Gå til innhold

Er dell alltid så håpløse?


Anbefalte innlegg

For 2 uker siden bestilte jeg en laptop fra Dell. Jeg valgte forskuddsbetaling og det var da første problem kom: Jeg fikk ingen sum jeg skulle betale, bare en bekreftelse på bestillingen. Så da måtte jeg drive å mase ekstremt mye med ringing og slikt for å få den summen. Ja, da var det betalt.

 

Men så dukket aldri laptop'en opp i ordrestatusen min. Jeg avventet litt og ringte for noen dager siden. Da skulle de sjekke det opp. Tre dager senere, altså i dag hadde ingenting skjedd, så jeg ringte igjen, ja, dem skulle sjekke det opp og ringe tilbake. De ringte aldri tilbake, så jeg ringte da dem, der ble jeg bare satt i en evig kø og kom aldri frem. Jeg la på igjen og sjekket ordrestatusen og VIPS der lå den. Gratulerer med dagen!

 

Men så ser jeg at de ikke engang har begynt å bygge pc'en, også sjekker jeg leveringsdato 23.11!!

 

Det er en og en halv måned til! Jeg har allerede ventet i to uker og må tilsammen vente 2 måneder på en laptop? Trodde selvfølgelig det var noe feil, men neida, det var korrekt fant jeg ut etter å ha ringt dem. Hyggelig dame jeg snakket med, men håpløse dell. Hun kunne gå langt når det gjaldt kompensasjon sa hun, men hva hjelper vel det meg? Jeg trenger en laptop til bruk på skolen siden det er like obligatorisk som skolebøker, også skjer det pisset her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er ikke alltid så håpløse. Virker som om du har vært uheldig. Det der med leveringsdatoen er etter min erfaring ikke så helt absolutt. Har hørt om en del, inkludert meg selv, som fikk pceen lenge før den estimerte leveringsdatoen, men i hvert fall i mitt tilfelle tok det allikevel en del tid.

 

Det at de ikke hadde bygd pceen trodde jeg også en stund i mitt tilfelle, helt til hele prosessen plutselig ble gjennomgått på et par dager. Etter det sendte de dem med schenker og det tok også en del tid.

 

Hvis de venter på deler er de jo ikke nødvendigvis deres feil, men hvis jeg skulle ha tippet og håpet ville jeg sagt at pcen kanskje kommer innen utgangen av oktober.

Lenke til kommentar
De er ikke alltid så håpløse. Virker som om du har vært uheldig. Det der med leveringsdatoen er etter min erfaring ikke så helt absolutt. Har hørt om en del, inkludert meg selv, som fikk pceen lenge før den estimerte leveringsdatoen, men i hvert fall i mitt tilfelle tok det allikevel en del tid.

 

Det at de ikke hadde bygd pceen trodde jeg også en stund i mitt tilfelle, helt til hele prosessen plutselig ble gjennomgått på et par dager. Etter det sendte de dem med schenker og det tok også en del tid.

 

Hvis de venter på deler er de jo ikke nødvendigvis deres feil, men hvis jeg skulle ha tippet og håpet ville jeg sagt at pcen kanskje kommer innen utgangen av oktober.

7047687[/snapback]

Hun jeg snakket med sa at tidligst kunne få den rundt 10.11, men at dette var veldig lite sansynlig.

 

Håper jeg får en del i kompensasjon, ettersom jeg er nødt til å ha laptop på skolen nå.

Lenke til kommentar

Fekk min laptop fra Dell 3 veke etter bestilling, det fekk eg også 3 år tidliggare når eg bestilet stsjonært der.

 

Den nye laptopen tok akkurat samme ruta som sist og kome ca like lenge etter den forige pc-en min.

 

Dell bygda laptopen på 3 dager og sendte den så, men siden eg bur på landet og det er noke krøll der kunne det kanskje tatt 2 veke.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte min Dell den 28. September, og fikk først som estimert dato 12. Oktober (altså i morgen).

Dette ble så forandret og utsatt til estimert 18. Oktober.

 

Så fikk jeg enda en mail noen dager senere, hvor ny estimert dato nå var 17. November!

 

Så nå i sta ringte jeg Dell for å sjekke om de visste nøyaktig hvilken komponent de ventet på, for om mulig å bytte til en annen komponent slik at jeg på den måten kunne spare tid. Eventuellt om jeg kunne få noen slags kompensasjon.

 

Stor var overraskelsen min da jeg oppdaget at ordren nå plutselig er sendt! Ble sendt i dag, faktisk - og det er jo i linje med den første estimerte datoen.

 

Så jeg tror man må ta datoene deres med en stor klype salt.

 

Nå kan det jo være annerledes for deg da, p.g.a. krøllet med prisen etc.

Men det kan nok tenkes det vil gå fortere for deg også.

Lenke til kommentar

Hehe, Dell ER håpløse. En kamerat kjøpte seg en Inspiron 6400 til studiene, men den var ustabil og ble raskt værre. Han kjøpte den på et skikkelig tilbud, for å så se at Dell kunne varte opp med større harddisk, mer ram osv. uken etter til samme pris. Ved studiestart var det i alle fall klart at maskinen var ødelagt, og da startet prosessen med å få reparere den. Maskinen klikket til og med i BIOS, og da han ringte Dell skulle de ha han til å feilsøke selv på maskinen. Prøve å ta ut minnebrikker og slikt. Dette var han langt fra positiv til, i frykt for å ødelegge noe selv.

 

Etter å ha tømt et 200-kroners kontantkort på kundetelefonen til Dell, ble de enige om at de skulle fikse den. De sender en varebil for å hente pc'en, men den leverer bare en pappeske og sier en annen varebil kommer tilbake om noen dager for å hente maskinen. I mellomtiden kunne de pakke maskinen. Men esken de ga fra seg viste seg å være for liten... så ringte han Dell igjen, hvor de beklaget og sa at de var vanskelig å ha kontroll på sånt da de bruker forskjellige firmaer. Lei av å vente, stappet han maskinen oppi på et vis.

 

De gjorde en klar avtale om at maskinen skulle hentes til avtalt tidspunkt, og at gutta i varebilen skulle ringe først. Dell glemte hele avtalen og møtte opp på døra et tilfeldig tidspunkt. Den eneste som var hjemme i huset en ukedag i tolvtiden var hans 12 år gamle lillebror, men det hindret ikke Dell og fikk gutten til å signere for pakken. Noe som overhodet ikke er lov (18 års grense)... hehe. Når laptopen omsider kom hjem fra reparasjonen (som de utfører i Tsjekkia) hadde den takk og pris hovedkort og ram i fungerende stand... *klappe* :nei:

Lenke til kommentar
Jeg bestilte min Dell den 28. September, og fikk først som estimert dato 12. Oktober (altså i morgen).

Dette ble så forandret og utsatt til estimert 18. Oktober.

 

Så fikk jeg enda en mail noen dager senere, hvor ny estimert dato nå var 17. November!

 

Så nå i sta ringte jeg Dell for å sjekke om de visste nøyaktig hvilken komponent de ventet på, for om mulig å bytte til en annen komponent slik at jeg på den måten kunne spare tid. Eventuellt om jeg kunne få noen slags kompensasjon.

 

Stor var overraskelsen min da jeg oppdaget at ordren nå plutselig er sendt! Ble sendt i dag, faktisk - og det er jo i linje med den første estimerte datoen.

 

Så jeg tror man må ta datoene deres med en stor klype salt.

 

Nå kan det jo være annerledes for deg da, p.g.a. krøllet med prisen etc.

Men det kan nok tenkes det vil gå fortere for deg også.

7048003[/snapback]

Fant du ut hvilken komponent de mente de ventet på?

 

Hos meg venter de på Dual Core prosessor eller noe sånt :w00t:

Lenke til kommentar

Nei, det ble aldri til at jeg sjekket det.

Det som skjedde var at jeg rota meg litt bort i telefonkøen til Dell, slik at jeg valgte ordrestatus. Noe som var et lykketreff, for da fikk jeg jo beskjed om at den var 'sendt'. Skjønte ikke bæra, og trodde noe måtte være feil, så jeg trykket da for å komme i kontakt med en kundebehandler. Mens jeg ventet på ledig kundebehandler, sjekket jeg ordrestatus på nettet også bare for å se om det var en feil på den meldinga jeg fikk på telefonen, og da var den altså plutselig sendt - det stemte altså.

 

Så da jeg til slutt fikk tak i en kundebehandler, måtte jeg bare si noe sånt som "Erm... ja - - problemet mitt løste seg visst av seg selv akkurat nå. Heh. Ha det bra."

Lenke til kommentar

dell er håpløse...

ikke alltid, men de er treige til å levere pc-er...

skolen jeg er lærling på, der skal alle elevene få kjøpe pc-er gjennom skolen fra dell.

Jeg må ringe å purre på dell hele tiden, for å få tilsendt pc-er... plagsomt.

og det er for folk som ha betalt for lenge siden, og bestilte i våres...

Lenke til kommentar
Så og si alle de store notebookprodusentene sliter med leveranser av deler om dagen. Vet ikke om det har vært noe stort krakk på fabrikkene i Kina, Korea og Malaysia, men det er vanskelig å få tak i notebookdeler.

7049043[/snapback]

 

Kanskje det har noe med batteriskandalen å gjøre? :hmm:

7049597[/snapback]

Største problemene er hovedkort, RAM og CPU.

Lenke til kommentar

Akkurat samme som med meg da. Virker nesten som de sender ut varsel om ny estimert dato til alle kunder når det dukker opp en hindring, også de som ikke påvirkes av dette.

 

ETA for meg er 18.10.06. Betyr det at den mest sannsynlig ikke kommer hit før da, eller kan det være at den kommer før og at jeg da kan hente den selv?

Lenke til kommentar
Akkurat samme som med meg da. Virker nesten som de sender ut varsel om ny estimert dato til alle kunder når det dukker opp en hindring, også de som ikke påvirkes av dette.

 

ETA for meg er 18.10.06. Betyr det at den mest sannsynlig ikke kommer hit før da, eller kan det være at den kommer før og at jeg da kan hente den selv?

7055336[/snapback]

Helt likt som meg jo :!:

 

18.10.2006 er ETA'en på meg også.

 

Få høre din historie da? :yes:

Lenke til kommentar
Så og si alle de store notebookprodusentene sliter med leveranser av deler om dagen. Vet ikke om det har vært noe stort krakk på fabrikkene i Kina, Korea og Malaysia, men det er vanskelig å få tak i notebookdeler.

7049043[/snapback]

 

 

Heh, det har det ikke vært. Saken er som følger:

 

Nye EU-regler (RoHS-direktivet) gjør at det er ulovlig å bruke bly i elektronikk og importere slikt utstyr, og siden bly brukes i loddetinn må det finnes nye måter å gjøre dette på. Dette ble satt i gang 1 juli 2006, men dere kan enkelt se det ved å kikke i nettbutikker. Det er nemlig mangel på alle varer innenfor data(med hederlig unntak på de som har husket å bunkre opp på forhånd).

 

Dette rammer selvfølgelig også Dell.

Endret av meitemark
Lenke til kommentar
Helt likt som meg jo :!:

 

18.10.2006 er ETA'en på meg også.

 

Få høre din historie da? :yes:

7055367[/snapback]

 

Tja, det var vel ikke så mye mer enn det jeg skrev i post #5 og #8 i denne tråden, egentlig.

 

-Det jeg lurer på nå, er om det faktisk er mulig for Schenker å bruke en uke på å frakte en vare fra Danmark til Norge!?

Står på sporingen at pakka ble lastet på bilen i går, men ETA er altså 18.10.

Det er nesten godt gjort i så fall.

Lenke til kommentar
Helt likt som meg jo :!:

 

18.10.2006 er ETA'en på meg også.

 

Få høre din historie da? :yes:

7055367[/snapback]

 

Tja, det var vel ikke så mye mer enn det jeg skrev i post #5 og #8 i denne tråden, egentlig.

 

-Det jeg lurer på nå, er om det faktisk er mulig for Schenker å bruke en uke på å frakte en vare fra Danmark til Norge!?

Står på sporingen at pakka ble lastet på bilen i går, men ETA er altså 18.10.

Det er nesten godt gjort i så fall.

7056947[/snapback]

ETA-datoen skal du ta med en klype salt. Schenker bruker normalt en til to dager på å få pakken fra Danmark til Norge, men er du riktig uheldig kan det ta flere dager etter det før du har Linjegods på døra (mange steder kjører de bare ut 1-2 dager i uker på kveldstid).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...