Gå til innhold

KDE eller GNOME

Loff1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det olefiver sier :)

Anbefaler at du velger det som er standard i den distroen du bruker, vanligvis er den bedre tilpasset en andre.

7048244[/snapback]

Vet ikke hva som er standard. Ble bare spurt om jeg ville bruke KDE eller GNOME.

Lenke til kommentar
Installer begge, det tar ikke så mye lenger tid. Dette blir som å spørre hva folk liker best av pepsi og cola.

7048689[/snapback]

Og Cola er best? ;)

Nå har ikke på langt nær brukt like mye KDE som gnome. Men alt ser jo "vakkert" ut i KDE, mens jeg føler at Gnome er raskere og som nevnt "vanskelig" å forrandre mye på. Jeg ville prøvd begge og funnet ut hva som var best for deg nå, også bygge opp etter det.

Sånn starta det for meg da jeg likte Gnome i starten, og har holdt meg til det.

Lenke til kommentar

Har brukt suse i noen år og vært innom Gnome og Kde, endte opp med gnome fordi jeg føler det er noe raskere enn kde, og jeg føler det ikke følger med så mye unødvendig krimskrams som kanskje kde har. Er som nevnt over pepsi eller cola Heinz eller idun osv. Noen mener Kde er lettere for nybegynnere, vet ikke om jeg er helt enig føler gnome er ganske logisk jeg. Utsenemessig kan begge forrandres frem og tilbake så mye du vil så dette er ikke noen problem. System instilinger gjør du med yast så dette er heller ingen problem. Nå er jo dette ingen fasit men bare mine meninger. Koster deg ikke så mye hardiskplass og prøve ut begge to så vet du tll senere hvertfall.

Gnome er standard i suse, http://www.desktoplinux.com/articles/AT4416011461.html

Uansett blir du sikkert fornøyd.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

GNOME er ganske enkelt og har ikke mye av den "krimskransen", men den er lettere mer konfigurerbart. Jeg liker utseende bedre på KDE enn GNOME, synes fargene har mye å si for det. GNOME fant jeg tørt og trist og ikke stort fargevalg.

Men det er selvsagt også laget endel gode programmer for GNOME, slikt som Evolution. Skal man benytte både KDE og GNOME programmer må man stort sett ha installert støtte for begge systemene(KDE bruker Qt, GNOME bruker GTK). Det beste av to verdener vil jeg kalle det(Men synes til tider at det føles litt for mye overkill å støtte så mange ulike bibliotek og toolkits).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...