Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi i Overklokking.no har hele tiden ønsket å ha et seriøst og profesjonelt forhold til Ocshoot.no. Men den behandling vi har fått fra den kanten (les: forumet) har ført til at vi ikke vil ha mer med dem å gjøre. Vi konsentrerer oss om oss selv, og er deres testmetoder elendige skal vi bevise det. Ut over det har ikke Overklokking.no noen kommentarer i saken - eller andre saker som omhandler Ocshoot.no for den saks skyld.

Vi ønsker dem lykke til, og ønsker deres lesere hjertelig velkommen til oss om de ønsker det.

Vi akter heller ikke å tillate hets mot Ocshoot eller deres lesere på dette forumet. Det hører ikke hjemme her, og vi vil ikke innlate oss på noen som helst "krig" med noen andre sider. Om Overklokking.no er best, er det fordi vi beviser det. Og vi _vil_ konstruere en testbenk som gir korrekte resultater. Men vi gjør det grundig, så det tar litt tid. I mellomtiden leverer vi testene våre på de maskinene vi har. Bruk dem som veiledere, ikke som absolutte svar. Slik må det være hele tiden - vi kan ikke fortelle hva testobjektene yter på akkurat _din_ maskin.

For øvrig får vi også beholde testobjekter, som lønn for strevet og reklamen. Det påvirker imidlertid ikke våre konklusjoner. Om en tester leverer inn en artikkel vi synes det lukter av (les: objektiv), får vedkommende beskjed om å tenke på saken en gang til. Vi tillater ikke at våre testere lar seg "kjøpe". Om vi anbefaler et produkt, men det i virkeligheten er crap - det får Overklokking.no til å se veldig, veldig dumme ut. Og DET er noe jeg som daglig leder ikke liker, for å si det pent!

Quote:

Edit: for ordens skyld - det jeg mener med "reklame" er den ekstra reklamen som hver leverandør får ved at vi nevner sted og pris der produktet kan kjøpes, samt teksten "Vi takker ???? for å ha sendt ???? til testing." på første siden i hver test.

I tillegg har vi de aktørene som har kjøpt reklame fra oss - disse vil få ekstra og gratis reklame pga. testene. Dette er ikke spesielt for Overklokking.no - også Ocshoot, Dansdata.com og en rekke andre sider opererer på den måten.

Vi gjør dette på frivillig basis, uten lønn. Som en takk for det vi gjør, får vi ofte beholde de objektene som testes - eller får kjøpe dem til sterkt redusert pris.

Om noen mener dette gjør at vi virker mindre troverdige, skjønner jeg ikke hvorfor. Enlighten me, please?

Anyway - det var radiatorer som var topic. :smile:

Ha en fin dag!

Mvh.

Daglig leder ved http://www.overklokking.no

Moderator / admin på forumet

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-11-10 13:31 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svært bra sagt, Yummy!

Som du kanskje muligens har registrert, så har jeg for min del gjort et lite besøk i ocshoot.no, i anledning en litt kontroversiell sak omkring hastighetsregulering av vannpumper.

Tiltross for at jeg etter egen mening avslutningsvis forsøkte å være så forsonende som mulig, ble jeg etter mitt siste innlegg kastet ut.

Noe jeg muligens selv oppfordret til, etter mitt "Takk for meg", men ble likefullt overrasket over reaksjonen fra en av de ansvarlige i forumet.

Men gråter ikke, av den grunn.

Uansett så synes jeg ocshoot behandlet saken dårlig, og opplever at jeg for min del blir oppfattet som en litt mer velmenende og ærlig skribent her i dette forumet.

Og vil for fremtiden ha tro på ok.no som et bedre og mer seriøst forum enn ovennevnte site, uansett.

La gå at jeg for min del av og til har skeiet ut, men hovedsakelig har jeg forsøkt å forholde meg til tema og har vel kun i unntakstilfelle reagert ovenfor utidige og usaklige "svadainnlegg" og kommentarer.

Mye mulig at jeg har overreagert, men faktum er at jeg på denne måten har forsøkt å påvirke "bull-innlegg" her. Strengt tatt har jeg ikke hatt noensomhelst mandat til slikt, men som bruker av forumet må man vel ha lov til å kaste fra seg en og annen kommentar i sakens anledning?

Men har heldigvis ikke blitt bannet for dette, noe som vitner om en litt mer nyansert holdning ovenfor meg som bruker av forumet.

Og vil i overskuelig fremtid oppfatte dette forumet, og de som styrer dette, som adskillig mer objektive og oppriktige.

Klem til, jeg er ganske sikker på at ok.no i fremtiden vil vinne på dette!

/Skrue

Lenke til kommentar

Vel Skrue, synes da jeg svarte deg ganske bra, eller??

Jeg har ikke for vane å blande meg inn i slike diskusjoner, så fremt det ikke er noe å faktisk diskutere. En god diskusjon kan ha mye godt for seg, og man kan lære mye av det. En god diskusjon blir dårlig når uvesentligheter blir trukket frem, som f.eks personangrep. Og som jeg har sett mye til nå i det siste, latterliggjøring.

