Gå til innhold

Har bestillt ny data:D

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har endelig bestillt meg ny maskin etter mye om og men. Jeg har bestillt maskinen i dag og får den forhåpentligvis på fredag. Det jeg har bestillt er:

Hovedkort:MSI 845PE MAX 2 s478/533

CPU: P4 2.4 GHz Boxed PC 533

Ram: 2*256 ddr TwinMos PC 3200

Skjermkort: Asus V8420 S/TD GeForce 4 Ti4200 128mb

Kabinett:Chieftec Matrix Medium Tower Blå

Det ville ha vært fint om noen kunne ha kommet med kommentarer til denne.(hvis noen har noen erfaringer med noen av disse komponentene fra før)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-05 09:28, skrev Shadow_iX:

[...]

Stick to the Topic man....

Jeg gjorde det i den andre tråden, og jeg gjør vanligvis det, og med ditt svar så holdt du deg ikke så mye til topic heller... Men det gjør ingenting for min del, jeg sa det muntlig til Goggen. Kjenner fyren privat.

Grunnen til at han kjøper 2*256 er for om det blir noe feil med den ene, eller at det er noe feil med den ene så har han en backup mens den andre i retur. Det er en måte å gardere seg mot tid uten data på. Er det slik at dette Intel chipsettet har problemer med flere rambrikker som det forrige hadde i noen tilfeller også eller?

Husker med Epox 4G4A+ at det virket som om det var at du trakk strå om du fikk et hovedkort som ikke kom til å klikke med mange rambrikker, dette kortet hadde det forrige Intel chipsettet :lol:

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-11-05 09:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Grunnen til at han kjøper 2*256 er for om det blir noe feil med den ene, eller at det er noe feil med den ene så har han en backup mens den andre i retur. Det er en måte å gardere seg mot tid uten data på. Er det slik at dette Intel chipsettet har problemer med flere rambrikker som det forrige hadde i noen tilfeller også eller?

men om man i fremtiden får lyst på enda mer ram, så har man bare 1 slot ledig. (eller 2 allt ettersom)

Lenke til kommentar

Ja, men er virkelig det et stort problem?

Egentlig ikke, ihvertfall ikke for hans bruk:

Spill

CD-Brenning

Dokumentbehandling

Underholdning

Fyren holder ikke på med videoredigering, og han har TFT-LCD skjerm så det er begrenset hvor mange programmer det i det hele tatt er vits med å ha åpne samtidig. :wink: Og om han nå skal oppgradere en dag, og 2 av 3 rambrikkeplasser er opptatte, kjøper han selvsagt en 512 MB brikke eller større, og om han vil ha mer enn det så selger han vel en brikke(?)...

Er jo inget problem dette!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-05 09:54, skrev Robkvi:

Quote:

men om man i fremtiden får lyst på enda mer ram, så har man bare 1 slot ledig. (eller 2 allt ettersom)

får lyst på... du får det til å høres ut som det er snakk om en ***** sjokolade :razz:

Lenke til kommentar

venomzorg...

Kanskje vi skal fikse på hvordan du viser datamaskin spesifikasjonene dine? :wink:

Shieftec Sølv Aliminium Midi

Asus A7V8X KT400

amd xp 1800

Gainword gf3 ti200

1x 512MB PC3200 DDR

120GB + 45GB IBM 7200rpm

24x og 40x brennere

Altec Lansing ACS641

---

Mer riktig måte:

Chieftec Aluminium Sølv

Asus A7V8X KT400

AMD XP 1800+

Gainward GF3 Ti200

512 MB DDR

...

---

Sånn, litt mer riktig i alle fall ;P :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...