Gå til innhold

Stacker STC-T01 - stille og stilren


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle slenge ut et bilde av hvordan det blir med hovedkortet snudd opp ned. Selv så synes jeg nesten det blir bedre slik, bortsett ifra at 120mm vifta blir stående litt dumt... Men det kan jeg leve med.

 

 

post-45232-1161272207_thumb.jpg

 

 

På bildet så vil PSUen havne nederst, og hullet i toppen vil dekkes til med et deksel(men denne delen må kuttes bittelitt i for at det skal stå opp ned).

 

En annen fordel er at cpu-blokken havner nederst. Hvis det skulle oppstå lekkasje i cpu-blokken, så vil det ikke dryppe ned på grafikkortet. Det er mange som har svidd seg på det :p

 

 

Jeg flyttet også sidedøren fra andre siden, slik at det blir "riktig"

 

 

post-45232-1161272590_thumb.jpg

 

 

 

Hva synes dere, oppned eller riktig vei?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1.Jeg vet egentlig ikke om noen andre gode vanntanker, uten at det skal koste veldig mye mer...?

 

2.Blir nok dessverre vanskelig for meg å lage radiatorgrill selv, har lite materialer og verktøy til det :( . Dessuten tviler jeg på at jeg hadde klart å lage det noe fint selv, men man vet aldri :p

 

3.Oi, takk for at du sa det siste der :D . Det viste seg at begge sidedørene kan stå på hvilken side jeg vil :) . Da kan jeg bytte om sidedørene, slik at jeg faktisk kan bytte mellom hvilken side jeg vil ha vinduet på.

Tenkte jeg skulle slenge ut et bilde av hvordan det blir med hovedkortet snudd opp ned. Selv så synes jeg nesten det blir bedre slik, bortsett ifra at 120mm vifta blir stående litt dumt... Men det kan jeg leve med.

På bildet så vil PSUen havne nederst, og hullet i toppen vil dekkes til med et deksel(men denne delen må kuttes bittelitt i for at det skal stå opp ned).

 

En annen fordel er at cpu-blokken havner nederst. Hvis det skulle oppstå lekkasje i cpu-blokken, så vil det ikke dryppe ned på grafikkortet. Det er mange som har svidd seg på det :p

 

 

Jeg flyttet også sidedøren fra andre siden, slik at det blir "riktig"

 

 

5.Hva synes dere, oppned eller riktig vei?

7105508[/snapback]

 

1.

Eneste erfaring jeg har, er Aquatube, den er veldig pen, den blir enda penere hvis du setter inn en Aquajet.

Denne blir nok litt dyrere, men jeg vil tro det er verdt det, tenk hva du kan gjøre med Aquatuben i forhold til den fra Swiftech (Utseendemessig)

 

2. En vet aldri, jeg begynte med lite redskaper når jeg begynte å modde, etterhvert finner du dine egne metoder, som gjør jobben lettere :) (Presisjonsfiler er et godt tips til skjæring i metall)

 

3.

Hehe, jeg syntes jeg hadde hørt noe sånt.

Da har jeg et forslag til deg: Hvis du tar utfordringen, så kan du mellom PSU og HK,

lage et stykke plexiglass, som skaper en "bunn". Slik du har sett på div. Lian Li kabinetter. Da får du skjult kablene, det blir fint å se på hvis du gjør det riktig, og ikke minst, du får skjult kablene :D

 

Til slutt: I-ATX :w00t:

 

 

Petter

Endret av chase
Lenke til kommentar
Eneste erfaring jeg har, er Aquatube, den er veldig pen, den blir enda penere hvis du setter inn en Aquajet.

Denne blir nok litt dyrere, men jeg vil tro det er verdt det, tenk hva du kan gjøre med Aquatuben i forhold til den fra Swiftech (Utseendemessig)

 

Hehe, jeg syntes jeg hadde hørt noe sånt.

Da har jeg et forslag til deg: Hvis du tar utfordringen, så kan du mellom PSU og HK,

lage et stykke plexiglass, som skaper en "bunn". Slik du har sett på div. Lian Li kabinetter. Da får du skjult kablene, det blir fint å se på hvis du gjør det riktig, og ikke minst, du får skjult kablene :D

 

Til slutt: BTX  :w00t:

 

 

Petter

7108119[/snapback]

Vel Aquatube er ikke noe highflow tank da, Danger Den 5,25"/3,5" Baytank burde du også vurdere ;)

 

Noe sånn som dette kanskje?

http://forums.bit-tech.net/showpost.php?p=...16&postcount=62

http://forums.bit-tech.net/showpost.php?p=...18&postcount=81

 

BTW heter det egentlig ikke for BTX er en egen formfaktor. Heter vel egentlig I-ATX (Invert ATX) Siden det er ATX opp ned. Men teknisk sett så heter det egentlig bare ATX selv om det er opp ned.

Lenke til kommentar

1. Aquatuben kan være fin den, men jeg synes den bare blir fin hvis jeg har mulighet til å feste den i toppen, noe jeg ikke har plass til. Eller du som har den selv, har du noen forslag til hvor det kan være fint å plassere den i så fall?

 

3. Mener du noe slik som det her? http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=119828

 

Det må være den råeste stacker moden noensinne :green:

 

 

BTX? Og med det så mener du at jeg burde ha hket oppned? BTX er noe ganske annet da :p

 

 

Klekkus: Av en eller annen grunn er jeg ikke noe glad i bay tanker :p . Men jeg ser at du linket til samme mod, sinnsykt fet :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Synes den der er -LITT- jalla for å være helt ærlig... Og, hadde jeg vært deg ville jeg ikke kjøpt alu-tank med hensyn til at du skal ha kopperblokker. Visstnok ikke optimal ift... hva var det nå igjen... alger? korrosjon? Vel, det fører visstnok til mer grumsete vann.

7108308[/snapback]

 

Ja, det at det er alu gjør meg litt skeptisk, korrosjon er fyfy.

 

1/8" BSP gjør vel også sitt for å drepe flowen...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
1. Aquatuben kan være fin den, men jeg synes den bare blir fin hvis jeg har mulighet til å feste den i toppen, noe jeg ikke har plass til. Eller du som har den selv, har du noen forslag til hvor det kan være fint å plassere den i så fall?

 

3. Mener du noe slik som det her? http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=119828

 

Det må være den råeste stacker moden noensinne :green:

 

 

BTX? Og med det så mener du at jeg burde ha hket oppned? BTX er noe ganske annet da :p

 

 

Klekkus: Av en eller annen grunn er jeg ikke noe glad i bay tanker :p . Men jeg ser at du linket til samme mod, sinnsykt fet :)

7108271[/snapback]

 

Ser at du skal ha trippel radiator ja, men jeg ser også at du har maaange brønner.

Du kan umulig bruke alle disse :p Altså, i brønnene kan du feste Aquatuben.

Ang at det er alu, den er vel anodisert, hjelper ikke det? (vet ikke selv)

 

Det meg høy flow er da ikke så utrolig viktig. Det er jo bevist.

Jeg hadde den modden i tankene når jeg skrev det forslaget ja ;)

Kanskje du kunne laget bare en helt flat plexiplate, slik at det ser ut som et gulv, og ikke deksel. Så lager du et fint hull til viften på PSU, så får du litt luftflyt også :)

 

Jeg endret det til I-ATX nå :whistle:

 

Petter

Lenke til kommentar

Anodisering vil hjelpe en stund, men ikke i lengden.

 

Høyere flow = lavere temp, samme åssen du vrir og vender på det ;)

 

Jeg fikk forresten klort til meg en cross flow vifte i dag, en genial greie må jeg si :D . Blåser luft rett over hovedkortet, på viktige deler som "mosfets", og dessuten har jeg passiv kjøling på hovedkort så der hjelper også vifta mye :)

 

Skal gå og kutte til dekselet i toppen nå, så det passer med I-ATX

Lenke til kommentar

Ok, skal bestille noen deler fra performance-pcs nå(snart), og har funnet noen andre vanntanker også(til chases store glede? :fun: )

Kom blant annet over den her: http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...2456878c1632044

 

Hva synes dere om den? Skal bestille 1/2" id tygon slange + radiatorgrill derifra også. Vil ikke bruke mye mer enn 30$ på vanntank, bare så det er sagt ;)

Lenke til kommentar
Fin den, men har du sett disse?     

 

 

Petter

7128122[/snapback]

 

Ja, har sett de også, men er ikke overbegeistret. Når det gjelder den her, så tenkte jeg ikke å ha den i 120mm viftehull, men i 5.25" bayene. Pumpa skal henges opp i o-ringer i bunnen, så tenkte jeg å ha vanntanken rett over... Litt vanskelig å forklare, men jeg har "planen" sånn halvveis klart i hodet :green:

Lenke til kommentar

Hva kunne bli gjort bedre? (needtoknow :p )

 

Hvorfor jeg renser radiatoren? Trodde det var ganske åpenbart, eddiken var klar som vann når jeg tok den i, og en skummel grønnfarge da jeg helte den ut. Det som ikke blir rensket ut kan potensielt "spres" ut i hele systemt, farge vanntanken/slangen, tette igjen jetstrålene i stormen og også senke ytelsen til vannblokkene generelt. Finnes sikkert en million andre grunner, men jeg vil uansett ha systemet så rent som mulig...

Lenke til kommentar
Hva kunne bli gjort bedre? (needtoknow :p )

 

Hvorfor jeg renser radiatoren? Trodde det var ganske åpenbart, eddiken var klar som vann når jeg tok den i, og en skummel grønnfarge da jeg helte den ut. Det som ikke blir rensket ut kan potensielt "spres" ut i hele systemt, farge vanntanken/slangen, tette igjen jetstrålene i stormen og også senke ytelsen til vannblokkene generelt. Finnes sikkert en million andre grunner, men jeg vil uansett ha systemet så rent som mulig...

7172881[/snapback]

 

Skjønner.

 

Det du kunne gjort bedre var:

 

Pusse blokken med noe annet enn papir.

F eks våtslipepapir.

Det kommer an på hvordan blokken var, hvilken korning du begynner med.

Hvis du begynner med f eks p1000, og jobber deg oppover til p2000 eller p4000,

da skal du ha en fin overflate. Hvis du vil polere den i tillegg, kan du jo bruke litt poleringsmiddel, så får du en overflate som er helt speilaktig.

 

Gjør du en skikkelig jobb, blir dette bra.

Ta en tur innom loggen min da, der ser du hvordan finish jeg fikk på fillporten,

det var rimelig kjapt gjort.

 

Petter

Lenke til kommentar
Jeg tror du misforstår litt... For det første så var det fineste jeg fant P1200, selv om jeg så etter P2000 også. For det andre; poleringsmiddel?? Poenget er jo å få best mulig kontakt mellom kjernen og blokka, da er det siste man vil ha mellom der poleringsmiddel!

7173611[/snapback]

 

Ja, kanskje jeg mistolket det litt. Jeg er klar over hvorfor man pusser blokkene.

Du burde prøve å gå til en bildelebutikk, eller en butikk som du vet selger

slike ting, der burde du klare å finne hvertfall p2000. Og for det andre så

skrev du ikke med det første at du brukte pussepapir. Jeg leste tannkrem

og A4 ark jeg. Et godt tips er å gå til en jernvarebutikk hvis du trenger pussepapir.

De har ofte slike 3M-stativ, med pussepapir i.

 

Petter

Lenke til kommentar
Og for det andre så skrev du ikke med det første at du brukte pussepapir

7173834[/snapback]

 

Klart jeg gjorde det, skader ikke å lese og ikke bare se på bilder...

 

 

Uansett, tenkte jeg skulle lakke innsiden av kabinettet. Har dere noen forslag til farge? Jeg tenkte meg egentlig bare en blank sølvfarge av noe slag, men er ikke sikker... Vil ikke ha noen spenstige farger, stikkordet er stilrent :p . Alt det som er kjedelig "industriell" gråfarge skal lakkeres, så det blir noe av utsiden også.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...