.. :p

 

Dessuten, studielån er ikke billig! Det er heller ikke noe som deles ut til hver og en.. Forøvrig koster det jo å gå på skole ellers og..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke at du tørr å ofre så mye penger på en bil i så ung alder. Hadde mye heller brukt dem på en god utdannelse som jeg garantert ville tjent på. Bilen kunne venta for min del, men nok om det. ;)

7575239[/snapback]

:yes:

 

Over 100.000kr for en førstebil syns nå jeg er ganske drøyt.. Jeg ville nok heller venta til jeg hadde etablert meg med en god utdannelse og en finfin lønn. :) Helt fersk sjåfør på veien uten kunnskaper og erfaringer med alle statistikker mot seg, så veit jeg ikke helt om jeg hadde tørt å brukt så mye på en bil.

 

Men du får gjøre som du vil.. :cool: Blir nok heller en Galant 93-96 på meg om et års tid.. :p

 

Dessuten, studielån er ikke billig! Det er heller ikke noe som deles ut til hver og en.. Forøvrig koster det jo å gå på skole ellers og..

7582505[/snapback]

Uten kunnskaper..? :p Har da kjørt i 2 år allerede når jeg får bilen da. Nå har jeg et mål å jobbe mot. Om jeg ikke gir 90 000,- på denne bilen blir det brukt på noe annet. Dessuten. Om jeg finner ut at det ikke funker etter et par år selger jeg den og sitter igjen med kanskje 120 000,- Dessuten er det ganske vanlig å få studielån jo. ;) Og det er billigere enn vanlig lån. (Om bestått eksamen).

 

Dessuten så kjører du etter føre/bil. Man kjører forskjellig med en 93' Galant kontra Chevrolet Corvette 1972. ;)

Lenke til kommentar
Dessuten så kjører du etter føre/bil. Man kjører forskjellig med en 93' Galant kontra Chevrolet Corvette 1972. ;)

7582548[/snapback]

 

Hah! Det sier du nå... Men vent til sjangsen byr seg.

Å kjøre bakhjulstrukket bil med mye gamp første vinteren er ingen drømmesituasjon skal jeg si deg. Og skal du ha en 72-76-mod Chevy 'Vette du slipper å skru _mye_ på, må du nok doble kjøpssummen...

Lenke til kommentar
Dessuten så kjører du etter føre/bil. Man kjører forskjellig med en 93' Galant kontra Chevrolet Corvette 1972. ;)

7582548[/snapback]

 

Hah! Det sier du nå... Men vent til sjangsen byr seg.

Å kjøre bakhjulstrukket bil med mye gamp første vinteren er ingen drømmesituasjon skal jeg si deg. Og skal du ha en 72-76-mod Chevy 'Vette du slipper å skru _mye_ på, må du nok doble kjøpssummen...

7582564[/snapback]

Jeg får en bil som er "ferdig-skrudd" til over halvparten av prisen den ville kostet på vanlig marked. Dessuten kjører jeg ikke Chevroletten min med 400 hester og brede sommerdekk om vinteren ;)

 

 

Du har ikke vurdert å prøve et slikt beist først? Du sier du har kjørt i to år, men regner med du ikke har kjørt med noe i nærheten av det du skal ha deg. Oysfaerg har forøvrig et godt poeng.

7582752[/snapback]

Åjoda. Det skal jeg nok få flere sjangser til når jeg blir 16 serru. ;)
Lenke til kommentar

Du får jo ikke bilen før du er 18? Og du kjører nok litt annerledes med et par hundre hester og en amcar enn med en Galant med rundt 130 hester..

 

Du sier du allerede har kjørt to år? Men det er nok en stor forskjell fra å kjøre aleine enn å sitte ved siden av mor som passer på deg. Bare tenk på hvor mange som kjører ut/krasjer, etc. som er mellom 18-30 år, i forhold til de som er 16 og fram til de får lappen..

 

Og har du tenkt til å parkere beistet om vinteren? Og kjøpe en annen bil da eller?

 

Ville nok heller investert i en leilighet eller noe slikt jeg da.. Men men, det er min mening..

Lenke til kommentar
Du får jo ikke bilen før du er 18? Og du kjører nok litt annerledes med et par hundre hester og en amcar enn med en Galant med rundt 130 hester..

 

Du sier du allerede har kjørt to år? Men det er nok en stor forskjell fra å kjøre aleine enn å sitte ved siden av mor som passer på deg. Bare tenk på hvor mange som kjører ut/krasjer, etc. som er mellom 18-30 år, i forhold til de som er 16 og fram til de får lappen..

 

Og har du tenkt til å parkere beistet om vinteren? Og kjøpe en annen bil da eller?

 

Ville nok heller investert i en leilighet eller noe slikt jeg da.. Men men, det er min mening..

7582961[/snapback]

Nå må du slappe av litt med å bestemme fremtiden min. :p Men kan svare deg:

 

Jeg får bilen min når jeg blir 18 ja, og da har jeg allerede kjørt to år med mor ved siden av.

Ja, tenk på alle som kræsjer (16-24 år er nøyaktig tall) både som passasjer og sjåfør. Men vil si at det er en vesentlig stor forskjell på hvilke type biler som blir kræsjet. Du hører sjelden om "Corvette 72' kjørte i 200 km/t inn i et tre" fremfor "18-åring med galant kjørte inn i et tre". (Ser du hvor jeg vil hen..?)

 

Jeg har fire alternativer til parkering om vinteren i mest sannsynelig rekkefølge:

- Hos en kamerat (34 år) med låveplass.

- Hos arbeidsgiver på gård, låveplass.

- Hos familievenn på gård, låveplass.

- Hjemme i garasjen.

 

Når jeg er 18 har vi en 98' og en 06' Passat. De holder til kjøringen min. Dette har fungert med min bror som er 19 år nå og kjører mamma/pappa sin.

 

Leilighet? Hvem sier at jeg er blakk etter jeg har kjøpt bilen? Fortsetter jo å jobbe.

Lenke til kommentar

Virker i hvert fall som du har en meget godt betalt jobb, spesielt om du skal studere i tillegg. 100.000 kr for en bil, og du er ikke blakk som 18-åring?

 

Uansett, hvorfor du leser mer "18-åring med galant kjørte inn i et tre" enn "18-åring med Corvette 72' kjørte i 200 km/t inn i et tre" har nok med at det ikke er så mange som har råd til en slik bil i den alderen. Sier ikke at du har det, sier bare det skal bli tøft økonomisk, og kjøremessig. Vi har alle sett titusener av tilfeller med ungdommer bak alt for stor motor (og som vel og merke i tillegg har påpekt at de har full kontroll).

Lenke til kommentar
Virker i hvert fall som du har en meget godt betalt jobb, spesielt om du skal studere i tillegg. 100.000 kr for en bil, og du er ikke blakk som 18-åring?

 

Uansett, hvorfor du leser mer "18-åring med galant kjørte inn i et tre" enn "18-åring med Corvette 72' kjørte i 200 km/t inn i et tre" har nok med at det ikke er så mange som har råd til en slik bil i den alderen. Sier ikke at du har det, sier bare det skal bli tøft økonomisk, og kjøremessig. Vi har alle sett titusener av tilfeller med ungdommer bak alt for stor motor (og som vel og merke i tillegg har påpekt at de har full kontroll).

7583833[/snapback]

Jaja, selvfølgelig. Men jeg veit at jeg heller ikke kommer til å ha full kontroll. ;)

 

Jeg har 20 000,- nå. Jeg mangler 70 000,- Jeg ser det absolutt ikke som umulig å tjene 70k på to og et halvt år.

 

Kjører jeg over fartsgrensen en eneste gang/uvettig kjøring blir bilen solgt på sekundet. Tror det skal være nok til å holde meg etter fartsgrensen jeg. ;)

Lenke til kommentar

det er artigt å lese om deg som ikkje har lappen endå å skal ha ei corvette :-), det er ein fin sommerbil. Men det er bil nr2 som ein bruker ein sjelden gang. Tenk når du skal bruke den det går ikkje 0,9l på mila der og ned over som med vanlige biler. Menn men ditt valg kjedeligt å ha bil men ikkje råd å fylle dristoff så ein kan bruke den.

 

Ein må vertfall kjøre 100 000 km før ein kan sei at ein kan kjøre bil, det kan folk som har hatt lappen ei stund skrive under på.

Endret av londoy
Lenke til kommentar

Dag-Erik: Jeg må bare få spørre, nå har jeg riktignok ikke lest hele tråden, men kan du linke til bilen? Hvilken blokk står det i den? For selv den største av smallblock-motorene yter kun ~300hk, ikke 400 som du sier. Hvis det er skiftet forgassere etc. kan nok bilen nærme seg 400hk, men de færreste, ikke engang Stingray ble vel levert med 400hk?

 

Og isåfall til langt over 100.000 kroner, selv v/ import.

Lenke til kommentar
det er artigt å lese om deg som ikkje har lappen endå å skal ha ei corvette :-), det er ein fin sommerbil. Men det er bil nr2 som ein bruker ein sjelden gang. Tenk når du skal bruke den det går ikkje 0,9l på mila der og ned over som med vanlige biler. Menn men ditt valg kjedeligt å ha bil men ikkje råd å fylle dristoff så ein kan bruke den.

 

Ein må vertfall kjøre 100 000 km før ein kan sei at ein kan kjøre bil, det kan folk som har hatt lappen ei stund skrive under på.

7584053[/snapback]

Jeg bruker dette selvfølgelig som 2. bil. Det blir mamma/pappa sine som blir kjørt til andre ting. Denne bilen blir lite brukt.

 

 

Dag-Erik: Jeg må bare få spørre, nå har jeg riktignok ikke lest hele tråden, men kan du linke til bilen? Hvilken blokk står det i den? For selv den største av smallblock-motorene yter kun ~300hk, ikke 400 som du sier. Hvis det er skiftet forgassere etc. kan nok bilen nærme seg 400hk, men de færreste, ikke engang Stingray ble vel levert med 400hk?

 

Og isåfall til langt over 100.000 kroner, selv v/ import.

7585003[/snapback]

Spørs hvilken motor jeg velger. Har ikke en direkte link til bilen ettersom det er en privat person som bygger til meg. Velger jeg small block så er det meste jeg kan få 350 ja. Kanskje mest aktuelt. Velger jeg Big block kan jeg få både 400 og 427, så vidt jeg husker rett.

 

Alt i alt blir prisen liggende på 140 000,- Og da regner jeg nesten 40 000,- på reisen hit og alle papirene.

Lenke til kommentar
OK. Så det er en uorginal 'Vette du har bestilt? Da kan du kysse billig forsikring goodbye.

7585436[/snapback]

Nei, for han bygger den med orginaldeler. Om det er smallblock som hører til bilen jeg skal kjøpe er det smallblock det blir. Han er orginal-freak kan man si. :p Bygger alt slik den var da den kom ut av fabrikken.
Lenke til kommentar
OK. Så det er en uorginal 'Vette du har bestilt? Da kan du kysse billig forsikring goodbye.

7585436[/snapback]

Nei, for han bygger den med orginaldeler. Om det er smallblock som hører til bilen jeg skal kjøpe er det smallblock det blir. Han er orginal-freak kan man si. :p Bygger alt slik den var da den kom ut av fabrikken.

7585748[/snapback]

Så lenge ikke Corvette selv har laget den, så vil den jo ikke bli et orginalt eksemplar? ;)

Lenke til kommentar
Vi snakkes når du får bilen :)

7585765[/snapback]

Ja, oki. Hva nå enn det skulle bety...

 

OK. Så det er en uorginal 'Vette du har bestilt? Da kan du kysse billig forsikring goodbye.

7585436[/snapback]

Nei, for han bygger den med orginaldeler. Om det er smallblock som hører til bilen jeg skal kjøpe er det smallblock det blir. Han er orginal-freak kan man si. :p Bygger alt slik den var da den kom ut av fabrikken.

7585748[/snapback]

Så lenge ikke Corvette selv har laget den, så vil den jo ikke bli et orginalt eksemplar? ;)

7585796[/snapback]

Hallo. En kamerat av fatter (naboen til anietsoj) har akkurat gjort det samme. Tror du jeg ikke har peiling i det hele tatt eller? Er ikke Passaten vår orginal fordi vi kjøpte nytt musikkanlegg i den da? :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...