Gå til innhold

Ønsker hjelp til benkpress teknikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

husk å ha skulderbladene tet intill hverandre gjennom hele løftet, dette, sammen med å ha minimal avstand mellom skuldre og rompe (Buet rygg), er med på å øke buktrykket.

Ikke press stanga så langt opp du klarer det, stopp når du føler den "tunge" delen av løftet er over slik at du ikke skyver opp skulderbladene.

Lenke til kommentar

Senk stangen mot øverkant av brystet, rett ovenfor halsen. Ha godt spenn (altså, rumpa nærmest mulig skuldrene) føttene skal IKKE forlate bakken under ett løft, de skal være godt plantet på bakken. jeg bruker å ha middels bredt grep når jeg trener. Dvs : skulderbredde (knyttneven min er utenfor skuldrene på begge sidene kan du vel si)

Senk stanga rolig ned mot brystet. Du skal ha full kontroll hele tiden, for så å skyve stanga opp igjen (her er det ørten teorier ute og går) men, personlig. Så bruker jeg å skyve stanga så fort opp som det går (når du løfter på 60-70% av maks, så vil ikke stanga skyte rakettfart akkurat) jeg gjør dog ikke dette på oppvarmingsrep.

Treningsforum.no om benkpress (video) : http://www.styrkeloft.no/utdanning/benkpress.WMV

Lenke til kommentar

Har et spørsmål selv, og tenkte jeg skulle poste her istedenfor å lage helt ny tråd om samme evne.

Når jeg tar benkpress får jeg vondt i håndleddet. Er dette normalt? Hvordan hindre det? Skal jeg har håndleddene loddrett i 90 grader, eller skal de være vannrett?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva du mener, men du skal IKKE bøye håndleddet.

Du kan si det slik : Du skal kunne legge en planke fra albuen til knoklene dine. (litt overdrevet, men du får poenget) Hvis du bøyer håndleddet, så setter du ekstra mye press på det.

Brystmuskulaturen din tåler rimelig mye, håndleddene dine tåler ikke i nærheten av det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...