Gå til innhold

Hvorfor forbindes heavy med tapere?


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er skumle, går kun i svart, snakker ikke med folk, holder seg for seg selv, spiser småbarn, ødelegger graver, dyrker satan.

 

Jeg vil vel tørre å påstå at det er samfunnets holdninger som gjør at enkelte ser ned på de mennesker som velger å høre på en spesiell type musikk og gjøre den om til sin livsstil.

Lenke til kommentar
Jeg vil vel tørre å påstå at det er samfunnets holdninger som gjør at enkelte ser ned på de mennesker som velger å høre på en spesiell type musikk og gjøre den om til sin livsstil.

7049251[/snapback]

 

hva med hip-hop, trance, rock, pop osv?

de fleste følger stilen til den musikken de liker best

Lenke til kommentar

Det er jo helt klart et skille mellom "mainstream" metall som Metallica, Iron Maiden og lignende, og hardcore svartmetall som Emperor, Gorgoroth, Slayer osv. Du kan jo prøve å stikke på Iron Maiden konserten i Bergen nå i høst og rope til dem at de er tapere ;)

 

Jeg kan ikke skjønne hvorfor musikksmak skal kunne forbindes med noe sosial "rang". Enkelte hører på tung musikk som Slayer og Dimmu Borgir og enkelte hører på Wu-Tang og G-Unit. Greit nok at mange slike skiller seg ut i klesstil og mentalitet (som dem med nagler, svarte klær, liksminke, men også i den andre ekstremen som hardcore ganstere mes enorme bukser, kjettinger og bling bling overalt). Vil ikke si at metall-musikken er noe verre enn ekstremene innenfor andre sjangere. Noen kler seg som skikkelige luddere fordi Britney og Christina gjør det, og eneste måten å se på noen hvilken musikk de liker, er om de også tar til seg stilen til artisten/bandet de liker.

 

Greit nok, mange som ser en fyr med liksminke, Chuck Norris-trange svarte bukser og nagler, tenker "Herregud for en tulling". Men laaaaaaaangt ifra alle som hører på slik musikk gidder ta etter artistene. For min del ser jeg ingen link mellom musikksmak og om en person er en taper. Kjenner mange som hører på skikkelig tung metallmusikk der du aldri hadde trodd at personen gjorde det.

Lenke til kommentar

Ja, helt klart. Alle som hører på black metal er satanister, alle som liker hip-hop har pistol på innerlomma, og alle som hører på trance går på syre.

 

Nei, det faktisk ikke slik.:shrug:

Jeg hører på den mest ekstreme musikken som finnes på metal-siden, likevel kler jeg meg like ofte i en gul t-skjorte som jeg tar på meg Slayer-skjorta. Det som irriterer meg mest er at det er så mye fordommer ute blant folk. Hvorfor ikke respektere folk som den de er, og ikke gå etter klær, musikksmak eller smykker?

Lenke til kommentar
Ja, helt klart. Alle som hører på black metal er satanister, alle som liker hip-hop har pistol på innerlomma, og alle som hører på trance går på syre. 

 

Nei, det faktisk ikke slik.:shrug:

Jeg hører på den mest ekstreme musikken som finnes på metal-siden, likevel kler jeg meg like ofte i en gul t-skjorte som jeg tar på meg Slayer-skjorta. Det som irriterer meg mest er at det er så mye fordommer ute blant folk. Hvorfor ikke respektere folk som den de er, og ikke gå etter klær, musikksmak eller smykker?

7049573[/snapback]

 

word.

 

går selv oftere i vanlig dongri og en eller annen t-sjorte, enn army-bokse og en eller annen band t-sjorte. og jeg er skallet.

selv spiller jeg i et slags black-metal band.

 

som nevnt: folk har for mye fordommer. respekter/aksepter folk slik som de er.

forstår forsåvidt hvorfor black metal/satanisme tas opp istedet for andre sjangrer.

 

men nå er da Greven og andre "kjente black metal folk" galne. er ikke alle som brenner kirker ser dere. og det er kun en liten brøkdel som er satanister.

trist at noen klarer å ødelegge det objektive synet på denne type musikk/stil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...