Spursmann Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hei Flott om noen kan tipse en newbie litt. Jeg har et Abit ab9 Pro hk + Corsair Value 5300 ddr2 667 mhz Skal prøve å klokke en Core 2 duo - E6300 Har fått den opp til 318 mhz x 7 - altså 2226 mhz Leser på masse tester at den uten problem skal komme opp til 2590 mhz med stock kjøler. Med abit uguru rapporteres volt fra 1.15 til 1.31 Har en middels psu - 360 w Hvorfor kommer jeg ikke høyere? Er det minnet? Skal ikke jeg få det opp til 333 mhz? Er det psu? For lite spenning? Eller noe annet? ps! uguru rapporterer 35 grader idle - 38 når 3dmark kjører. Så skal ikke være noe der. Har dobbeltsjekket temp - med core temp - så den skal stemme +`- en grad eller to. Hjelp meg litt da vel - og du skal få din belønning i himmelen Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 har du husket å stilt minnehastigheten ned før du klokka cpu oppover? hvis ikke vil minnet holde igjen. Og har du også passet på hypertransportbussen? husk at den ikke skal gå over den oppgitte hastigheten. Lenke til kommentar
Spursmann Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 har du husket å stilt minnehastigheten ned før du klokka cpu oppover? hvis ikke vil minnet holde igjen. Og har du også passet på hypertransportbussen? husk at den ikke skal gå over den oppgitte hastigheten. 7048920[/snapback] Eh Jeg får ikke stilt minnet lavere enn 1:1 (533 ddr2) står det i bios. Det er det laveste - ellers blir det høyere hastighetet - 800 + Hypertransportbussen - tja- husker jo på den i blandt. Nei - seriøst - hva skal jeg gjøre?? Hva er innstillingene jeg må bruke?? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hei! Hvist du har et bra sjerkort, så er kansje 360W litt lite? men tror ikke det er grunnen til at du ikke kommer lengere. Jeg fikk min E6300 i går, og nå kjører den på 400*7 på 35 vannkjølte grader Jeg har da Kingston Pc6000 750 mhz som er på 800Mhz nå sånn at minne:cpu er 1:1. Hvist minne ikke holder ijgenn så ser jeg ingen grunn til at du ikke kan komme høyere? tror ikke at du trenger å stille på volten, siden jeg har ikke rørt den enda. Ossen hovedkort har du? kansje du har dårlig hovedkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå