Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

1997 Hiace TD starter ikke

trra

Anbefalte innlegg

Her om dagen vil ikke Hiacen(1997 2,4td) vår starte av seg selv, måtte trille den igang. Byttet kontaktene på innslaget som var ganske nedslitte, men det hjalp ikke. Har målt spenning på batteriene og de ligger på 12,4-13,8V. Når vi vrir om til ON så blinker alle ikonene i instrumentet og det kommer en klikke lyd, fra et rele, dette var likt før og etter byttet av kontaktene på innslaget. Når vi vrir om til start skjer det ingenting.

Har prød å jorde med startkabler for å sjekke om det var dårlig jording, koblet strøm rett på starteren uten at det skjer noe. Prøvde også å koble strøm rett på innslaget, men den starter ikke, dog høres det ut som innslaget slår inn. Fjernet sikring nr 5 tror jeg det var og da stoppet blinkingen og lysene lyste normalt, men det var like dødt. Noen som har noen forslag? Har hørt at tenningslåsen er en svakhet på disse. Tenkte jeg skulle bytte børstene idag, men de kostet 900kr nye så det er uaktuelt så lenge jeg ikke vet at det er det som er feilen, skal sjekke at starteren funker imorgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja har tenkt på dårlige batterier. Målte spenningen igår og den detter ned til 6volt når jeg skrur på on\start, prøvde å starte den med startkabler fra en annen bil uten hell, men hiacen har to batterier på 70amp(140amp tilsammen), bilen den tok strømmen fra hadde bare 58amp batteri.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...