Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ingen finner maskinen min på nettverket - løst

Anbefalte innlegg

Sitter på et trådløst nettverk hvor jeg finner alle, men ingen finner meg...

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor dette skjer, og håper at noen har en mulig løsning :roll:

Jeg har win. xp-mce, de andre pc'ene har xp pro og home. Alle pc'ene får internett via aksesspunktet, så det er ikke et problem. Vet ikke ellers hva jeg skal skrive, men jeg sitter litt på forumet utover kvelden hvis jeg har glemt å oppgi noe info.

Endret av RedXIII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arbeidsgruppe har ikke så mye og si..man skal finne de andre pc'ne for det.. antar siden dere sitter på internet at dere kjører mota IP automatisk ? så det burde ikke være noe problem. Men Win XP pro kan i noen tilfeller ha problemmer med og koble seg til Xp Home har jeg vært borti.. Siden Xp home er ikke så utviklet på nettverks siden.

Lenke til kommentar
Har du noken brannmur på maskinen? En del security program (Norton osv) gjerde deg usynlig får nesten av nettverket slik at den einaste muligheiten er og kome seg inn med ipen til maskina

7050905[/snapback]

Jeg har brannmur ja (McAfee) men de andre kommer ikke inn på pc'en min selv med ip.

Det er forøvrig med ip jeg pleier å koble meg på andre. mistenker at det er media center som gjør ett eller annet, Siden jeg er den eneste som har det.

- Deaktiverte brannmuren, nå fungerer det helt fint. Den blokkerte andre pc'er helt.

Takk for hjelpen Neddo :thumbup:

Endret av RedXIII
Lenke til kommentar

Når dei andre ikkje kjemmer seg inn via ipen kan det være at du ikkje har gitt dei til gang til pcen gjenom brannmuren din. (et eksempel at ip 10.0.0.5 - 10.0.0.10 skal få tilgang til den) er som regle end del problem viss du ikkje har sett opp brannmuren din sikkilig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...