Gå til innhold

Hvordan ignorere login passordet windows?

QBab

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er to lette og raske metoder å gjøre det du ber om.

1: Boot en CD som skriver over en administrators passord, bla UBCD har slik funksjonalitet

2: Boote en linuxdistro som kan lese ut maskinens passordhive, få ut passordhashene og så bruke enten John the ripper brute/dictionary eller en rainbowtable til å finne passordet. Dersom lagring av LM-hash er aktivert (default) tar det nok ikke mange minuttene, men dersom det kun er NTLM-hash er det ingen garantier for at vil finne det med det første.

EDIT: Jeg har rainbowtables kalkulert for 99.9% av alle LM-hasher som tok mine ~11 GHz 8-9 timer om jeg husker rett, så send hashen på PM dersom du vil at jeg skal slå den opp for deg.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Du kan starte windows i safemodus og bare fjerne passordet på brukerkontorer så restarte.

7050690[/snapback]

Da må du jo ha passordet til en administrator konto....

7052122[/snapback]

Nei det fungerer i safemode. Har gjort det flere ganger selv. Windows passordet er en vits.

Lenke til kommentar
Du kan starte windows i safemodus og bare fjerne passordet på brukerkontorer så restarte.

7050690[/snapback]

7052122[/snapback]

Nei det fungerer i safemode. Har gjort det flere ganger selv. Windows passordet er en vits.

7052369[/snapback]

Er system admin selv og har a loads of MCSE / MCSA

Tro meg, det funker iiiiiikke ;)

Lenke til kommentar

7050690[/snapback]

7052122[/snapback]

7052369[/snapback]

7052378[/snapback]

Lol. Lurer på hva jeg gjorde... jaja forde om du er system admin og greier så betyr det ikke at du kan ting bedre en meg. HAR GJORT DET FLERE GANGER. Med mindre mocrisoft har komt med en fix så fungerer det.

Lenke til kommentar

7050690[/snapback]

7052122[/snapback]

7052369[/snapback]

7052378[/snapback]

Lol. Lurer på hva jeg gjorde... jaja forde om du er system admin og greier så betyr det ikke at du kan ting bedre en meg. HAR GJORT DET FLERE GANGER. Med mindre mocrisoft har komt med en fix så fungerer det.

7053500[/snapback]

Det funket forde at du har en administrator konto uten passord...

Lenke til kommentar

Gi opp, Aqidon. XP er ikke så jall ... :) Dersom du ikke har passord på admin, noe en del faktisk ikke har; er det veldig lett. Men de fleste som bryr seg litt om sikkerhet, har passord der, og da må du bruke metoder som dei JohndoeMAKT nevner. En grunn til at det finnes så mange slike program ...

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

7050690[/snapback]

7052122[/snapback]

7052369[/snapback]

7052378[/snapback]

7053500[/snapback]

Det funket forde at du har en administrator konto uten passord...

7053778[/snapback]

Jepps, noe som kommer opp under installasjon av XP proff. XP home eller recovery vil admin passordet være ingenting...

Lenke til kommentar
Har hørt et rykte om at det skal være mulig og overstyre login passordet på brukerpåloggings skjermen i windows XP.

Bare trykke litt her og der og vips du er inne ;)

Er det noen som har peiling?

7049702[/snapback]

Peiling skal jeg ikke påstå at jeg har, men det har heldigvis andre...

1: Du kan sjekke ut Loginrecovery.com

Har ikke prøvd denne selv, men det er vel den enkleste måten å gjøre det på. Dessuten sletter du ikke det gamle administratorpassordet (noe som er en stor fordel)

2: Denne metoden fungerer smertefritt, og man føler seg litt mer som en 'ekte hacker'.... Bare synd GUI-en ødelegger opplevelsen :p

Hvis du ikke vil slette admin-passordet, er dette to greie måter å komme seg inn på. Hvis du ikke synes det er så nøye med å overskrive det gamle admin-passordet for godt, finnes det mange enklere metoder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...