genstian Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 I javascript kan du: myobj.prototype.my = function() { /* code */ } Kan jeg gjøre noe tilsvarende i PHP? function MYOBJ::my() { /* code */ } Virker ikke. Finner heller ikke noen andre måter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Du kan ikke utvide en funksjon i PHP. Det du kan utvide er en klasse, og redefinere funksjonen i den utvidete klassen. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Poenget er: <?php class news { function a() { /* code */ } } /* nå vil jeg ha news::b() også */ function news::b() { /* code */ } ?> Men hvordan får jeg b(), hvordan utvider jeg klassen. Har ikke programmert på en stund. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hvorfor kan du ikke gjøre det som dette ? class news { function a() {} function b() {} } Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Poenget er: <?php class news { function a() { /* code */ } } /* nå vil jeg ha news::b() også */ function news::b() { /* code */ } ?> Men hvordan får jeg b(), hvordan utvider jeg klassen. Har ikke programmert på en stund. 7049237[/snapback] Fysj og fysj. Kan jo ikke akkurat lage en funksjon som ikke er definert i klassen. Skal du legge til en funksjon må du arve fra klassen. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 enkleste er, som Ernie sier, å arve klassen og lage utvidelser der. PHP <?php class A { function a() { echo 'a'; } } class B extends A { function b() { echo 'b'; } } ?> Lenke til kommentar
genstian Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Er til et modul system, tror jeg kan gjøre det på denne måten. <?PHP class NEWS { function __call($m,$arg) { hvis extNEWS$m funskjon eksisterer kall den med $arg. } } function extNEWSb() { /* code */ } $news = new news(); $news->b(); ?> Lenke til kommentar
Peter Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Det er helt forferdelig stygt. Hater "overloading" i PHP. Det er både misvisende og utrolig ufint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå