:---{D Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har funnet en gammel 20 GB harddisk det hadde vært morsomt å få koblet til min nye maskin. Dessverre er jeg ikke helt stabil på hardware, og noe har tydeligvis gått galt. Som dere ser på bildet her er det koblet til to harddisker, men i Min Datamaskin vises bare en (D:\ er en partisjon). Hva har jeg gjort galt? Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
ziwiz Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Sikker på at den gamle harddisken er partisjonert? Skal du hente ut data fra den? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) 20 GB'en er kun koblet til. Vet ikke om mer å gjøre. Den skal helst kunne brukes som disk for et annet OS. Hadde dog være spennende og se hva som er der, men det er ikke viktig. Endret 11. oktober 2006 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Du har koblet til ide kabel , strøm og tatt ut jumperen(hvis der sto en da) som avgjør om den er master eller slave? http://www.alyon.org/InfosTechniques/infor...de/jumpers.html Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Gå inn i diskbehandling og se om den ligger der, hvis den er upartisjonert vil den ikke dukke opp i min datamaskin Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Nå restarter maskina hver gang jeg prøver å gjøre noe med den. Noen tips? Betyr det at den er ødelagt? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Dersom begge disene er koblet på samme kabel, har du sjekket jumpersettingene ? En feil her vil ofte føre til restart..... Kan du gå inn i BIOS og sjekke om begge diskene vises som normalt der... Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 prøvd å formatere å partisjonere på nytt? hvis det ikke går, prøv med partition magic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå