Hotel Papa Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Heisann Da har jeg endelig skaffet meg min første bil som først og fremst skal brukes til øvekjøring Det ble en hvit Mitsubishi Spacewagon GLXi 95' - 133HK - 166680km - 30.000kr - 14" dekk (sett sine beste dager) - Hittil registrert som en varebil Først var jeg ikke helt for kjøpet av en sånn type bil, men etter hvert som jeg tenkte over hvor praktisk og genial den bilen er så kom vi fram til at den ville være perfekt for meg, da jeg drar rundt på en del LAN party's, Airsoft spill, står Snowboard osv og da er det fint med en stor bil. Den er "putrekjørt" av en litt eldre mann og de fleste servicer er fulgt, samt register reima er skifta på 90.000km, tenker jeg skal skifte den om ikke så alt for lenge.. Ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med den.. - Fjerne Rusten som er på den (kanten av takluka, og der man plasserer jekken) - Nye sommerdekk/felger til neste år - Ny radio/anlegg med MP3 (julegave? ) - Få på hvite skilter og bakseter Noen som har et forslag eller to til hva jeg kan gjøre? Tenkte litt på det med elektrisk antenne, sånn at den går opp når du starter bilen og går ned igjen når du skrur den av, er dette en vanskelig jobb? Bilder kommer i morgen Mvh EvenruD Endret 13. oktober 2006 av EvenruD Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Gratulerer med bil da, er jo egentlig praktisk slike biler. Men ikke noe spesiel ungdomsbil, nei. Hva skal du med eletrisk antenne etter? etter min mening bare stygt. Vist den ble registert i Norge i 95, kan du nå fritt sette inn bakseter uten ekstra kostnad. Register reimer skal skiftest hver 70'ende km, så det er nok på tide med din bil. Det kan jo koste enn del, vet ikke helt hvordan det er på slike motorer, men sikkelig gjort på verksted kan bli mangen penger. Så det er vel logisk og tenke på bilensdrift, før en peker ut ting en vil gjøre med bilen. Du får legge ut noen bilder av beistet ditt. Er det slike komfortable stoler med armlene på stolene? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Ja blei litt lite bilder i dag Enig med at det ikke akkurat er den beste ungdoms bilen, men jeg vil heller ha en praktisk bil med lav forsikring enn en rask og liten bil med dyr forsikring.. Hittil har vi fått et tilbud på 3500kr tror jeg det var, med 50% bonus eller no sånn.. Det er jo ikke så ille.. Var nede hos Mitsubishi i dag og hørte, de sa at reg. reima må skiftes etter 90.000km eller 6år, siden den nå har gått 8år på samme reim så tenker jeg å skifte den asap ja.. Tenker jeg kjøper den hos Mitsubishi også får en kompis av fattern til å sette den inn. Ganske sprek motor i den bilen, til å være så gammel.. De sa også på Mitsubishi at det var er ganske pent eksemplar som har blitt tatt godt vare på. Fant også ut av at antenna må sitte nede ved panseret hvis den skal få en elektrisk motor, så det blir uaktuelt.. Tenker også på hvis jeg skal sette inn seter, å høre om jeg kan få satt inn kun 2 bak, så sette dem der de to bakerste egentlig skal sitte, altså kutter ut de to setene i midten. Så det blir digg beinplass osv er man 1.96 så vet man hvor digg det er med litt beinplass jah.. hehe Og ja, stolene kunne ikke blitt bedre, sitter høyt og godt hehe.. Endret 12. oktober 2006 av EvenruD Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvis du får satt inn de bakerste setene, dropper dem i midten, får installert dvd spiller og en skjerm eller to i passe størrelse, og bygger noe greit anlegg der så har du jo en skikkelig party bil spør du meg. Eventuelt får satt setene i midten feil vei, sånn at de sitter med ansiktet mot de som sitter i de bakerste. Mye potensiale i en sånn bil Er ikke alle som liker fart og racerbiler. Kan være bilinteressert uansett. Lykke til! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Akkurat noe sånt jeg tenker på Sote rutene bak, evt gardinger også noe dempet belysning av noe slag... Men jeg tror bildene uteblir for en liten periode da vi ikke tør å kjøre så mye den grunnet gammel reg.reim som skal skiftes til uken, og vil ikke ta bilder her hjemme Så dårlig med plass... Forresten, er det noen som vet om noen digge seter? Trenger ikke å være i prisklassen 10.000kr og oppover Det finns digge seter som er billigere og diggere, gjerne brukt... Endret 13. oktober 2006 av EvenruD Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Endelig en annerledes bil i blant alle workloggene for 240, Scorpio, Civic osv. Hadde vært fint med noen flere bilder Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Fett . Jeg hadde jævla lyst på Caravelle, har lyst på det foretsatt . Ang. seter. Sjekk noen gamle amerikanske biler eller Recaro Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 udnes motor på årnes ordner orginalstoler... http://www.baksetespesialisten.no/space_ny_2.htm Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Fy svarte det va dyrt... 8500kr for 3 seter bak der Fant disse tror u de ville passa bak, bare to altså... de er så sykt digge å sitte i... Må jo kunne være en eller annen måte å få modda dem til å passe, lov å håpe Endret 14. oktober 2006 av EvenruD Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 vet ikke. er vel ikke så bredt mellom hjulhusa bak der, og både understell og rygg blir litt i meste laget for en spacewageon vil jeg tru..... Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Men er det mulig å få satt inn seter som ikke er beregna på Mitsubishi selvom de passer? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 DA har jeg endelig fått den tilbake fra verksted.. Siden jeg postet sist så har den stått borte og venta på å få en overhalning av reg.reim, diverse filter osv.. Det var ekstremt dyrt, 5k for skifte av reg. reim, olje og luft filter samt oljeskifting ville blitt enda dyrer på Mitsubishi's verksted.. Så nå skal jeg prøve å få tatt noen bilder av den Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Kult! Gleder meg til å se bilder av den Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 5k var ikke ekstremt dyrt for regreimskift, luftfilter, oljeskift /m olje da! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Hvordan har det seg at viftereima bråker sånn (høy pipe aktig lyd) når du nettop har starta bilen? Den gjorde det ikke før, men fikk skifta vifte reim og alt det der for litt siden.. Er det noe man kan gjøre for å forhindre det? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 den må nok strammes opp, fort gjort.. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Lenge sia nå, men har endelig fått tatt litt bilder etter en bilvask Okei, siden imageshack er nede så får jeg vente en liten stund med å hoste resten av bildene Endret 19. februar 2007 av EvenruD Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Feit kjærre :!: Men helt seriøst: Stor og flott bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå