navyboy Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 jeg har en index.php fil under /var/www/bilder som jeg vil kopiere til alle underkataloger av bilder. Hvordan kan jeg gjøre det? Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 jeg har en index.php fil under /var/www/bilder som jeg vil kopiere til alle underkataloger av bilder. Hvordan kan jeg gjøre det? 7050732[/snapback] Bruk mod_rewrite. Det er den mest elegante løsninga. Ellers kan du jo bare kjøre følgande shell-script for i in * do cp index.php $i/ done meiner det skal gjere ting rett, men kan ikkje love at det ikkje overskriver vilkårlige filer, sidan eg ikkje har testa det Lenke til kommentar
veloek Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Denne onelineren skal gjøre susen: for folder in `find /var/www/bilder -type d`; do cp /var/www/index.php $folder/; done Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Symlinker er også noko å vurdere om alle filene skal vere heilt like. Ei symlenke tar ikkje opp ekstra plass på disken, og endrar du fila ein plass, så blir den endra alle plasser... man ln for info, evt bytt ut cp med ln -s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå