Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første bil: Chevrolet Corvette ca 1970. Burde jeg?


DE1

Anbefalte innlegg

Mangemillionær for å kjøpe en bil til 100 000k som ikke er et tapsprosjekt, men tvert imot et investeringsprosjekt..?  :tease:

7587658[/snapback]

Poenget mitt var at hadde man vært 18 år og hatt mer enn nok av penger, så hadde saken vært annerledes. Er nok en grunn til at svært få unge kjører en slik bil og heller lar den vente på seg..

 

Men for all del, du får ha lykke til og god jul! Jeg for min del velger å investere i noe som jeg mener er mye viktigere, nemlig en god utdannelse som gir en god økonomisk og behagelig framtid. :) Så får heller godsakene og drømmene komme etterhvert som det passer seg ;)

7588438[/snapback]

Oki. Den er grei. Så velger jeg å investere i en bil som jeg mener er "viktig" for meg, samt god utdannelse som for meg også gir en økonomisk og behagelig fremtid. Så lar jeg godsakene og drømmene komme etter hvert som det passer seg.

 

Oi, rart hvor lik vår fremtid ble. :ohmy: Bare at jeg har brukt ungdomstiden min til å jobbe og realisert en stor drøm allerede som 18-åring.

 

Pling, pling, jackpot!

7588463[/snapback]

Hvordan kan du uttale deg om noe du ikke veit? Jeg er per i dag 17, og har jobba i 3 år nå. Har riktignok spart noe av det jeg tjener, men mesteparten har jeg måttet bruke hvis jeg skal klare å overleve. Pengene har blant annet gått til data og utstyr, musikkanlegg, moped, øvrige transportmidler, klær og andre ting som jeg trenger i hverdagen. Data er for øvrig veldig sentralt og viktig i skolesammenheng. Dessuten tar skolen opp veldig mye av tiden min, så det har derfor blitt lite jobbing det siste halvåret. Noe du sikkert ikke tenker over kommer til å skje når du starter på studiene (hvis du går noe du har tenkt til å komme langt med da vel å merke!). Mesteparten av pengene jeg har spart opp forsvinner nok når jeg om et halvannen års tid flytter til min egen leilighet for å fortsette studiene.

 

Så det er nok ikke bare for hvermansen å spare opp og realisere alt av drømmer i en alder av 18 år nei..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilt matt lakk? Smart :p Er det ikke finere med vanlig?

Ble ikke blenda av understellet akkurat, SÅ ut som det var litt rust og slitte deler.

 

I min ordbok betyr strøken at den har så godt som perfekt lakk og interiør.

Er det få problemer med den så er den "i orden" :p

 

Siden vi har litt forskjellige oppfatninger av disse ordene, sier det seg selv at det ble misforståelser! Det er ikke for å være negativ at jeg sier det! Jeg kommer nok til å bli misunnelig på deg når du får bilen! :p

Endret av anietsoj
Lenke til kommentar
Jeg kjøper ikke moped. Oi, 15 000,- spart. Jeg har 20 000,- og skal jobbe i sommerferier osv.. Oi, da ble det fort noen tusen gitt. ;) Klær får jeg. Data har jeg.

 

Dessuten sa jeg ikke at DU ikke har jobbet. Men at JEG skal jobbe.

 

Men ja, holde oss on-topic.

7588738[/snapback]

Moped er jo en investering det og. Og jeg har det som et framkomstmiddel, ikke et leketøy. Hvordan skulle jeg ellers klart å komme meg på jobb og til andre steder? Og om du taper noen tusen på moped kommer helt an på hvordan moped. Jeg regner med å tape 5-6 tusen. Altså ikke veldig mye over en 3 års periode..

 

Men som det står i topic, mener jeg at man ikke burde kjøpe en slik bil som førstebil når man er 18 år. Med mindre man har godt med penger så det ikke medfører noen økonomiske ofringer fremfor noe annet :)

Lenke til kommentar

Mange ungdommer i dag som blåser adskillige tusen i måneden på fest, røyk og svinhøye mobilregninger. Driver man ikke med altfor mye sånt har man plutselig fort penger til overs. Skal være fullt mulig å spare 60-100k i løpet av to år dersom man bor hjemme i samme periode. Hva man gjør med egne penger er uansett opp til hver enkelt av oss.

Lenke til kommentar
Bestilt matt lakk? Smart :p  Er det ikke finere med vanlig?

Ble ikke blenda av understellet akkurat, SÅ ut som det var litt rust og slitte deler.

 

I min ordbok betyr strøken at den har så godt som perfekt lakk og interiør.

Er det få problemer med den så er den "i orden" :p

 

Siden vi har litt forskjellige oppfatninger av disse ordene, sier det seg selv at det ble misforståelser! Det er ikke for å være negativ at jeg sier det! Jeg kommer nok til å bli misunnelig på deg når du får bilen! :p

7588760[/snapback]

Hehe, jeg så ikke under jeg. Matt lakk er orginalt til bilen, noe fyren vil forholde seg til. Som kanskje blir på meg også.

 

Lakken var perfekt vil jeg si. Hehe, du skal nok få kjøre den nok av ganger. ;)

 

Jeg kjøper ikke moped. Oi, 15 000,- spart. Jeg har 20 000,- og skal jobbe i sommerferier osv.. Oi, da ble det fort noen tusen gitt. ;) Klær får jeg. Data har jeg.

 

Dessuten sa jeg ikke at DU ikke har jobbet. Men at JEG skal jobbe.

 

Men ja, holde oss on-topic.

7588738[/snapback]

Moped er jo en investering det og. Og jeg har det som et framkomstmiddel, ikke et leketøy. Hvordan skulle jeg ellers klart å komme meg på jobb og til andre steder? Og om du taper noen tusen på moped kommer helt an på hvordan moped. Jeg regner med å tape 5-6 tusen. Altså ikke veldig mye over en 3 års periode..

 

Men som det står i topic, mener jeg at man ikke burde kjøpe en slik bil som førstebil når man er 18 år. Med mindre man har godt med penger så det ikke medfører noen økonomiske ofringer fremfor noe annet :)

7588827[/snapback]

Moped en investering..? Jaja. Man kan gå/jogge/sykle til jobb avhengig av lengde. Evt. buss eller bli kjørt. Taper 5-6 tusen..? Regner du da med at du må betale for mopedlapp også..? For det skal ikke jeg ha.

 

Det meste her handler vel om prioritering, eller..?

 

Men hvis det er noe mer om pengebruk og slik så kan vi ta det på PM.

 

 

Mange ungdommer i dag som blåser adskillige tusen i måneden på fest, røyk og svinhøye mobilregninger. Driver man ikke med altfor mye sånt har man plutselig fort penger til overs. Skal være fullt mulig å spare 60-100k i løpet av to år dersom man bor hjemme i samme periode. Hva man gjør med egne penger er uansett opp til hver enkelt av oss.

7589755[/snapback]

Jeg bor hjemme til jeg blir 18-19 år. Blir lite penger på fest og røyk ja.. :!: Kanskje litt for mye på mobil, men det skal ordne seg. :)
Lenke til kommentar

Nå må en jo ikke synse denne karen til døde. Virker jo nesten som han er hengt ut til å kræsje og ikke kunne kjøre bil når har får vetten. Selv om har sikkert kommer til å dra på litt tror jeg nok han er forsiktig med en så flott bil...

 

.. Og hva en bruker pengene på er vel opp til enhver, noen finner glede i skole (?!) mens andre liker biler..

Lenke til kommentar
Nå må en jo ikke synse denne karen til døde. Virker jo nesten som han er hengt ut til å kræsje og ikke kunne kjøre bil når har får vetten. Selv om har sikkert kommer til å dra på litt tror jeg nok han er forsiktig med en så flott bil...

 

.. Og hva en bruker pengene på er vel opp til enhver, noen finner glede i skole (?!) mens andre liker biler..

7590378[/snapback]

Greit det, vi har bare luftet våre meninger, som var hele poenget her i tråden. :)

Lenke til kommentar
Greit det, vi har bare luftet våre meninger, som var hele poenget her i tråden. :)

7590684[/snapback]

Riktig det.

 

En oppfrisking på hva som var utgangspunktet for tråden:

 

Heisann!

 

Vurderer å kjøpe en veteran ( 76 eller eldre) Chevrolet Corvette.

Er dog ikke helt sikker.

Skal kun brukes om sommeren.

 

Er det mye vedlikehold av disse bilene? (Corvette rundt 70-tallet)

Vanskelig og dyrt å skaffe seg deler?

Andre ulemper med bilen..

 

Legger ved noen bilder så dere veit sånn ca hva jeg tenker på.

 

Her er noen tips til original/reprint service litteratur fra Faxon. 1972 brukt som eksempel:

 

Factory Assembly Manual.

 

Service Manual

 

Når du vet hvilken årsmodell det blir kan du i ro og mak snope deg litteratur for din modell og sette deg inn i ting til minste skrue.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vakre biler, ingen tvil om det. Dette må hver enkelt person vurdere selv, om de har tid, penger og kanskje kunnskap til å mekke litt. Det er jo garantert at det vil dukke opp større utgifter og litt mer arbeid enn om du skulle ha kjøpt deg en nyere bil for de pengene.

 

 

For meg er det teknisk umulig å ha en slik bil, da jeg bor klønete til, og kan ikke bruke så mye penger på en sommerbil. Trenger noe som surrer og går hele året :) Får se når jeg flytter, og har gått ferdig skolen.. Blir nok en Mustang 60-talls modell på meg da.

Lenke til kommentar
Banging valg, Dag-Erik. Har ikke fått lest hele tråden. Er bilen bestilt, årsmodell?

 

Stingray?

7840969[/snapback]

Bilen er bestilt, men ikke funnet ut hvilken årsmodell enda.

- Tenker på 1972-1974.

 

 

Vakre biler, ingen tvil om det. Dette må hver enkelt person vurdere selv, om de har tid, penger og kanskje kunnskap til å mekke litt. Det er jo garantert at det vil dukke opp større utgifter og litt mer arbeid enn om du skulle ha kjøpt deg en nyere bil for de pengene.

 

 

For meg er det teknisk umulig å ha en slik bil, da jeg bor klønete til, og kan ikke bruke så mye penger på en sommerbil. Trenger noe som surrer og går hele året :) Får se når jeg flytter, og har gått ferdig skolen.. Blir nok en Mustang 60-talls modell på meg da.

7841150[/snapback]

Hehe, ja. Hadde jeg ikke hatt kontakten min i USA ville jeg heller aldri gjort dette.

 

Men gleder neg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei DE! Du burde absolutt kjøpe en slik bil, e har en selv en Corvette 454 Big Block 74 modell.

Det er det råeste e noen gang har kjøpt :D

Å når det er veteran er det ikke dyr tå forsikre på meg som er 19 år koster det bare 1000 kroner i året med kasko :D men man kan ikke kjøre mer en 8000 kilometer i året på den forsikringa.. skal man kunne kjøre mer blir det nok litt dyrere.

Men mitt råd er hvertfall at du skal kjøpe, du kommer IKKE til å angre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...