Blir man irritert av noe kan det i mange tilfeller være en fordel å holde munn og telle til ti. :smile:

Ang. kjølertestmetoden, vi har fått så mange positive tilbakemeldinger av anerkjente personer, så litt negativ kritikk kan vi tåle, og det skal ganske mye til før det lille negative vi nå hører overgår det positive.

og, et ordspråk som jeg bruker, man kan lære veldig mye hvis man spiller litt dum. :smile:

ha en fortsatt god dag.

Lenke til kommentar

Den 2002-11-10 10:46, skrev _ThoR_:

Vel Skrue, synes da jeg svarte deg ganske bra, eller??

Jo absolutt! Men det var slett ikke deg jeg hadde noen tanker om, i min lille betraktning.

I så måte finnes det selvsagt massevis av hyggelige og saklige sjeler både her og der, og det ene forumet kan vel være like godt som det andre også, på sett og vis?

Men jeg har fortsatt tilgode å se at noen av moderatorene her legger i vei på samme måte, heldigvis.

Som du helt sikkert skjønner så var nettopp det årsaken til min reaksjon, men anser meg nå som ferdig med saken.

Jeg finner det lite formålstjenlig å diskutere dette videre her i forumet, og generelt sett skal man være litt forsiktig med å dreie en diskusjon i retning av en persondebatt.

Jeg er fullt klar over at jeg sjøl i dette tilfelle har bidratt til en smule turbulens, men ettersom jeg og min person ble omtalt på en i mine øyne lite flatterende måte, så følte jeg meg berettiget til å reagere.

En god dag til deg også _ThoR_!

Lenke til kommentar

Hondaen, det du sier er som sang for mine ører :smile:. Fint og høre at noe faktisk kan backe opp sine utsagn. Når jeg tenker over det du sier skjønner jeg at den testbenken har slingringsverdi uten like.

Ocshoot.no er en gjeng med idioter er min konklusjon. Måten de behandlet Hondaen på er også primitiv. Jeg kan gjette man brukte "fortrengning" for å legge skjul på kritikken :grin:.

One Aim

The challenge...

to bring a dream to life.

-------Panasonic Toyota Racing-------

tf102.jpg

[ Denne Melding var redigert av: MrA| på 2002-11-10 21:40 ]

Lenke til kommentar

MrA|:

Det der var en _helt_ unødvendig og dum kommentar!!

Der som her, finnes mange dyktige og kunnskapsrike medlemmer og medarbeidere!

Har vel på en måte sjøl havnet i samme situasjon som Hondaen, men det kan ikke falle meg inn å omtale ocshoot som en gjeng med idioter for det?

Og igjen; Det finnes både gode og mindre bra folk både her og der, og akkurat nå fremstår du som en av de mindre bra, her.

Synes rett og slett at du burde beklage en slik uttalelse, det koster jo ikke så mye......

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-10 22:54, skrev MrA|:

Når du selv har blitt fornærmet av disse menneskene, syns jeg du kan ta igjen...

Det har jeg faktisk også gjort, og vil mene at jeg gjorde det på en relativt saklig og forklarende måte.

Jeg nådde dessverre ikke frem, og ble ekskludert.

Saken er i allefall avsluttet for meg, også her.

Om noen absolutt ønsker å diskutere dette videre, så send gjerne en PM eller en mail!

Og så bør vi nok snarest komme oss tilbake til temaet igjen, som var test av radiatorer.

Hondaen har jo hatt et glimrende innlegg om dette, tidligere i denne tråden.

Det kan jo hende at testmetodene det er snakk om, kan diskuteres i stedet?

Det er vel tross alt litt mer matnyttig!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-10 22:54, skrev MrA|:

Det koster prestige Skrue, jeg kommer nok aldri til å beklage nei
:grin:
. Såklart kan det være smarte brukere her og der, men mange "ocshootere" har tidligere uttalt seg idiotisk.

Når du selv har blitt fornærmet av disse menneskene, syns jeg du kan ta igjen...

Jeg er enig i at en del av brukerne på Ocshoot's forum oppfører seg temmelig tåpelig, men ikke generalisér og skjær alle der borte over en kam. (denne går til samtlige brukere på dette forumet)

Du finner tullinger der som her, så vi er på ingen måte bedre enn Ocshoot sånn sett. :sad:

Jeg synes i grunnen det verste er at stort sett alle medarbeidere i Overklokking.no ble lempet ut av forumet etter at vi postet noen linker til våre tester - etter at både Ocshoot.no og Overklokking.no postet linker til hverandres artikler på forsiden! Men nok om det - det var en enkelt moderator som foretok _den_ avgjørelsen.

Og hvorfor ta igjen? Du er MYE større og mer voksen om du overser tåpeligheter og holder kjeft. Det gjør jeg... :grin:

Anyway, det var ikke Ocshoot vi skulle diskutere, det var våre testmetoder.

Vi er i full gang med utvikling av testbenk(er), og vi vil bruke de midler som blir nødvendig for å få dette til. Våre testbenker vil sikre meget nøyaktige resultater, og vi vil bruke den tiden vi trenger på kvalitetssikring. Kjøleren vil bli testet slik at vi får en så nær live test som mulig, repeterbare sådanne.

Med dette håper vi på å kunne gi tester som kan settes opp mot hverandre uavhengig av "testbenkens" konfigurasjon.

Takk for initiativet som gav oss et solid spark i rævva! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...