Såkk Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Hei folkens... Har ingen erfaring med aktiv kjøling og overklokking fra før så se på meg som en ny begynner. Har riktig nok sauma nettet relativt mye så jeg kjenner utrykkene. Etter mye leting frem og tilbake traff jeg på VapoChill.. de fleste her vet vel hva det er.. så jeg stakk ut å kjøpte meg ett kabinett å dro hjem å monterte for å fyre opp... Her er det jeg trenger litt hjelp fra dere, jeg klarer ikke å få maskina til å være 100% stabil på max 2260.22 MHz med en system clock på 113.01 MHz og en bus hastighet på 452.04 MHz. På Vapo kabinettet leser jeg av -30grader C.men den senoren sitter nok rett etter kompressoren en plass så den er nok litt lite pålitelig.. derimot asus proben eller MBM (bruker samme proben) leser 2c på idle og 28c på NB idle.. derimot ved feks. litt drøy kjøring av Unreal Tournament 2003 så havner jeg på ca 20C i core og 29c på NB. Er dette som forventet? noen forslag? Her er mitt system: P4 2.00 GHz @ 2260.22 ASUS P4B266 1024MB DDR PC2100 (no name **** skap) Geforce4 TI4600 Seagate Cheetah 15K RPM LVD 160 BLA BLA BLA Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Spør gutta hos OCshoot.no... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Har selv hatt en Vappo ,og siden det er heatspreader på P4 så ser det ut som om kulden ikke helt trekker inn til Selve kjernen ,men som Arctic sa så burde du ta kontakt med dem. De er så og si eid av 3dfxcool som selger Vappoer. Lenke til kommentar
shebban Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Er kansje ramen som kødder det til for deg. Prøv med noe kvalitets ram og noe som er raskere enn 2100. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Hvorfor skal ha trenge det? Han kjører 112mhz og rammen er GARANTERT for 133. Kan sette litt ned timingsene. Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Har selv vapo og lurte litt på det med temperaturen, på en eller anne side så stod det at det var ganske vansklig å få minus grader på en AMD, derimot en en Intel skulle det gå greit på... Uansett, så at temperaturen var på ca -20 grader og tenkte at dette ikke stemte ?!?.. så jeg ----> SÅ I MANUALEN :smile:, der stod det at temperaturen som vises er ikke prosessor tempraturen men tempraturen på selve kobber elementet som kjøler ned cpu'en. Altså, sensoren er på selve kobber sylinderet som er på bildet over. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Quote: Den 2002-11-06 16:39, skrev CFD:De er så og si eid av 3dfxcool som selger Vappoer. Bevis dette da? Alle HW siter rundt forbi tar selvfølgelig vare på sponsorene sine. Uten dem hadde veldig få slike sites hatt råd til å holde det gående med tester o.l. Kritikk uten begrunnelse er skittkasting, og skittkasting kommer det aldri noe godt ut av. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Kall meg lat, men hva koster en Vapo for P4? Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Har selv en vapo på min p4 og leser og av plussgrader i system monitorer for pc'en og i bios. men det er fordi sensoren for cpu temp liger inni socketen til prossesoren og på baksiden av hk'et er det montert et varmeelement. Dette gjer at sjølve hk'et ikje blir minusgrader og kondens og andre uhumskheter oppstår. Temperaturen du leser av på kabinettet vil selfølgelig variere med støre prosseror kraft. kjører du med 100% cpu last vil temperaturen forandre seg ca 10C. Har ingen problemer med å kjøre min 2.53GHz på 3.05GHz vil ikje gå lenger før vannkjølinen er montert på chipsettet for det kan eg steke egg på. Lenke til kommentar
Såkk Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 21:39, skrev Zolo:Har selv en vapo på min p4 og leser og av plussgrader i system monitorer for pc'en og i bios. men det er fordi sensoren for cpu temp liger inni socketen til prossesoren og på baksiden av hk'et er det montert et varmeelement. Dette gjer at sjølve hk'et ikje blir minusgrader og kondens og andre uhumskheter oppstår. Temperaturen du leser av på kabinettet vil selfølgelig variere med støre prosseror kraft. kjører du med 100% cpu last vil temperaturen forandre seg ca 10C.Har ingen problemer med å kjøre min 2.53GHz på 3.05GHz vil ikje gå lenger før vannkjølinen er montert på chipsettet for det kan eg steke egg på. Hvilken hastighet har du på RAMMEN da? Lurer på om jeg skal dra på med nytt hovedkort, CPU og PC3500 minne... synes det egentlig er rart jeg ikke klarer å dra på mere her.... mmm Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 21:39, skrev Zolo:Har selv en vapo på min p4 og leser og av plussgrader i system monitorer for pc'en og i bios. men det er fordi sensoren for cpu temp liger inni socketen til prossesoren.. Hørtes svært rart ut. Hvis du laster ned databladet til P4 (anbefales) vil du finne ut at CPU faktisk overvåker temperaturen på 2 måter. Det ene er for intern kontroll i CPU, og den andre er for software avlesing. Men sensoren er uansett innebygd i CPU. Det som riktignok kan tenkes, er at måleren ikke klarer og lese av rett på lave temperaturer. Og det er mulig den ikke blir så kald. Men for og finne ut hva som stemmer, er det jo bare og montere en ekstren måler på siden av varmesprederen, og lese av. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: IgniZtion skrev (2002-11-07 09:11): Quote: Den 2002-11-06 16:39, skrev CFD: De er så og si eid av 3dfxcool som selger Vappoer. Bevis dette da? Alle HW siter rundt forbi tar selvfølgelig vare på sponsorene sine. Uten dem hadde veldig få slike sites hatt råd til å holde det gående med tester o.l. Kritikk uten begrunnelse er skittkasting, og skittkasting kommer det aldri noe godt ut av. Vell jeg KUNNE ha kommet med mange argumenter nå ,men jeg har hatt en liten dialog med ocshoot (5mailer) forklart hva jeg mener. Det beste er at de forbedrer seg nå :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå