Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første bil: Chevrolet Corvette ca 1970. Burde jeg?


DE1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje nettopp dette gjør at jeg nettopp får lite lyst til å leke snøplog? Og heller kjøre forsvarlig med den.

 

Hvorfor tøffe seg å kjøre røft med en Opel Kadett når man kan kjøre sakte (cruise) og være 10 ganger så kul med en 72' Corvette convertible..? :cool:

Lenke til kommentar
Det er så dumt å ha en dyr bil som førstegangsbil, siden man er uefaren, og gjerne krasjer borti mye rart når man først begynner å kjører.

 

Blir nok dyrt å reparere :)

7950099[/snapback]

Uerfaren? Ja... Relativt uerfaren.

Men da har jeg jo brukt 2 år i "vanlig" bil og du får gjerne litt erfaring da også.

Lenke til kommentar

Med foreldre ja..

 

Det er noe helt annerledes å kjøre alene.. Tro meg.

 

Og det er ikke bestandig slik at du trenger å kjøre igjennom meters dyp snø for å være utsatt..

Det skal ikke mye til før ulykken skjer, uansett hvor forsvarlig man kjører.. :p

Har en kamerat som fikk kontra i en sving med løsgrus, og smalt inn i fjellveggen.

Hadde samme diskusjonen med han før han kjøpte seg bil, og han sa at ville ha en dyr bil, og kom ikke til å krasje^^

 

Men gratulerer med ny bil, hvis den er bestilt. :)

Lenke til kommentar
Åh, nå begynner drømmene å komme ja.. Hehe.

Hvor mye ga du for den?

7947377[/snapback]

 

Jeg bruker ikke corvetta om vinteren å ikke til dagelig om sommeren heller, bruker den bare av og til når e har lyst.

Jeg har en Volvo 740 Turbo intercooler som e bruker til dagelig.

Lenke til kommentar
Tja, kansje. Det er ihvertfall lett å oppdrive deler til Chevrolet. Det er lett å oppdrive deler til Toyota også, men det er en annen sak. :)

7953259[/snapback]

Ja, skjønner. :)

 

 

Åh, nå begynner drømmene å komme ja.. Hehe.

Hvor mye ga du for den?

7947377[/snapback]

 

Jeg bruker ikke corvetta om vinteren å ikke til dagelig om sommeren heller, bruker den bare av og til når e har lyst.

Jeg har en Volvo 740 Turbo intercooler som e bruker til dagelig.

7953342[/snapback]

Hvor mye ga du for hver av de?
Lenke til kommentar

Lykke til med bilkjøpet.

 

Jeg kjøpte selv en 1964 modell Chevrolet Chevelle når jeg var 19 år i 1998. Dette var min første bil og noe jeg hadde drømt om lenge. Bilen hadde bytta motor til en nymoderne 96 LT1 med datastyring, innsprut, og masser av sensorer. Jeg hadde ikke behov for en vinterbil fordi jeg bodde i byen.

 

Jeg hadde null peiling på bil rent teknisk den gangen og må innrømme at jeg flere ganger har angret på kjøpet siden den gang. Men jeg har da i det minste lært meg masse i årenes løp. Det er vel først nå jeg virkelig vet hvordan jeg ønsker at bilen min skal bli og jeg kommer til å starte en større oppgradering/restaurering i løpet av få år.

 

Så over til diverse tull som har kommet frem i denne tråden.

 

Forsikring er ikke noe problem selv om bilen er langt fra original. Det som er viktig er at alle endringer er godkjent av biltilsynet. Flere forsikringsselskaper krever riktignok at bilen er så godt som original, men hos Gjensidige der jeg har forsikringen var ikke dette noe problem. Måtte bare ta 8 bilder av bilen samt motorrom.

 

Skal du ha noen oppgraderinger på bilen eller noe uoriginalt snakk for all del med biltilsynet FØR du bestemmer deg for dette, de pleier å bli svært så medgjørlige bare man sier ifra på forhånd. Det er også viktig å ordlegge seg riktig, ord som utbedring/oppgradering er positivt. Modifisering/endring har en negativ klang. God dokumentasjon er også viktig.

 

Skal du regne med å ikke skru noe særlig bør du kjøpe et svært bra eksemplar, men siden du kjenner byggeren bør vel ikke det være noe problem. For alle andre som kjøper av ukjente folk bør man ha skikkelig peiling eller kjenne noen som har skikkelig peil som kan være med å se på bilen. Dessverre er det ganske mange som påstår at de har skikkelig peil, men kanskje ikke har det og det er ganske vanskelig å vite når man ikke vet noe særlig selv. Derfor ville jeg bare stolt på meg selv.

 

Når det gjelder utdannelse har ikke det vært noe problem, men jeg måtte la bilen stå et par år mens jeg studerte, no big deal. Det handler som sagt om prioriteringer :yes:

 

Du kommer til å få mye glede av bilen, det er jeg sikker på. I tillegg er det jo også en grei investering, selv om vanlig vedlikehold av bil også koster en del. Også hvis bilen er i topp stand når du får den.

 

PS! Min bruker under 0,8 på langkjøring og max en liter på blandet kjøring :thumbup:

Lenke til kommentar

Da har jeg fått to valg:

 

Enten kjøpe en rød 1973 (med 80-tallsseter, eneste uorginalt) for 160 000,-

Da får jeg den av kameraten til fatter, som har bestilt fra han jeg kanskje skal bestille fra. Hvis dere skjønte det.

- Isåfall kan jeg få den "når-som-helst"

 

Eller en rød 1972 / 73 Corvette (kanskje cab?) til 140 ca.

- Denne vil jeg da få om et og et halvt år.

 

Hva tror dere?

Endret av DE1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...