Herr Brun Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har den, og den er bare å anbefale. Den yter dog mye bedre med en annen topp, f. eks. alphacool sin. Eller Petra sin. www.petrastechshop.com. Lenke til kommentar
Ludogamer Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 hva mener du med annen topp? hva er forskjellen? link? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 http://petrastechshop.com/peddcudeddcp.html http://vcore.dk/shop/productinfo.asp?id=3412 http://vcore.dk/shop/productinfo.asp?id=3405 Forskjellen er høyere flow. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Får meg MCP655 over helga. Kan komme tilbake med mine erfaringer når den er montert. Kanskje jeg legger ut noen bilder Francis EDIT: Skrivefeil Endret 26. oktober 2006 av paulinfrancis Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 må nok bli MCP350 pumpe, gjør monteringa så mye lettere. men fant ut at niplene på "HW Labs radiator, BlackIce Extreme II XFlow" var feil plassert iforhold til det jeg trenger det er ikke mulig å få montert niplene på motsatte diagonalene? om jeg ikke kan ha denne radiatoren, hvilket burde jeg velge da? takk Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 har hørt at om jeg monterer radiatoren i bånn av kabinettet, skal jeg plassere viftene over denne, så de suger luft gjennom radiatoren. er dette riktig, eller skal viftene være under radiatoren? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 må nok bli MCP350 pumpe, gjør monteringa så mye lettere. men fant ut at niplene på "HW Labs radiator, BlackIce Extreme II XFlow" var feil plassert iforhold til det jeg trenger det er ikke mulig å få montert niplene på motsatte diagonalene? om jeg ikke kan ha denne radiatoren, hvilket burde jeg velge da? takk 7157945[/snapback] Cooltek på microplex. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 da får jeg gå for den da men det med hvordan viftene skal ligge? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Når den er montert øverst eller foran, eller i friluft, er det svært liten forskjell. Er usikker på om det er større forskjell (til fordel for oppå) når det monteres i bunnen, siden det sannsynligvis er relativt lite klaring under. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hvis den er montert i bunn så vil man også få det evige støv problemet med mindre man har et godt filter. Oppe er på ingen måte støvfritt men det er mye enklere å støvsuge noe i toppen enn i bunn. Francis Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Swiftech pumpa er å anbefale fra min side den. Det eneste som er dumt, er at man ikke kan regulere hastigheten på den via f.eks viftestyring. Den starter ikke i det heletatt tilkoblet viftestyring. Dermed er det bare en hastighet som er mulig på denne, og det er maks. Men det er jo like greit, da man ikke hører pumpa uansett. (påmontert med dempematte) Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Såvidt jeg har forstått så kan man stille hastigheten på MCP655. I tråd med brukerenes ønsker har Swiftech modifisert den kraftige Laingbaserte MCP655 pumpen og blant annet inkludert en potentiometer slik at turtallet kan reguleres trinnløst fra 1800 o/min til 4800 o/min. Francis Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 ok. har vurdert å montere radiatoren i toppen, men pga PSU vil det ikke la seg gjøre. da må jeg ha radiatoren over kabinettet i så fall :S tror det må bli i bund. Lenke til kommentar
theoddone Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Jeg skal montere PA120.3 i bunnen av CM stacker, har hjul på den så kommer til å ta opp kald luft under fra gulvet. Vis radiatoren er i toppen tar den opp varm luft fra pc'en, så jeg tror det er bedre å ha den i bunnen. Noen som kan anbefale et godt støv filter? :!: Endret 27. oktober 2006 av theoddone Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Vis du har radiator i toppen er det jo bare til å snu viftene sånn at de trekker luft fra toppen av kabinettet da vil det jo ikke gå "varm" luft gjennom radiatoren. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 skal nok ha radiatoren i bunn. men tenkte det kanskje hadde vært mulig å hatt radiatoren utenfor kabinettet under, og bare viftene inne i kabinettet. men da trenger jeg noen høye føtter... noen forslag? Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Oi glemte Quote var egentlig ment til theoddone Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 hvor mye klaring tror dere jeg burde ha mellom bordet og radiatoren? holder 1.5cm til 2? takk Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg vil hatt mer sånn 3-5cm men jeg har ingen erfaringer med dette da. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 hvor mye klaring tror dere jeg burde ha mellom bordet og radiatoren?holder 1.5cm til 2? takk 7164192[/snapback] Hvis du planlegger svært raske, bråkete vifter med en BIX eller lignende vil det være litt lite. Skal du ha en Thermochill pa120.2/3 med vifter som snurrer under 1000rpm går det sannsynligvis greit. Begrensningen i luftflyt for en gitt hindring (gitter/kabel/whatever) øker eksponentielt med luftflyten den begrenser (knotete forklart). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå