xcyber Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 leser at core 2 duo-prosessoren blir varm samt at den passer dårlig i enkelte hovedkort etc.. Er det store ytelsesforskjeller på amd x2 4200 mot core 2 duo e6300? det blir jo i tillegg billigere med amd sin prosessor da hovedkortene til amd er billigere amd 64 x2 4200 får man til 1550 på netshop denne uken.. leste en gang en guide der man viste forskjellene i en graf på de forskjellige prosessorene men finner den ikke igjen her.. noen som vet hvor den ligger? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 leser at core 2 duo-prosessoren blir varm samt at den passer dårlig i enkelte hovedkort etc.. Er det store ytelsesforskjeller på amd x2 4200 mot core 2 duo e6300? det blir jo i tillegg billigere med amd sin prosessor da hovedkortene til amd er billigere amd 64 x2 4200 får man til 1550 på netshop denne uken.. leste en gang en guide der man viste forskjellene i en graf på de forskjellige prosessorene men finner den ikke igjen her.. noen som vet hvor den ligger? 7050727[/snapback] jeg har ikke prøvd core 2 duo selv, men hører stadig at den er en del kjappere enn amd sine cpuer for tiden. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Velg Intel, den er best Lenke til kommentar
xcyber Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 hmm.. noen som kan fortelle meg hvilken amd-prosessor som slår Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket775? Lenke til kommentar
Deluxe_REborn Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 En AMD 64-X2 4800+ klarer kanskje å slå den :!: Intel har gjort noe med sine nye prosessorer og det ser ut som de har tatt ledelsen når det gjelder ytelse i spill og programmer. Ville valgt Intel sin uten tvil Lenke til kommentar
xcyber Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 En AMD 64-X2 4800+ klarer kanskje å slå den :!: Intel har gjort noe med sine nye prosessorer og det ser ut som de har tatt ledelsen når det gjelder ytelse i spill og programmer. Ville valgt Intel sin uten tvil 7051373[/snapback] ok! takk Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) "Intel er best!" - "Nei, AMD er best!" - "Du suger din bæsj, Intel er så klart best!" Ja - slike kommentarer er alltid saklige, og hjelper trådstarter i å finne riktig alternativ. For å komme med noe konstruktivt, en sammenligning, så er det en interessant test her: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...spx?i=2802&p=12 If you're not an overclocker, then the Athlon 64 X2 4200+ looks to be a competitive alternative to the Core 2 E6300. E6300 er jevnt over litt raskere enn 4200+, opptil 15%. Skal nevnes at 4200+ er raskere til 3D Studio Max 7 i denne testen. Så får du se på pris / ytelse. Om det koster det samme er kanskje Intel det beste alternativet, dog vil nok AM2-plattformen holde seg litt lengre enn S775, da AMD har sagt at den vil være framoverkompatibel (dvs AM3-cpu'er som kommer etterhvert vil kunne brukes på AM2-HK, selvsagt uten de ekstra finessene som måtte støttes av AM3). Dvs at du teknisk sett kan kjøpe kun ny CPU om et par år, uten å måtte kjøpe nytt HK / RAM. Endret 11. oktober 2006 av KriFos Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Ville selv gått for en E6300, som er på høyde med X2 4600+. Både med henhold til ytelse/watt. Endret 14. oktober 2006 av el_salvad Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg står overfor samme dilemma, har lyst til å skifte til Intel Core Duo, men synes ikke jeg får nok for pengene gitt min eksisterende maskin. Har s939, 3200+@2,5ghz, 2gb DDR-500 RAM. Alt må skiftes ut, bortsett fra grafikkort, dersom jeg skifter sokkel. Slik jeg ser det får jeg vel mye mer for penga ved å bytte til en 4200+ og klokke den til 2,5-2,7 ghz (vann) enn å kjøpe en E6300-E6600? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Vil tro du sitter igjen med betydelig mer ytelse/krone om du kjøper en brukt eller til og med ny X2 3800/4200. Begge klokker vel ca likt. 2600+ burde gå greit. Gått fra X2 3800 til E6600 og forskjellen i daglig bruk er ikke enorm. Når prisene på minne også er så ekstreme blir det bare mindre lukrativt å satse på nytt system. (Kjøpte selv før prisene gikk opp). Jeg anbefaler å kjøpe en brukt X2. Kan kanskje få en 3800 for 600kr og solgt den gamle for 400. Mye ytelse for 200 kr. (Kanskje litt optimistisk). Edit: Kommenterte innlegget til Cybrig Endret 16. oktober 2006 av heisann80 Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Core 2 Duo yter best og klokker best i forhold til pris. Eneste er litt dyrere hovedkort. AM3 CPUer kommer ikke til å passe i AM2 hovedkort, så dette blir ikke så mye mer fremtidsrettet enn Core 2 Duo. Dessuten kommer AM2+ ganske snart, til K8L, som også blir en slags ny sokkel, men denne er bakoverkompitabel, og man vil neppe se noen stor økning i ytelse der. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Core 2 Duo yter best og klokker best i forhold til pris. Eneste er litt dyrere hovedkort.AM3 CPUer kommer ikke til å passe i AM2 hovedkort, så dette blir ikke så mye mer fremtidsrettet enn Core 2 Duo. Dessuten kommer AM2+ ganske snart, til K8L, som også blir en slags ny sokkel, men denne er bakoverkompitabel, og man vil neppe se noen stor økning i ytelse der. 7081803[/snapback] http://masc2279.no-ip.org/gadgets-toys/com...-with-am3-cpus/ AMD has released details of its next-generation desktop CPU interface, Socket AM3, to its OEM partners. AM2 motherboard owners rejoice, AM2 has a long future AMD has released details of its next-generation desktop CPU interface, Socket AM3, to its OEM partners. In a mildly surprising move, AMD has revealed that AM2 will accept AM2 or AM3 CPU packages. Additionally, recent roadmaps have confirmed that AM3, AMD's upcoming desktop CPU socket, will not be backwards compatible with AM2-package CPUs. Roadmaps and memos have also confirmed that this AM3 package will be for AMD's "K8L" architecture, and not for the upcoming 65nm AM2 Brisbane CPUs scheduled for launch this December. Mulig det har forandret seg i ettertid, eller mener du at AM2+ er det som beskrives her som AM3? Til cybirg - det er ikke et spørsmål en gang, du kjøper AMD 4200+ - Betal 1800,- eller 5000,- for tilsvarende ytelse. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Watercool: I mitt tilfelle klokker nok Core 2 Duo ikke best ifht pris fordi jeg må bytte ut så mange komponenter, hovedkort, ram og prosessor. Et bytte til 4200+ vil koste ca 1600 kr. Det blir fort mye mer for hovedkort, 2 gb ram og en Core 2 Duo... KriFos: Jepp, dessuten ser jeg gang på gang at det er grafikkortet som er flaskehalsen når du kjører 1280x1024 4xAA/8xAF, bloom, HQAA osv Edit: Kanskje ikke så mye GPU bound som før nå lenger: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2747&p=4 Endret 16. oktober 2006 av cybirg Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Spill er oftest CPU-bound i de oppløsningene, men for min del er det ikke verdt 3 ganger prisen å få de ekstra 5-10% som E6300 gir. Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei... Sitter i samme dillemma selv mellom X2 4200 og E6300.. Hvordan yter disse i forhold til videoredigering? Driver av noe med det, men den Sempronen ( ) som jeg har nå, er noe treg til rendering.. I pris så kommer jeg til å velge ett billig hovedkort, uansett, så det spiller ikke så stor rolle, men kan jeg bruke en C2D med vanlig DDR minne på dette hovedkortet, eller må jeg bruke DDR2? Ser jo ut som er bra kort til prisen å være, men er jo et billigmerke med VIA chipset. Mvh. Truls Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg ville ventet en stund og sett hva som skjer framover, men det spørs jo helt åssen system du sitter på nå. Selv har jeg s754 med AGP, vurderte å kjøpe nytt grafikkkort i sommer (har et 9500PRO fra januar 2003), men fant da ut at jeg burde kjøpe PCI-E og da må jeg ha nytt hk, skal jeg ha nytt hk kan jeg likesågodt kjøpe hk med annen socket -> da må jeg ha ny cpu -> da kan jeg likesågodt kjøpe dualcore -> da må jeg ha ny ram (DDR2) -> så da venter jeg en stund (til sommern tenker jeg). Hvis du sitter på et brukanes system Men skulle jeg som den AMD fanatikeren jeg er, bøyd meg i støvet for Intel og kjøpt en Core 2 Duo, uten tvil. Lenke til kommentar
aoottis24 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 kommer det noen nye Cpu til sokkel 939 i nærmeste fremtid ? eller er de på vei ut kanskje ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå