Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første bil: Chevrolet Corvette ca 1970. Burde jeg?


DE1

Anbefalte innlegg

Men jeg har ikke tenkt å kjøre så langt med den. :p

He,he man får nå se når du får den i hende...

 

Men ja, det blir mye penger til bensin.

7412727[/snapback]

Det vet du ikke enda. Motor, gir, utveksling, høyrefot... mye som spiller inn her.

 

Men uansett, TING KOSTER PRISEN! Er det verdt det så ER det VERDT det. Prioriter det som gir deg glede (kjøre Corvette) så kan andre stå der med røykhosten og skallebanken sin.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeeej, endelig svar. :p Kona svarte for en uke siden og sa at han er personen som ligger under bilen og ikke foran pcen. Derfor det tok så lang tid. :p

 

Dear Dag-Erik,

 

First of all, I am impressed with how well you communicate in English!!  I will

be more than happy to help you find a car that will be suitable for you. I will

contact you when I find something in your price range.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Damn! Ser lovende ut det her ja! :D

Skal ikke si jeg kan så mye om denne bilen, så derfor skal jeg ikke uttale meg om noe ved den, men rødt eksteriør ville hvertfall jeg foretrekke.

 

Vurderer selv å spleise med pappa på bil når jeg blir 18. Blir en litt annen bil(les: porsche Boxter), men går jo ut på litt av det samme, nemlig å måtte ut med en del penger. Og den skal være enten rød eller sølv.

 

Men det ser meget bra ut dette, og håper det løser seg for deg. :D

Endret av TeggY
Lenke til kommentar
For å gå litt nærmere på sak da.

 

Jeg ble kjent med en fyr i USA som kanskje (merk: kanskje) skal bygge en til meg. Han finner mer eller mindre vrak Corvetter og bygger dem opp igjen. Altså i heeelt god tilstand. Bare kjørt noen meter. Laget for hånd selvsagt. Altså, ikke mye arbeid ifra starten.

 

For denne + frakt, fortolling osv. for ca 100 000,- :)

Som dere skjønner koster dette mer i Norge.

 

Så, jeg driter ikke penger nei ;)

Skal dog bli en utfordring og skaffe 100 000,- på to og et halvt år..

7051230[/snapback]

 

 

Hvis det er veteran bil slipper du toll og frakt fra sverige men du må betale moms da

Endret av hemi-cuda
Lenke til kommentar
Grom bil detta der, du får glede deg vilt til du får den :)  Selv ville jeg valgt en charger 69` pga hemi motor og at den ser brutal og stor ut :)

7573292[/snapback]

Men så får jeg ikke såpass redusert pris på grunn av det da. :p

Tross alt en som bygger den til emg og gir meg sykt bra pris. :)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at du tørr å ofre så mye penger på en bil i så ung alder. Hadde mye heller brukt dem på en god utdannelse som jeg garantert ville tjent på. Bilen kunne venta for min del, men nok om det. ;)

7575239[/snapback]

Det er ingenting som ofres her. Det investeres i noe som gir stor glede og som holder seg i verdi. Det går fint å selge bilen hvis pengene trengs og kanskje tjene seg en slant på salget også.

 

Selv ville jeg valgt en charger 69` pga hemi motor

69' Charger med Hemi ja. Har du en million? :cool:

 

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
1 million for en hemi charger.....hmm....den skal jammen være orginal fra fabrikk og ikke gått 1 meter :!:

 

Noen liker å finne et vrak å bygge opp igjen, samt hemi motorer kan skaffes siden de forsatt bygges. Klart du ikke får en helt orginal bil, men det holder for meg :)

7581104[/snapback]

 

En Hemi Charger er en Charger med Hemi motor men en Charger med Hemi motor er ikke nødvendigvis en Hemi Charger. Men til og med 'clones' oppnår hinsidige priser i rett stand. Men bevares, en hvilken som helst 69 Charger i god stand med en fersk 426 fra Mopar vil være storveis, der er vi helt på linje. :thumbup:

 

Ikke glem at det er en god utdannelse også.

At det er god utdannelse å spare til Corvette ja. :!: 'Vi' velger å se det slik at Corvette prosjektet gir verdifull prosjekt erfaring. Og dessuten har Dag-Erik med sitt valg av bil vist at han er en særdeles intelligent person så han skal nok gjøre det skarpt fremover.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...