Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første bil: Chevrolet Corvette ca 1970. Burde jeg?


DE1

Anbefalte innlegg

Sender denne emailen i kveld.
Hi!

t we can pay you 16-17 000 dollar (ca 100 000 NOK) for the Corvette.

 

Therefor the car has to be a C3. , I would prefore a convertible or T-top.

 

Dag-Erik with family.

7309547[/snapback]

 

Du nevnte 100 000 totalt tidligere. Har du fått sponsor?

 

Skal du ha C3 så det bli convertible eller t-top.

 

Ha en fin dag. :)

7310972[/snapback]

Jupp, fatter skyter inn med ca 25 000,- mot at han selger bilen på sekundet ved fyllekjøring, stor fartsbot ect. :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sender denne emailen i kveld.
Hi!

t we can pay you 16-17 000 dollar (ca 100 000 NOK) for the Corvette.

 

Therefor the car has to be a C3. , I would prefore a convertible or T-top.

 

Dag-Erik with family.

7309547[/snapback]

 

Du nevnte 100 000 totalt tidligere. Har du fått sponsor?

 

Skal du ha C3 så det bli convertible eller t-top.

 

Ha en fin dag. :)

7310972[/snapback]

Jupp, fatter skyter inn med ca 25 000,- mot at han selger bilen på sekundet ved fyllekjøring, stor fartsbot ect. :)

7311068[/snapback]

25k for fortolling, frakt, andre avgifter osv..?

 

Det hørtes da merkelig billig ut.. :p

Lenke til kommentar
Hehe, synes den var fin ja:) Det blir nok kanskje en bil lignende den på bildet under. Tenker 1970-1974 eller 1978/79.

 

Her er en 78' modell. Har blitt litt forelsket i den.  :love:

 

JLM-1978-ChevroletCorvetteLimitedEd.jpg

7251838[/snapback]

 

Se der ja! Nå begynner du å snakke!

 

Har en kompis som går til innkjøp av en vette nå rett over nyttår. 71 modell 454

Lenke til kommentar
Sender denne emailen i kveld.
Hi!

t we can pay you 16-17 000 dollar (ca 100 000 NOK) for the Corvette.

 

Therefor the car has to be a C3. , I would prefore a convertible or T-top.

 

Dag-Erik with family.

7309547[/snapback]

 

Du nevnte 100 000 totalt tidligere. Har du fått sponsor?

 

Skal du ha C3 så det bli convertible eller t-top.

 

Ha en fin dag. :)

7310972[/snapback]

Jupp, fatter skyter inn med ca 25 000,- mot at han selger bilen på sekundet ved fyllekjøring, stor fartsbot ect. :)

7311068[/snapback]

 

Er ikke så dum han faren din! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siden jeg ikke fikk svar av han som skal lage den så sendte jeg den til kona.. Svar:

 

Hello Dag-Erik,

 

I am his wife and I apologize to you since he has not replied to your

email yet.  I just want to let you know that he did receive your original

email which was sent to our address many days

ago.  He plans to reply, but I will just let you know that he is the type of

guy who spends his spare time in the garage instead of in front of the

computer.  However, your request has been documented and I will keep

reminding him that you are waiting for a reply.

 

Chris

 

Hehe, morsomt. Så da svarer han vel innen et par dager. Hva synes dere om 1972 convertible? (Bilde) Den har crome fangere foran og bak. Dette er siste modellen med crom både foran og bak.

post-72905-1165085813_thumb.jpg

post-72905-1165085836_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Simon, hvilke bumpere vil ikke være like høyt? Styrer du inn i en nyere bil har de større bumpere, og da vil en jo treffe uansett. Samme med vegg, stolpe, og egentlig alt. Ditt tilfelle gjelder vel helst -75 corvette mot -75 corvette... Eller var det noe annet du tenkte på?

 

Bumperne har dessuten ikke mye de skulle ha sagt om en kræsjer front front uansett :p

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

Bumperne det er snakk om ble lovpålagt i statene, man skulle kunne krasje front mot front i 5mph (methinks) uten skader. Det var en foreskreven høyde, alle bumpers måtte være i denne høyden.

 

Poenget er at alt, fjæring, bremser, hvor mye en bremser o.l. har stor innvirkning på frontens høyde. Generelt sett ville ikke de bumperne det er snakk om i dette tilfellet ha noe å si, siden de ville slite med å treffe hverandre. :)

Lenke til kommentar
Bumperne det er snakk om ble lovpålagt i statene, man skulle kunne krasje front mot front i 5mph (methinks) uten skader. Det var en foreskreven høyde, alle bumpers måtte være i denne høyden.

 

Poenget er at alt, fjæring, bremser, hvor mye en bremser o.l. har stor innvirkning på frontens høyde. Generelt sett ville ikke de bumperne det er snakk om i dette tilfellet ha noe å si, siden de ville slite med å treffe hverandre. :)

7412425[/snapback]

 

Man skulle kunne krasje i 5 mph mot en barriere, ikke nødvendigvis mot en annen bil. Ble satt ut i livet med 1973 modellene. Helt sikkert tilfeller der støtfangere møtes på forskjellig plan som du nevner men det er bare en del av bildet.

Uansett, 1972 og eldre er de flotteste av C3 utgavene noe som gjenspeiler seg i prisbildet også. Vi får håpe vår mann i USA finner en 'chromed bumper' bil til en skapelig pris.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...