Gå til innhold

Stacker STC-T01 - stille og stilren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk pakka idag, så kommer vel update om ikke mange dager :p . Er litt hektisk akkurat nå, så ting tar tid... I pakka var det 10ft tygon slange, vanntank og radiatorgrill :) . Så nå må jeg finne fram stikksaga! Jeg plukka også opp en kromlakk i går, skal lakke alt det grå med den. Lakken så fryktelig blank ut :green:

Lenke til kommentar

kommet noe lenger, siden i går? jeg får min stacker i morra, og tråden din har vært til inspirasjon... må bare drøye den litt, pengene strekker ikke alltid til.

 

edit:

hvorfor er yate loon viftene best? og hvor kjøpes de?

til vanntank skal jeg ha et sånn lite spann som man får tyrkisk pepper i, bare pusse den blank eller lakke den...

skal også ha 3x120 radiator i toppen.

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Ja, jeg har kommet litt lenger :) . Morsomt at noen inspireres da :p . Det jeg har gjort i dag er å drille ut hullene til radiatorgrillen, og kuttet ut hull i toppen til radiatoren. I tillegg så har jeg testa ut kromlakken på noen smådeler, og den blir helt perfekt :green: . Akkurat så blank og fin sølvfarge som jeg vil ha den.

 

Update kommer nok i morgen igjen. I morgen skal jeg drille hull til radiatoren, kappe noen skruer, drille hull til vanntank og sette sammen en del for å se at alt passer. Regner med at det tar lenger tid enn jeg tror, så lakkeringen av kabinettet begynner jeg nok ikke med før på lørdagen :p

Lenke til kommentar
Nice! Gleder meg til update! Det blir sort matt inne i kabinettet? Har selv falt for det, :) men bruker man noe ekstra beskyttelse for lakken, eller blir det "smør på flesk"? Klarlakk vil jo gjøre at det matte sorte mister effekten sin, men man bruker ikke noe annet?

7207186[/snapback]

 

Nei. Utvendig blir lakken uforandret. Det er innvendig og noen få steder utvendig som skal lakkes med kromlakken. Jeg tror ikke det hadde passet så bra med kromlakken utvendig/sidedørene. De er fine i svart :)

Btw, kromlakken skal man ikke bruke klarlakk utenpå, det står i hvert fall det på boksen :p

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Regner med at det tar lenger tid enn jeg tror

7207132[/snapback]

:!:

 

Men jeg gleder meg sablabra, har du gjenget radiatoren fra før av?

Du har vel ikke bestemt deg videre for tank?

 

Petter

7208065[/snapback]

 

Jeg klarte faktisk å gjenge opp radiatoren med M4 maskinskruer! :lol: Måtte bare trykke skruene veldig hardt på og skru, så radiatoren er gjenget opp nå ja :)

 

Som sagt så har jeg fått tanken, jeg endte opp med den her: http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=20585

 

Skal montere den etterpå, det kommer update i kveld. Nå skal jeg fortsette å jobbe og lakke noen smådeler...

Lenke til kommentar

Du har rett i det med tid, tenk hvor mye tid jeg har brukt på mitt

kabinett du! :p

 

Radiatormonteringen var fin, grillen er svart, det matcher til kabinettet.

Jeg synes det er litt synd med den vanntanken though, at du skal

skjule en så fin vanntank, med tanke på at den er i plexi.

Du kunne jo laget en egen monteringsbrakett for den :)

 

Jeg likte den lakken, hvilken er det? (type)

 

Jeg har bare prøvd Biltema sin, den var dårlig imo.

Den tørket aldri, hvertfall ikke min.

 

Petter

Lenke til kommentar

Mulig du har rett i at vanntanken burde stå et annet sted, men jeg finner ikke noe annet passende sted å henge den... Jeg vil ikke at den skal henge i veien for noe(f.eks hovedkort).

 

Lakken fant jeg på torshov, den heter bare krom så vidt jeg kan se :p . Den tørker ganske fort, det står at den er støvtørr etter 10 minutter og helt herdet etter 24 timer.

Lenke til kommentar

ser bra ut det du kappet ut... kappet du med dremel?

hm.. går radiatoren inn i den øverste 5,25" brønnen? det skal jeg nemlig ha dvd-brenner, tenkte jeg... og jeg har egentlig brukt opp alle plassene i kabinettet ettersom jeg må ha to harddiskmoduler.

vannpumpa tenkte jeg også å sette under den siste hd-modulen.

 

edit:

hm... lurer på om jeg må gå for en dual radiator istedenfor en trippel...

noen som vet om dette utgjør mye forskjell? hadde tenkt å gå for Balc Ice PRO III. systemet mitt kommer til (når bonusen fra jobben kommer) å vær et C2D E6600 overklokket system, og vannkjøling på cpu, hk og kanskje gpu.

klarer jeg meg med en dobbel radiator? kanskje feil sted å spør...

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Jeg brukte stikksag til å kappe med. En dremel ville gått veldig tregt tror jeg... Den tar dessverre opp et par 5.25" bayer. Helt øverst har jeg den usb/power/reset osv. og den er det fint plass til. Men det er ikke plass til en dvd-brenner, men små ting som viftestyring går helt fint. Jeg tror jeg skal ha min dvd-brenner helt i bunn.

 

Du vil klare deg med en dual radiator, ja, men du vil selvsagt få bedre ytelse med en trippel. Det er jo også mulig å feste radiatoren i bunn av kabinettet, men jeg synes det er bedre å ha den i toppen pga. støv, pluss at det ser fetere ut :green:

Lenke til kommentar

hei, svart har du også... jeg svarte litt mer på posten over, men skal flytte den ned hit nå.. vent litt

 

 

HER:

 

 

lurte på om jeg skal kappe høl til radiatoren i bunnen... og sette kabinettet på hjul, slik at det kommer litt mer opp.. ?

tror det er det beste jeg har kommet på til nå... :p

jeg har en liten "fill-port" også som jeg tenkte å ha i toppen, og hvis jeg flytter radiatoren ned kan jeg ha trippel radiator + pumpe der nede, og fill-porten i toppen som planlagt...

så blir det ikke helt likt din heller :p

 

kanskje jeg skal lage en egen tråd :p

 

edit: er grundig lei av at det ser slik ut under pulten...

stackeren min + 0,5 TB kom forresten i dag... fint kabinett!

dscn8486hi9.th.jpg

 

edit:

ops, jeg glemte å si at det kanskje kommer et 170watts peltier-elemten på den cpu'en også etterhvert... hihi..

så da blir det vel en trippel-radiator ja, og kanskje jeg kan utvide med en dobbel i toppen etterhvert. vekt er ingen hindring

 

da skal jeg slutte å forkludre tråden din "sablabra" med mitt.. unnskyld :whistle:

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...