Gå til innhold

Hvorfor forbindes heavy med tapere?


Ni kon

Anbefalte innlegg

Men det gjør dem jo ikke kristne.

7161298[/snapback]

Det har nok ikke jeg sagt heller, men jeg ser sammenligningsgrunnlaget

7161353[/snapback]

Ja det finnes ingen satan om det ikke finnes en gud og omvendt. Men når du sa det følte jeg at du bygde opp under kommentaren om at alle satanister er kristne. Å være kristen er å se på Jesus som frelseren, satanisterne ser jo på kristendom som ett fangenskap, mentalt fangenskap og går derfor til satanisme for å få frihet igjennom satan. Selv er jeg ateist og det er det 99.9% av black metal artistene og etterfølgerne er. Er ikke ekte satanisme, er en slags okkultisme satanisme som hører til Black Metal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gammelsatanistene ble felt for ca 20 år siden, da lederen deres (Satan selv) tok livet av seg nede i et rom langt under jorden. I nyere tid har enkelte, det vil si en begrenset mengde ungdom, begynt å tilbe denne lederen selv om han er død, og de blir kalt nysatanister. Disse satanistene benekter blant annet at det fantes noe som helst som kunne kalles Heavy Metal før Metallica. :)

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Det har jeg hørt ofte. "Normale" folk hører ikke på Heavy. Dvs. de som hører på musikk for å danse etter det, enten på dans eller på disco. Møt opp på fest hos slike folk og sett på noe Heavy, så blir du nedstemt rimlig fort. Det er skremmende å se, på byen en sen lørdagskveld, hvor mange folk som faktisk er sånn. Så ja, vi som liker Heavy er både i mindretall og blir sett ned på av mange andre. Hva tror du de andre da synes om svart- og dødmetall-folk? Også har vi alle de over 60-70 år som aldri har opplevd en opprørende ungdomskultur selv. Mange av de kan nok mene at den mest ekstreme musikkulturen blant ungdom idag er Satans verk.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Det har jeg hørt ofte. "Normale" folk hører ikke på Heavy. Dvs. de som hører på musikk for å danse etter det, enten på dans eller på disco. Møt opp på fest hos slike folk og sett på noe Heavy, så blir du nedstemt rimlig fort. Det er skremmende å se, på byen en sen lørdagskveld, hvor mange folk som faktisk er sånn. Så ja, vi som liker Heavy er både i mindretall og blir sett ned på av mange andre. Hva tror du de andre da synes om svart- og dødmetall-folk? Også har vi alle de over 60-70 år som aldri har opplevd en opprørende ungdomskultur selv. Mange av de kan nok mene at den mest ekstreme musikkulturen blant ungdom idag er Satans verk.

7161903[/snapback]

Min far som vokste opp på 60'- og 70'-tallet med Beatles, Zeppelin, Hendrix og Sabbath mm måtte se flere av platene hans bli brukt som frisbee av storebrødrene sine (som var 10-14 år eldre enn ham), og moren var heller ikke videre begeistret ("mannsjit og hællvettesmusikk").

Lenke til kommentar
Det har jeg hørt ofte. "Normale" folk hører ikke på Heavy. Dvs. de som hører på musikk for å danse etter det, enten på dans eller på disco. Møt opp på fest hos slike folk og sett på noe Heavy, så blir du nedstemt rimlig fort. Det er skremmende å se, på byen en sen lørdagskveld, hvor mange folk som faktisk er sånn. Så ja, vi som liker Heavy er både i mindretall og blir sett ned på av mange andre. Hva tror du de andre da synes om svart- og dødmetall-folk? Også har vi alle de over 60-70 år som aldri har opplevd en opprørende ungdomskultur selv. Mange av de kan nok mene at den mest ekstreme musikkulturen blant ungdom idag er Satans verk.

7161903[/snapback]

Min far som vokste opp på 60'- og 70'-tallet med Beatles, Zeppelin, Hendrix og Sabbath mm måtte se flere av platene hans bli brukt som frisbee av storebrødrene sine (som var 10-14 år eldre enn ham), og moren var heller ikke videre begeistret ("mannsjit og hællvettesmusikk").

7161949[/snapback]

Jeg får stadig høre det om musikken jeg hører på (svart metall). Min mor maser om at jeg ikke må bli satanist, "bare se hvordan det gikk med kristian (greven)", blablabla. Jeg prøver å forklare, men nei :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...