zyntax88 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hei der! Jeg går nå 3. klasse på videregående og skal ha særemne i norsk. jeg har valgt å lese tre bøker av erlend loe med navn; Doppler,Fakta om Finland og Naiv, Super. Problemet er at jeg ikke har peiling på hvilken problemstilling jeg skal ha. Noen som har noen gode ideer til meg? Tusen takk! Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Ang. særemne, vet du om det er mulig å velge Are Kalvø - selvom han ikke skriver romaner? Lenke til kommentar
hingsten Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Trur det er mulig ja, du kan jo velge tegneserier som pondus om du vil også. Eller samenligne bøker som er gjort om til film osv. Angående emne her så hvorfor spør du bare ikke læreren din? Lenke til kommentar
zyntax88 Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Skulle gjerne spurt læreren, men hun er helt på jordet! Uansett, ingen som har noen forslag? tusen takk Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Skal "utrolig" nok ha om akuratt samme tema. Minus Fakta om Finland da. Min foreløpige pr.stilling er så mye som "hva er forskjellene/likhetene mellom bøkene". Dette er selfølgelig bare midlertidig. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hvordan har så midelimådige bøker blitt så populære? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hvordan har så midelimådige bøker blitt så populære? 7080034[/snapback] Fordi de er lettleste og morsomme. Men du har rett, de er ikke spesielt gode Lenke til kommentar
Vico Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Erlend Loe er jo ein typisk Postmodernistisk forfatter, så du kan sjå etter postmodernistiske trekk i bøkene hans. Blir sikkert ikkje spesielt vanskeligt å fine vist du bruker litt tid på å sette deg inn i postmodernismen. Lenke til kommentar
Mbang Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hvordan har så midelimådige bøker blitt så populære? 7080034[/snapback] Kanskje fordi bøkene ikke er så midelmådige som mange skal ha det til? Selv har jeg lest mye i forhold til mange folk på min alder, og jeg leser ikke bare det dere kaller for midelmådig (eller midelimådoge som du selv skrev:P). Jeg synes disse bøkene av Erlend Loe (har lest Naiv. Super, Doppler og Volvo Lastvagnar) er både morsome og de får deg til å tenke. Gode bøker for de som ikke leser så mye i hvertfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå