AOe Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Har en kamerats nye kinesiske sandisk minnepenn på 2 gig her. Den påstår at den er formatert til "RAW" format. Det er greit, men jeg vil ha FAT32, eller NTFS... Det vil ikke den, og stritter i mot. Den påstår at den ikke eksisterer, og at den er på 1TB i stedet for 2 gig... hvordan skal jeg få den formatert i et format som passer vindows? funker det? har kameraten blitt rundlurt i kina? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hvordan prøver du å formatere den? Lenke til kommentar
AOe Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Windows driten og cmd; convert I: /ft:ntfs Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Den konverterer fra FAT32 til NFTS, du skal formatere fra RAW. Ikke konvertere fra FAT32. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 AOe: Fiks den i start-run "diskmgmt.msc" da vel? Der er det jo mye lettere å fikse... Lenke til kommentar
AOe Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Det var et godt tips oysfaerg, men jeg tror det største problemet faktisk er at "disken" tror den er på 1 terrabyte. Ikke 2 gigabyte... Er det noe vis å få den til å innse at den ikke er på 1 TB? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 AOe: Ja, å konvertere via det programmet for så å formatere på nytt. Har du prøvd? evt. screens? Lenke til kommentar
AOe Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Sånn ser det ut... formatere går ikke. Ikke så rart da den prøver å formatere en disk på "1TB" Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Det du opplever er ikke noe uvanlig problem, så sant usb sticken ikke er ødelagt så skal Sandisk Format and Read/Write Check Utility kunne fikse det, last ned og prøv. Endret 12. oktober 2006 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
AOe Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Takk for tipset... men får opp denne meldingen når jeg kjører programmet... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Vel da har kameraten din kjøpt en forfalskning, det vil si utdaterte enhenter på 128mb eller 256mb som er omprogramert til å fremstå som alt fra 1gb til 8gb. Så for å svare på post #1 ja din kamerat har blitt grundig lurt. Les mer om det her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå