Gå til innhold

Hvorfor forbindes heavy med tapere?


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke alltid det enkleste å forklare hvorfor du har en smak som er som den er da. Men jeg synes selv at mange litt tyngre band (om Dimmu f.eks kan kalles tyngre, ikke skyt meg :p) har et veldig bra driv og en enorm energi i musikken sin. Mye av det høres gjerne ut som bråk ved første gangs høring, men hører du litt mer finner du ut at gitaren eller trommespiller f.eks er helt rått.

 

Jeg liker ikke den growlingen, og synes ofte de synger om helt fjerne ting, men mange av de kan virkelig spille på instrumentene sine! Jeg hører ikke på det aller tyngste av musikk, så det får andre forklare litt nærmere, men jeg forstår godt at enkelte liker det. Er faktisk endel av det som er stilig :)

Lenke til kommentar
Det tyngste jeg hører på er metallica også... har et album som jeg ikke husker hva det hette. Og det ligger ikke på favoritt lista mi på itunes engang.

 

Kan noen av dere heavy metal fans fortelle meg hva som er så.. tiltrekkende ved heavy metal? Har aldri forstått det

7051263[/snapback]

 

Elskbare riff, heftige soloer, bruk av gitar, bass og trommer generelt. Folk som er dyktige til å behandle instrumentene sine og lage god musikk. Dette gjelder ikke metal generelt, men mange genrer.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Alltid lurt på hvorfor heavymetal, metal, satanrock og slikt forbindes med tapere?

 

Noen som har noen gode argumenter?

7049156[/snapback]

 

Fordi majoriteten av de "bedrevitende" som kommer med påstander som dette,er altfor opptatt med å være en av de allerede altfor mange "vanlige" trendsettere i samfunnet der alt skal være så hipt og kult.

Men hvis noen metallere blir utsatt for "taper" ordet og samtidig tar seg nær av dette,så er vel det meste sagt.Da er du en taper.

Lenke til kommentar

Min generelle teori om "tapere":

 

Når noe er så fantastisk at man velger å bruke sinnsykt mye tid på det (og derav får mindre tid til "normale" ting) skiller man seg ut, og når "normale" folk i tillegg ikke forstår eller har nok kunnskap om fascinasjonen er det lett å stemple gruppen som tapere.

 

Hvorfor det er vanskelig å forstå metal:

 

Metal har en høy inngangsterskel og det tar tid å lære seg å verdsette metal. Jeg tror at man ved å høre mye metal lærer hjernen til å skille og holde kontroll på mange flere lyder samtidig enn normalt, på samme måte som en gamer blir god til å skille og kontrollere mye visuell informasjon. Derfor vil en vanlig stakkar som hører metal bare høre en masse bråk og rot fordi han ikke klarer å skille lydene fra hverandre og hele lydbildet blir bare en suppe. Mens en som har hørt mye metal kan i mye større grad skille lydene og høre alle lydene(instrument/vokal) hver for seg - samtidig.

Lenke til kommentar
Alltid lurt på hvorfor heavymetal, metal, satanrock og slikt forbindes med tapere?

 

Noen som har noen gode argumenter?

7049156[/snapback]

 

 

de fleste som hører på sånt er vell satanister er det ikke?

7049170[/snapback]

 

Hahaha. Med denne sitaten driter du jaggu meg på draget.

Jeg hører på metall, men ser absolutt ikke ut som noen satanrocker.

Orker heller ikke å ta meg bryet med å kjøre land og strand for å sette fyr på ei kirke.

 

Ø.D: Ikke hørt om metalheads som blir sett på som tapere jeg? :roll:

Endret av Leptox
Lenke til kommentar
Det tyngste jeg hører på er metallica også... har et album som jeg ikke husker hva det hette. Og det ligger ikke på favoritt lista mi på itunes engang.

 

Kan noen av dere heavy metal fans fortelle meg hva som er så.. tiltrekkende ved heavy metal? Har aldri forstått det

7051263[/snapback]

Du kan fortelle hva som er så tiltrekkende med musikken du hører på.

 

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder bry seg med hva andre måtte høre på. Mange av kompisene mine hører på musikk som jeg synes er helt grufull, gidder ikke bry meg fordi.

Lenke til kommentar

Metal er vel ikke den lekreste musikken jeg kan tenke meg, men skjønner veldig godt hvorfor folk kan like den. Men jeg digger ikke akkurat de som absolutt må kle seg i de eventyrlig støgge metalklærne bare for å bevise at de har litt sær musikksmak. Jeg liker å høre på noe rap og trance, men jeg kler meg ikke i enorme bukser eller i lightsticksbefengte singleter. Og hva med det lange håret? Skjønner at headbanging er tingen, men man trenger vel ikke navellangt hår av den grunn? Det å se ut som en hest er vel ikke den looken jeg ville gått for vis jeg først skulle hørt på "skummel" musikk.

 

Jeg pleide å bli mobba for min musikksmak, og med god grunn egentlig. Sær elektronika er ikke for alle. MEn de som virkelig fortjener pryl er de som kun hører på radio 1 og sier at alt annet er skummelt eller dridd.

Lenke til kommentar
Metal er vel ikke den lekreste musikken jeg kan tenke meg, men skjønner veldig godt hvorfor folk kan like den. Men jeg digger ikke akkurat de som absolutt må kle seg i de eventyrlig støgge metalklærne bare for å bevise at de har litt sær musikksmak. Jeg liker å høre på noe rap og trance, men jeg kler meg ikke i enorme bukser eller i lightsticksbefengte singleter. Og hva med det lange håret? Skjønner at headbanging er tingen, men man trenger vel ikke navellangt hår av den grunn?

7052184[/snapback]

Man trenger verken kort, langt eller noen slags form for hår for å drive med headbanging, poenget ditt er?

Lenke til kommentar
Metal er vel ikke den lekreste musikken jeg kan tenke meg, men skjønner veldig godt hvorfor folk kan like den. Men jeg digger ikke akkurat de som absolutt må kle seg i de eventyrlig støgge metalklærne bare for å bevise at de har litt sær musikksmak. Jeg liker å høre på noe rap og trance, men jeg kler meg ikke i enorme bukser eller i lightsticksbefengte singleter. Og hva med det lange håret? Skjønner at headbanging er tingen, men man trenger vel ikke navellangt hår av den grunn? Det å se ut som en hest er vel ikke den looken jeg ville gått for vis jeg først skulle hørt på "skummel" musikk.

 

Jeg pleide å bli mobba for min musikksmak, og med god grunn egentlig. Sær elektronika er ikke for alle. MEn de som virkelig fortjener pryl er de som kun hører på radio 1 og sier at alt annet er skummelt eller dridd.

7052184[/snapback]

Hva får deg til å tro at vi må bevise noe som helst?

Lenke til kommentar

Jeg hører på sånn der satanrock og sånn, åsså bare da'ah...

 

Og så skjender jeg graver, spiser babyer, brenner kirker og fucker opp begravelser ved å gå amokk i kirka dagen før begravelsen og skriver satanistiske vers på latin på veggene med lammeblod.

 

Ja, også er jeg sånn der taper da.

Seff.

 

Eller ikke.

Generalisering ftl.

Lenke til kommentar
Ja, helt klart. Alle som hører på black metal er satanister, alle som liker hip-hop har pistol på innerlomma, og alle som hører på trance går på syre. 

7049573[/snapback]

Det er så... Dagbladet.

 

Stemmer dette er jeg vel en taper jeg og :) Careface, jeg har ikke behov for å bli likt av trangsynte fordomsfulle folk uansett.

 

"Skal du på lan?! Prææhæ sånn nerdeting der du ser inn i en skjerm i 5 dager?! Dit asosiale troll!"

 

Sånne folk. :ph34r:

 

Jeg peker ikke på noen her ;p

Lenke til kommentar
Metal er vel ikke den lekreste musikken jeg kan tenke meg, men skjønner veldig godt hvorfor folk kan like den. Men jeg digger ikke akkurat de som absolutt må kle seg i de eventyrlig støgge metalklærne bare for å bevise at de har litt sær musikksmak. Jeg liker å høre på noe rap og trance, men jeg kler meg ikke i enorme bukser eller i lightsticksbefengte singleter. Og hva med det lange håret? Skjønner at headbanging er tingen, men man trenger vel ikke navellangt hår av den grunn? Det å se ut som en hest er vel ikke den looken jeg ville gått for vis jeg først skulle hørt på "skummel" musikk.

 

Jeg pleide å bli mobba for min musikksmak, og med god grunn egentlig. Sær elektronika er ikke for alle. MEn de som virkelig fortjener pryl er de som kun hører på radio 1 og sier at alt annet er skummelt eller dridd.

7052184[/snapback]

 

Og da snur vi spørsmålet, hvorfor har du håret slik du har det? Og hvorfor kler du deg slik du gjør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...