oddity Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Finnes det en grei måte å sende filer på mellom meg og de jeg kjenner? Bruker msn, men det går alt for seint. Den bruker IKKE hele båndbredden som er tilgjengelig. I tillegg må alle filene renames for ikke å bli sperret av windows ETTER at den er lastet ned. Farten øker ikke med andre msn klienter heller.. Ftp er i dette tilfellet uaktuelt og det samme med irc. Finnes det andre gode alternativer? (Og jeg tenker på direkte overføring, ikke mail-opplegg som yousendit eller noe sånt) Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 http://www.hamachi.cc Lenke til kommentar
oddity Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Er ikke det en sånn "shared folders" greie? Edit: Hehe, det programmet der er jo bare rør! Jeg lurte på om det fantes en _simpel_ løsning (selv om jeg kanskje ikke skreiv akkurat det) Endret 11. oktober 2006 av oddity Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 En måte er jo å bruk dc, men da er det også andre som kan laste ned det dere deler med hverandre. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Er ikke det en sånn "shared folders" greie? Edit: Hehe, det programmet der er jo bare rør! Jeg lurte på om det fantes en _simpel_ løsning (selv om jeg kanskje ikke skreiv akkurat det) 7048591[/snapback] Hva er "rør" med det programmet? Og hva gjør at det ikke er "simpelt" nok? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 hvor lett skal du ha det? en diger, rød kræsjknapp som du kan bruke knyttneven på? SEND! ftp er den greieste løsningen, så du får heller se på dette igjen... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 På IRC får man god hastighet. Selv bruker jeg http (Apache) for å sende ting til folk da dette funker for ALLE, uavhengig om de har firewall, routerhelve#e eller gudene vite hva. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Er ikke det en sånn "shared folders" greie? Edit: Hehe, det programmet der er jo bare rør! Jeg lurte på om det fantes en _simpel_ løsning (selv om jeg kanskje ikke skreiv akkurat det) 7048591[/snapback] Hva er "rør" med det programmet? Og hva gjør at det ikke er "simpelt" nok? 7049436[/snapback] Okay, hadde ikke så god tid i går, så jeg rakk ikke å teste ut alt. Saken er at jeg helst ville slippe å sette opp shared folders, og heller sende utvalgte filer direkte ("pushe" dem, om du vil). Klart at dette sikkert kan settes opp og konfigureres relativt greit, men alle jeg kjenner er ikke like datakyndige, og jeg vil helst slippe å drive en support tjeneste for dem. Takk for tipset likevel! Ja, jeg kan sette opp en ftp, men også det kan fort bli for komplisert for noen (jeg ønsker også at folk skal kunne pushe filer til meg). @Legion: Ja, det hadde vært kjempefint! Faktisk akkurat hva jeg leiter etter! Har du link til det programmet? Det med den store knappen? Ftp er så innmari rart og sånn åsså går det ikke an å sende koz og klemz og sånn dær vettuz!!?? (eller prøvde du å være morsom? ) Jeg dreiv litt med programmering for noen år siden, og veit at dette ikke kan være det mest kompliserte å lage. Finnes det virkelig ingen andre alternativer? Får sjekke ut icq og googletalkgreia og sånne ting i steden da.. Endret 12. oktober 2006 av oddity Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Det er jo en del omkring det å sette opp en FTP server, men det gjør at folk kan sende filer til deg, samtidig som at du kan sende filer til andre. Billigste, sikreste, og enkleste løsningen spør du meg. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Ja....... jeg er klar over at folk kan uploade til ftp... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg trodde ikke heller at du ikke visste det, bare en liten understreking på at FTP er konge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå