Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DHCP MODEMROUTER & Trådløs Router samtidig

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har MIMER ADSL

Lurte på følgende:

Vet at det blir konflikt i nettverket hvis jeg kobler ADSL Modemet (med innebygd Router) mot min Netgear Trådløs Router.

Derfor har jeg slått av DHCP serveren i TRÅDLØS ROUTEREN min. Denne fungerer nå som et Wireless Access point.

Men folkens, jeg lurer på dette:

Hvordan får jeg logget meg inn på denne WIRELESS ACCESS POINTEN sin meny side?

Må jeg lage en FAST IP ADRESSE og bruke kabel mot denne hver gang jeg vil inn i setupen?

Eller har WAP en egen ip adresse sånn som min ADSL MODEM har....i dette ex. 192.168.1.1

Robert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må forandre IP adressen til Netgear'en slik att denne befinner seg i samme IP range som modem/routeren. (f.eks 192.168.1.200)

Dette gjøres ved å logge inn på Netgear routeren, og du må nok sette fast IP adresse på PC'en for å få gjort dette. (forhåpentligvis for siste gang)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare kjøre som normalt da jeg aldri har skjønt problematikken ved å la to dhcp kjøre som de gjør .

Den ene gir da automatisk adresse til den routeren som sitter bak og i dette tilfelle med Mimer sine faste ipadresser som igjen skulle tilsi at det ikke er noen problemer med porting (med forbehold om Woot/wood eller hva den nå heter) da all porting skjer på egen router .

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare kjøre som normalt da jeg aldri har skjønt problematikken ved å la to dhcp kjøre som de gjør .

Den ene gir da automatisk adresse til den routeren som sitter bak og i dette tilfelle med Mimer sine faste ipadresser som igjen skulle tilsi at det ikke er noen problemer med porting (med forbehold om Woot/wood eller hva den nå heter) da all porting skjer på egen router .

7048797[/snapback]

Til deg som svarte først. Det funket! Grunnen til at jeg ikke klarte å logge meg på var fordi den hadde 192.168.0.1

DVS at den MÅ ligge på en av disse i rangen 192.168.1.1. til og med 192.168.1.254.

Men hva er egentlig : 255.255.255.0 for noe? Som da er subnet mask...

Til svar nr 2:

Det funker ikke, har prøvd.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...