Gå til innhold

Hvor er testene på 400d?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

400D er nok for nytt i Norge til at noen grundige tester har kommet ut så langt, men bare smør deg med tålmodighet så kommer det nok noen. Se deg heller ikke blind på en eller noen få tester, da samme kameraet kan bli hyllet som "det beste" noen steder, og slaktet andre steder.

350D har jo ikke akkurat blitt slaktet, og tviler på at 400D blir noe særlig dårligere. Eneste er at mange misliker grepet på 350D/400D, så sjekk ut kameraet mot andre merker i en butikk. Enkelte får seg en aha-opplevelse da.

Lenke til kommentar
Ta å "google" litt, feks, reviews canon 400d/rebel XT

De testene jeg har lest har jeg funnet etter søk på google, men det var de norsle jeg først og fremst ville se. Og eventult finne ut om det var noen som var "allment" kjent som "de gode internasjonale testsidene ;)

www.dpreview.com har publisert en test på denne for en stund tilbake (engelsk).

Jepp, den har jeg sett.

400D er nok for nytt i Norge til at noen grundige tester har kommet ut så langt, men bare smør deg med tålmodighet så kommer det nok noen. Se deg heller ikke blind på en eller noen få tester, da samme kameraet kan bli hyllet som "det beste" noen steder, og slaktet andre steder.

:yes: Jeg prøver å fortelle min tålmodighet hver dag, at det bare er å vente litt til.

Det hadde vært greit å lese en test før jeg kjøper noe til 7000 kroner.

Jeg regner jo med at det ikke kommer til å komme noe særlig dårlig ut, men var for eksempel litt interessert i batterikapasiteten ettersom det er litt større skjerm på 400d enn skjermen på 350d.

Jeg hadde tenkt med til en fotobutikk for å kjøpe kameraet ja, både fordi det er lettere å dra til en butikk dersom det skulle være noe galt med det fremfor å sende det i posten, men også det du sier ang. å kjenne litt på det før det kjøpes.

Lenke til kommentar
Dei fleste norske testane er stort sett "mindre gode", men heldigvis finnes det unntak. T.d. fotografi sine tester bruker å være gode.

7055027[/snapback]

Ja, Fotografi sine tester pleier å være bra. De har til og med gitt Canon's kit-objektiv (EF-S 18-55mm) god omtale.

Ellers finnes det en test av 400D i siste nr av norske bladet DigitalFoto. Det er en del kritikk av testene til dette bladet, men ofte er de også bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...