sablabra Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Meget bra prosjekt. Update? 7225390[/snapback] Vel, jeg fant ut idag at lakken ikke ble så fin . Også burde jeg ha tatt 2 strøk, det fant jeg ut nå som jeg holder på å sette den sammen... Så jeg får leve med dårlig lakk, det blir egentlig bare innvendig uansett. Update kommer jeg med i morgen, da skal vannkjølingen settes sammen også Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Gleder meg. Ta masse bilder. Lenke til kommentar
chase Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Men kunne du ikke ha laget noen skruehull i bunn av kabinettet da?Vet ikke om den tanken kan ligge eller ikke, men det hadde sikkert blitt stilig Petter 7215496[/snapback] ... Petter Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Men kunne du ikke ha laget noen skruehull i bunn av kabinettet da?Vet ikke om den tanken kan ligge eller ikke, men det hadde sikkert blitt stilig Petter 7215496[/snapback] ... Petter 7229305[/snapback] Jeg så ikke den . Men nei, det funker ikke helt som jeg vil. For det første må jeg skru den løs for å fylle den. For det andre blir det dårlig med plass, PSUen skal være der og. For det tredje er plasseringen slik jeg har den nå bedre i forhold til pumpa. Holder på å sette sammen alt nå, så kommer med update om noen timer Lenke til kommentar
chase Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Så bra ut det, jeg erfarte det samme med Biltema kromlakk... Noen ting du jeg synes du kunne gjort: -Sleevet kabler -Finne på noe gøyalt i front -Lage et cover som skjuler kabler fra PSU, og putte de bak HK, hvis du har plass der -Bytte IDE kablene -Lakkere på nytt, vet ikke hvilken farge.. Men for all del, et bra prosjekt, og jeg skjønner at dette er et lite prosjekt, ingenting galt i det. Jeg bare sa min mening Petter Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 -Hmm, hvilke kabler tenker du på å sleeve? -I fronten hadde jeg ikke tenkt meg noe gøyalt, selv om jeg har sett prosjekt som lager helt ny front -Tror ikke jeg kommer til å lage noe cover under HK, men bedre rydding skal jeg komme tilbake til. -IDE-kablene er jeg ikke noe fan av jeg heller, skal se om jeg finner noe annet -Og som sagt, kabinettet skal DEFINITIVT lakkeres på nytt, men det må gjøres en gang i fremtiden når jeg har litt bedre tid. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 jeg syntes det ser bra ut jeg... har samme psu som deg (hvis du har 500watteren uten modulære kabler) og jeg tenkte å gjøre den modulæs selv ved å kappe alle molex-kabler og sette på sukkerbiter. gleder meg til jeg får penger til å kjøpe radiator og slikt for prøver å skaffe meg en liten jobb nå... som sagt skal jeg ha radiatoren i bunnen, og psu i topp, og forhåpentligvis pumpe nederst ved siden av 360-radiatoren. og 2 harddisk-"kasser".. så være prosjekter blir litt like men veldig forskjellige... Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Sabla bra prosjekt, sablabra. Skikkelig gjennomført! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 jalejale: Det er Mist 500w uten modulære kabler, men det er den nye typen. Sukkerbiter på molex-kablene?? Og hva skal det bety? Det er mye lettere å få det ryddigere når du har psuen i topp også, så sånn sett er det lurt Celsior: Takk takk . Hvis vi ser bort ifra lakken er jeg fornøyd selv også... Nå mangler jeg bare noen småting før jeg er ferdig med kabinettet foreløpig, den plastikkgreia som er på toppen bla. må kappes. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) jeg tenkte å kappe av kablene nesten helt inntil der de kommer ut fra PSU. så sette på "sukkerbiter" (se bilde)... så når jeg da trenger en ekstra strømkabel med f.eks molex-kontakt eller s-ata strømkontakt, så kan jeg bare skru de ledningene som er på den ledningsbiten med kontakt inn i andre enden av sukkerbiten. ser kanskej ikke så veldig bra ut, men man kan ta vekk masse ledninger da! og det er ingen som skal sitte å glane inn i min pc i hvertfall! edit: fant et annet bilde, og fant frem paint-skillsa... Endret 9. november 2006 av jalejale Lenke til kommentar
chase Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 -Hmm, hvilke kabler tenker du på å sleeve?-I fronten hadde jeg ikke tenkt meg noe gøyalt, selv om jeg har sett prosjekt som lager helt ny front -Tror ikke jeg kommer til å lage noe cover under HK, men bedre rydding skal jeg komme tilbake til. -IDE-kablene er jeg ikke noe fan av jeg heller, skal se om jeg finner noe annet -Og som sagt, kabinettet skal DEFINITIVT lakkeres på nytt, men det må gjøres en gang i fremtiden når jeg har litt bedre tid. 7247957[/snapback] Jeg tenker f eks de som er festet til HK'et, tror det vil gi bedre helhetsintrykk. Jeg vet hvilket prosjekt du mener, det er pent. Ja, kanskje det blir nok å rydde (Blir det noe vindu etterhvert?) Jeg ville prøvd en mørkere farge, jeg er veldig fornøyd med matt svart, som jeg brukte. Her er effekten jeg får med UV lys og matt svart Petter Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Jeg har ikke noe sleeving nå, men mulig jeg skal legge med det neste gang jeg kjøper noe fra en nettbutikk... Matt svart ser ganske bra ut, og ujevnheter blir ikke like åpenbart . Bruker man klarlakk over matt svart? Jeg har også 2x30cm UV-katoder som jeg kanskje monterer, men da må jeg også ha noe som lyser opp(noen ting på hovedkortet er UV-reaktivt allerede ) Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) man bruker ikke klarlakk på matt lakk... da vil jo den matte fargen bli klar (doh!) matt sort + UV blå = Endret 10. november 2006 av jalejale Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 man bruker ikke klarlakk på matt lakk... da vil jo den matte fargen bli klar (doh!) matt sort + UV blå = 7258573[/snapback] Nei, jeg regnet med det . Ser ut som om det blir matt svart neste gang da, men som sagt orker jeg ikke/har ikke tid før om lenge nå. La inn en liten update for ikke lenge siden, men det blir nok siste på leeenge Lenke til kommentar
chase Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg har ikke noe sleeving nå, men mulig jeg skal legge med det neste gang jeg kjøper noe fra en nettbutikk...Matt svart ser ganske bra ut, og ujevnheter blir ikke like åpenbart . Bruker man klarlakk over matt svart? Jeg har også 2x30cm UV-katoder som jeg kanskje monterer, men da må jeg også ha noe som lyser opp(noen ting på hovedkortet er UV-reaktivt allerede ) 7257886[/snapback] Ok, men du kan jo ta og brette opp ermene, lakkere matt svart, så er du på god vei man bruker ikke klarlakk på matt lakk... da vil jo den matte fargen bli klar (doh!) matt sort + UV blå = 7258573[/snapback] Man får kjøpt matt klarlakk, doh! (Den matte klarlakken beskytter da lakken) Petter Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 man bruker ikke klarlakk på matt lakk... da vil jo den matte fargen bli klar (doh!) matt sort + UV blå = 7258573[/snapback] Man får kjøpt matt klarlakk, doh! (Den matte klarlakken beskytter da lakken) Petter 7261767[/snapback] dette visste jeg faktisk ikke... har du brukt det? man får også helt klar lakk som er uv-raktiv... det kommer til å bli heftig overkill i hele kabinettet, men kan jo være tøft å ta på detaljer.. Lenke til kommentar
chase Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 dette visste jeg faktisk ikke... har du brukt det?man får også helt klar lakk som er uv-raktiv... det kommer til å bli heftig overkill i hele kabinettet, men kan jo være tøft å ta på detaljer.. 7262203[/snapback] Jeg har ikke brukt det, pga lite slitasje inne i kabinettet. Jeg vet om slik lakk. Jeg har UV maling som man må male på med pensel, men den er grei å bruke på vifter, disse spinner jo som kjent rundt. Petter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå