ExuZ Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 hva er egentlig forskjellen på de? skal kjøpe meg ny lcd skjerm nå, og da var det en kamerat av meg som mente det var meningsløst å kjøpe skjermer som bar bare vga. de andre specsene på skjemene er helt grei skal ha 2 skjermer, og på skjermkortet mitt så er det bare en dvi og en dsub kontakt, så ene vil uansett få analoge signaler. på forhånd takk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 DSub (VGA) er analoge signaler, DVI er enten bare digital eller både digital og analog. LCD skjermer trenger digitale signaler, og hvis du bruker analog overføring så vil skjermkortet først gjøre om de digitale signalene til analogt, og deretter vil skjermen gjøre de om til digitalt igjen. En slik dobbel omforming er unødvendig og forringer kvaliteten. Derfor er det best å bruke digital DVI når alle ledd i kjeden støtter det. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 En annen genial fordel med DVI er at man slipper å måtte trykke på 'auto adjust' etter man har bytta oppløsning. Lenke til kommentar
ExuZ Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 nå tenker jeg å kjøpe 2 slike, så den ene vil uansett gå på d-sub, men vil det bli merkbart dårligere resultat enn om skjermene hadde hatt dvi? er ikke sånn uber kresen egentlig, så har egentlig liten tro på at det ikke blir de 2 der. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Nei, det bør ikke bli så stor forskjell. Min erfaring (riktignok noe begrenset) er at VGA inngang fungerer overaskende bra på LCD. Som sedsberg nevner, den største ulempen kan være at bildet faller litt 'utenfor' og man må bruke 'auto adjust' knappen for å få retta det opp hver gang man starter PC'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå