Gå til innhold

Skrurring ved volumjustering i gammel forsterker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alright :)

Da skal jeg prøve det. Rappe med meg en 5-56, og spraye litt.

Blir skummelt å åpne den.. ser faktisk ut som den er ifra 80 tallet :p

Forresten - kontakt spray? Det har jeg ikke hørt om før. Funker det likebra med 5-56?

Endret av Naitsan
Lenke til kommentar

både biltema, clas ohlson etc har slike typer spray. men Tingstad sin er veldig bra.. har brukt den på flere volum potmetre, i tastaturer som har blitt dynket i øl +++ og det funker veldig bra. det samme kan jeg ikke si om de billige greiene fra crc (som også produserer 5-56)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okey, litt lang post, men håper noen kyndige kan lese og hjelpe en i nød.

Takk for svar alle sammen, men nå trenger jeg mer hjelp enn aldri før.

Jeg skrudde opp forsterkeren, sprayet potmeteret godt med elektrorens, og litt rundt forbi på de andre knappene og sånne ting. Var også mye støv, så jeg blåste den med kompressor.

Står på elektrorensen at man skal vente med å starte opp tingen med 10 minutter (fordamper fort), men jeg prøvde ikke forsterkeren før etter 4-5timer.

Setter på en sang, og det er helt stille. Ingen lyd. Og jeg skrudde MYE opp på volumknappen, nesten maks (8/10), og hører sangen svakt-svakt-svakt-svakt.

Ventet et døgn, og har samtidig dreid mye på volumknappen for å se om det har hjulpet. Bittelitt forbedring, men fremdeles så svakt at det knapt høres på nesten maks volum!

Er det noe håp for forsterkeren? Noen tips for hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg har liknende problem med lydkortet mitt på PC'n. Når jeg skrur opp/ned volumet så skurrer det noe forferdelig og selv om jeg skrur opp volumet maksimalt, så forblir lyden lav.

Jeg koblet høyttalerne til det integrerte hovdkortet og da funket lyden.

Men lurer på om noen som vet hvordan jeg får fiksa lydkortet? Jeg tror det skyldes av slitasje, siden ledningen er for kort og som oftest så kommer jeg borti høyttalerne og de blir dratt ut av lydutgangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...