nets Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hei, ble i dag informert på skolen at jeg hadde gule øyne av noen kamerater. Det jeg vet er at de er en lettere gulfarge, ikke noe synlig på lang avstand, man må tett innpå med godt lys for å se det. Var ikke noe stress før jeg spurte mamma om hva det var. Hu sa det kansje var levveren, jeg ekke sikker. Jeg drakk ganske hefftig på fredagen i høstferien (så mye at jeg spydde). Snuser også litt hvis det har noe betydning. Symptomer: Jeg har en lettere smerte nederst til venstre ca på midten og mot beinet. Merker det faktisk bare når jeg ler. Spørsmålet er om jeg bare skal slæken noen dager å se hva det er eller dra til legen. Jeg vergrer meg litt ettersom jeg er livredd sprøyter (spesielt blodprøver). Så er det noen her som har erfart det samme? Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Dette hørtes definitivt ut som leverproblem for min del, stikk innom legen i morgen du. Og be de bruke Butterfly til å ta blodprøvene med, det pleier å være mer behagelig. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Kjære vene ... Jeg lurer på hvor mange her i forumet som har krepert mens de ventet på at en eller annen tilfeldig besøkende skulle dukke opp og si: "Jo, dette har jeg vært borti en gang, og da ........". (Vel, sikkert ikke mange.) Ta deg likesågodt en tur til legen, og du vil sannsynligvis få høre at fargen på øynene dine er helt innenfor det som normalt er. Ikke behov for å stikke verken her eller der. Ei fyllekule i ny og ne er overkommelig for ei sprek lever. Lenke til kommentar
nets Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Hva er en butterfly? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hva er en butterfly? 7048818[/snapback] Det er navnet på en av de nålene (upresist forklart) som de stikker i armen din før de kobler et glass til den og tapper blod Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 høres ut som et leverproblem for meg burde dra til legen få skjekket det. men kan jo være noe helt annet å da Lenke til kommentar
nets Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 høres ut som et leverproblem for meg burde dra til legen få skjekket det. men kan jo være noe helt annet å da 7049184[/snapback] Som hva ? Lenke til kommentar
Haddock Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Har mest sannsynlig med gallen å gjøre, blir gul i øynene og huden hvis det er noe feil med den. Ser ikke noen grunn til at det skal være leveren... Stikk en tur til lege og få dem til og ta en blodprøve du Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Har mest sannsynlig med gallen å gjøre, blir gul i øynene og huden hvis det er noe feil med den. Ser ikke noen grunn til at det skal være leveren... Stikk en tur til lege og få dem til og ta en blodprøve du 7049674[/snapback] Du blir jo gul av å ha feil med leveren da, Broren min kom dettende ut med gulsot på grunn av en litt for lite aktiv lever Lenke til kommentar
Lykkelita Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Dersom man har leverproblem er en av symptomene gule øyne ja, men leveren er det organet som "reparerer" seg best selv. Så, at du helt plutselig får lettere gule øyne etter en fyllekule trenger ikke bety at du har leverproblemer. Men, hva vi "tror" er egentlig ikke så vesentlig, det som betyr noe er at du kommer deg til legen og får tatt noen prøver. Lykke til Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hvorfor blir man gul egentlig? Har det noe med farvestoffet i de røde blodcellene å gjøre? (bilirubin eller biliverdin?) Lenke til kommentar
nets Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Er noe med dt tror jeg Lenke til kommentar
salah Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hmm.. Jeg har også gulbrune øyne, men dette er vel hvordan øynene mine er. Slik har jeg vært siden jeg ble født, så jeg regner med det er min naturlige øyefarge. Kanskje det er slik på deg også? Kan du se om du får tatt et bilde? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Har trådstarter kommet seg til legen med leveren enda? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Har trådstarter kommet seg til legen med leveren enda? 7074630[/snapback] Han har det vel som meg: hvis ikke smerten er intens eller blodet fossrenner, da kan det vel vente en dag eller to til ... Jeg har ingen problemer med å gå til årlig kontroll hos tannlegen, selv om jeg ikke har vondt i tennene, men å gjøre noe tilsvarende hos legen, nei, det ........ (De har sikkert ikke tid allikevel.) Lenke til kommentar
nets Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Har trådstarter kommet seg til legen med leveren enda? 7074630[/snapback] Det ble aldri noe av gulfargen har gitt seg litt. Og de merkelige små smertene har gitt seg på begge sider av nedre del av magen. Så jeg tror det har gitt seg, takk gud for det <3 Lenke til kommentar
rekar Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Kan det være gulsott? Da blir man gul på øynene. Hvis det er gulsott så burde du ta litt solarium. eller være mye ute i lyset. Da går det over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå